2010-03-11, 07:29
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Jag skulle dock inte lyssna på Wille alltför mycket. Han står klubben så nära att det mesta han säger i 08 Fotboll om DIF känns som en press release - allt är bara positivt. Han säger praktiskt taget aldrig något negativt om klubben, någon spelare eller något beslut. Däremot är han väldigt bra när han diskuterar de andra klubbarna då han "vågar" säga vad han tycker. Jämför det med John som har distans till den egna klubben och kan uttrycka hela spektrumet av känslor och åsikter.
Det han tar upp stämmer ju. Man får inte ge två straff, vilket förbundet gjort. Dessutom får man stänga matchen om det aktuella mötet är en fara, vilket Djurgården-Helsingborg knappast är. Detta bevisar bara att förbundet inte ens följer sitt eget regelverk och vill sabotera för alla klubbar utanför kontoret i Solna.
Citera
2010-03-11, 08:55
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Det han tar upp stämmer ju. Man får inte ge två straff, vilket förbundet gjort. Dessutom får man stänga matchen om det aktuella mötet är en fara, vilket Djurgården-Helsingborg knappast är. Detta bevisar bara att förbundet inte ens följer sitt eget regelverk och vill sabotera för alla klubbar utanför kontoret i Solna.

AIK spelade ju utan publik efter "Här dör fotbollen" derbyt mot bajen 2004, och den var ju mot typ öis eller något sånt. Så den matchen var väll inte direkt heller någon fara. Och ja, svff älskar AIK, det märks ju på så många sätt. Vi blir ju tilldömde överlägset minst böter av alla storklubbarna.

För övrigt tror jag att haglund ryker först.
Citera
2010-03-11, 10:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
AIK spelade ju utan publik efter "Här dör fotbollen" derbyt mot bajen 2004, och den var ju mot typ öis eller något sånt. Så den matchen var väll inte direkt heller någon fara. Och ja, svff älskar AIK, det märks ju på så många sätt. Vi blir ju tilldömde överlägset minst böter av alla storklubbarna.

För övrigt tror jag att haglund ryker först.

Se skillnaden, ni dömdes att spela utan publik och det var det. DIF har fått böter på 200 000 och ska spela utan publik. Man får alltså två straff för en incident vilket enligt regelverket inte ska vara möjligt.

Förövrigt hajjar jag inte hur svff tänker när dom flyttar DIF-IFK Göteborg från stadion? Jävla nötter! Det är förfan ingen högriskmatch för fem öre.
Senast redigerad av Salorm 2010-03-11 kl. 10:03.
Citera
2010-03-11, 10:03
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Det är verkligen beklämmande hur förbundet har handlat i det här fallet. Att de inte ens kan följa de regler de själva satt upp kan ju inte te sig annat än fruktansvärt löjligt.
Citera
2010-03-11, 10:06
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Se skillnaden, ni dömdes att spela utan publik och det var det. DIF har fått böter på 200 000 och ska spela utan publik. Man får alltså två straff för en incident vilket enligt regelverket inte ska vara möjligt.

Förövrigt hajjar jag inte hur svff tänker när dom flyttar DIF-IFK Göteborg från stadion? Jävla nötter! Det är förfan ingen högriskmatch för fem öre.
Däremot har råttan en poäng då match utan publik inte finns med i straffskalan. Det är enbart en lösning om man tror att det kommer att inträffa någonting under matchen.

SvFF är fotbollsmördare, bäst av allt vore det om alla allsvenska lag spelade matcher lunchtid på en vardag, gärna på annan ort så de slipper hantera åskådare. Där tycker jag DIF har gjort ett bra ställningstagande iom valet av reservarenor. Bort från jävla bunkern i solna, hellre att stockholms stad får lite pengar än förbundet.
Citera
2010-03-11, 10:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Däremot har råttan en poäng då match utan publik inte finns med i straffskalan. Det är enbart en lösning om man tror att det kommer att inträffa någonting under matchen.

SvFF är fotbollsmördare, bäst av allt vore det om alla allsvenska lag spelade matcher lunchtid på en vardag, gärna på annan ort så de slipper hantera åskådare. Där tycker jag DIF har gjort ett bra ställningstagande iom valet av reservarenor. Bort från jävla bunkern i solna, hellre att stockholms stad får lite pengar än förbundet.

Nu har inte jag läst på här, men har man valt SöS som reservarena vid högrisk?
Rent krasst känns ju SöS bra mycket osäkrare än Stadion då man faktiskt når in på planen med inkastade föremål vilket är en omöjlighet för bortasupportrar på Stadion.
Citera
2010-03-11, 10:21
Medlem
csts avatar
Citat:
Nu har inte jag läst på här, men har man valt SöS som reservarena vid högrisk?
Rent krasst känns ju SöS bra mycket osäkrare än Stadion då man faktiskt når in på planen med inkastade föremål vilket är en omöjlighet för bortasupportrar på Stadion.
Ja, SöS är andra arena och Grimsta tredje. Hemmaderbyt mot råttorna kommer dock fortfarande spelas på råttis. Jag tycker att det är en ganska bra markering vilken bör leda till att vi får spela matchen mot göteborg hemma på stadion och ingen annanstans.
Citera
2010-03-11, 10:27
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
SvFF är fotbollsmördare

Det är ju bra att även ni djurgårdare börjar inse detta nu. Nästa gång kanske alla klubbar i sthlm kan genomföra en gemensam aktion mot förbundet
Citera
2010-03-11, 10:28
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Man får alltså två straff för en incident vilket enligt regelverket inte ska vara möjligt.

Var står det att man inte kan få två straff för en incident och hur är texten utformad?

Tittar man på SVFFs bestämmelser står det under avdelningen 6.2 Böter
Citat:
Ursprungligen postat av SVFF
Förening kan anmälas till bestraffning och åläggas böter enligt 14 kap. RF:s stadgar.
Tittar man då på RFs stadgar ser man då att de enda möjliga bestraffningarna är Tillrättavisning, Böter eller Avstängning och att
Citat:
Ursprungligen postat av RF
Endast en påföljd får förekomma i varje enskilt fall. SF får dock i sina stadgar föreskriva att
avstängning upp t.o.m. en månad kan kombineras med böter.
Men går vi tillbaka till SVFFs bestämmelser så står det även under 6.3 Övriga påföljder
Citat:
Ursprungligen postat av SVFF
Vidare kan respektive beslutande organ besluta att en eller flera matcher ska spelas utan åskådare
Här refereras alltså inte till RF:s stadgar. SVFFs bestämmelser verkar alltså säga att du visst kan dömas till böter och spel utan publik. Det är bara att bötesstraffet lyder under RF:s stadgar.

Jag kan förstås ha fel och vill gärna se texterna man refererar till. Kanske hävdar DIF att SVFF inte har rätt att bestraffa utanför RFs stadgar.

http://svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_38710/ImageVaultHandler.aspx
http://www.rf.se/ImageVault/Images/id_1743/ImageVaultHandler.aspx
Citera
2010-03-11, 10:31
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Det är ju bra att även ni djurgårdare börjar inse detta nu. Nästa gång kanske alla klubbar i sthlm kan genomföra en gemensam aktion mot förbundet
Börjar inse det nu? Varför genomföra en aktion som enbart skadar det egna laget?
Citera
2010-03-11, 11:26
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Börjar inse det nu? Varför genomföra en aktion som enbart skadar det egna laget?

Ponera att AIK möter något av övriga stockholms lag i svenska cupen, skulle vara skönt att göra en aktion då. Tex. att INGEN löser biljett (inget som skadar klubbarna då pengarna tillfaller svff) utan istället står runt om arenan och hejar fram respektive lag. AIK utanför norra (då matchen garanterat spelas på Råsunda) och dif/bajen utanför södra. Sen kan ju farbror blå (polisen i stort inte bloggaren) sätta upp avspärrningar så man inte kan ta sig emellan. Vore en ganska häftig syn uppifrån om inte annat. Tvivlar på att det skulle gå och genomföra men vore häftigt.
Citera
2010-03-11, 11:50
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:

Om du syftar på bortaresebojkotten så håller jag med om att det var ett oerhört dåligt sätt att protestera på. Gynnade knappast AIK och bajen ett dyft. Finns flertalet bättre sätt att markera sitt missnöje på än att bojkotta att se det egna laget på plats...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in