2010-04-01, 01:48
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Tyvärr har vi inte riktigt den typen av lag som kan gå ut och köra över er rakt av nu i vår, som vi gjorde förra våren. Vi hade behövt antingen Söder och Adam Johansson i full form eller att Rehn/Olsson vågar spela med en kreativ spelare på mitten...

/feldgrau

Det är lugnt. Tobbe (Linderoth) e ju klar!
Citera
2010-04-01, 01:49
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Han skulle säkert trassla in sig själv i bindeln mitt under en hörna eller något liknande. Han bör sättas på tillväxt i typ Sollentuna United (om han ens lyckas peta den där Bajen Ultras-jeppen om han nu är kvar) och Greek Kenny kan få hoppa in tills vi hittar något bättre. Fucking Lee Baxter skulle inte göra bort sig i kassen jämfört med Maanoja och det säger ju en del.

Vittu.
Greek Kenny är av de få matcherna jag sett han förr ifrån esk tiden ingen höjdare (var iof ett par år sedan) baxter e reggad som 3:e målis?

Måste kännas lite "småsurt" att örat drog västerut när han började bli stabil, kommer ihåg hans overkliga räddning på Enricos nick i derbyt för 2år? sedan.

Å Bergh är väl ingen fucking CL målis heller direkt...

Hursom så får man vara nöjd med att man inte lirar i s1 ala brajen...
Citera
2010-04-01, 01:53
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Och Allsvensk premiär 2010: IFK-Djurgården, 6 april 19.00 Gamla Ullevi. För en gångs skull kan man vara enig med en AIK:are.

Påskmatch mot Djurgården på GU i år igen. Får hoppas på en "Glad Påsk, Djurgården"-repris...

/feldgrau

Du menar nya gamla gamla nya nya ullevi?

De e bara för wassbanda å spana in heif "blueprint" så blir nog bra...
vi tårskade iaf bara med ett 1 mål...
Citera
2010-04-01, 09:18
Medlem
Får väl gratta djurgården till ett turlig poäng, säsongens första. BP bäst i stan då!
Kommer bli ett kul kvalstreck i år, djurgården, AIK och gamla klassiska Åtvidaberg som joker. Har vi tur stannar Göteborg med oss.
Citera
2010-04-01, 10:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Hursom så får man vara nöjd med att man inte lirar i s1 ala brajen...

Efter gårdagens fadäs så är ju frågan om inte vi skulle må bra av ett par säsonger nere i ettan för att bygga upp igen och få ordning på allting.. Så jävla besviken idag så det finns fan inte!

Aja, vi har iallafall inte Maanoja i kassen och tur är väl det.
Citera
2010-04-01, 10:15
Medlem
Paco.Escobars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Var du en av dem som skrek "Sharbel är en hora" ?

Någonting är jävligt fel i vår klubb just nu. Tror faktiskt vi åker ur i år och jag är bered att ta den smällen för att rensa ur all jävla skit och dynga och bygga upp från grunden igen.

Jag tycker det var skönt att majoriteten av publiken visade sitt missnöje mot den lilla klick som skrek "Sharbel är en hora!". Jag vill inte ta ställning om huruvida det var en bra eller dålig värvning än, eftersom vi bara fått se 10 min och 4-5 bollkontakter än. Han verkade dock ganska sugen på att spela och gick in hårt i ett par närkamper (och det var det ju för övrigt bara han Lyyski och Ceesay som gjorde under hela matchen). Jag hoppas att han blir en tillgång, och det enda som verkligen skulle kunna få alla i publiken att vända vore om han sänkte råttorna i solna den 2 maj!

Hur som helst är det en jävligt ostrategisk värvning. Tycker att ledningen hade kunnat räkna ut att det skulle bli splittringar i Djurgårdsleden med vänster lillfinger! Annars var det väl en ganska bedrövlig tillställning med Dembo som enda ljuspunkt. Och ja, spelar de såhär dåligt kommer vi åka ut!
Citera
2010-04-01, 10:18
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Hade Stahre inte gjort något hade han fått ännu mer kritik, även om det kanske funnits mer pengar i fickan. Jag tycker ändå man har löst det hela bra, Atta har gjort ett suveränt jobb som mittback, Maanoja har känts stabil (även om han inte prövats än) och Pavey är väl ok som högerback, iaf innan hans blodtörst tar över temporärt. Alltså har man i princip ersatt hela guldlaget utan att spendera mer än på Eguren. Till skillnad från många av mina gulsvarta bröder så ser jag fortfarande oss som ett starkt topplag, bara vi får lite ordning på offensiven (där Eguren hittils har varit det största problemet).
Utveckla gärna
Citera
2010-04-01, 10:39
Medlem
P3RK3L3s avatar
Pass...
Senast redigerad av P3RK3L3 2010-04-01 kl. 10:43.
Citera
2010-04-01, 12:34
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Utveckla gärna

Tomi Maanoja gav ju ett okej intryck under försäsongen, Atta har gått från klarhet till klarhet. Pontus Engblom nätade i flera försäsongsmatcher och Dulee var hel. Innan säsongen och inte minst efter Supercupen fanns således all anledning att tro på en bra säsong. Tomi höll ju också nollan mot både Mjällby och BP. Att han sen fullständigt ballar ur mot Gais är ett mysterium.

Man måste också minnas att Örlunds kassa säsong 2008 ju var huvudanledningen till att Tomi värvades. Inför 2009 bryter Tomi sen benet, Nicklas Bergh är skadad och vi står utan keeper inför säsongen. Har tur och kan låna tillbaka den keeper som precis fått kalla handen av AIK och lyckas motivera honom till sitt livs säsong. Det händer liksom inte.

Hur tippade du att det skulle gå för din klubb innan säsongen och har din klubb infriat förväntningarna tycker du? Nästan mästare.
Citera
2010-04-01, 14:56
Medlem
Såg dif-BP igår och kan glatt konstatera att lillebror fortfarande är sämre, skönt! Att vi inte värvade Peruvou är såhär i efterhand också det ganska skönt då jag till en början var orolig att vi släppt en guldklimp. Sen kan jag inte förstår varför WassBanda väljer att ha Sharbel i truppen på "hemmapremiären", enklast vore väl ändå att låta honom komma in på bortaplan?

Lite småroligt att efter matchen switcha över till CL för att konstatera att Allsvenskan och CL är två helt olika sporter. För elva år sen gjorde AIK inte direkt bort sig mot Barca, idag undrar jag om man hade kunnat hålla sig under 15 insläppta ens. För att inte prata om dif anno 2009, hade varit kul att se Messi mot Tauer!
Citera
2010-04-01, 15:56
Medlem
Rubarth23s avatar
http://www.fotbollskanalen.se/1.1580341/2010/04/01/drommen_om_cl_kan_stanga_allsvenskan_vill_kvalitet ssakra
Aprilskämt?
Citera
2010-04-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
http://www.fotbollskanalen.se/1.1580341/2010/04/01/drommen_om_cl_kan_stanga_allsvenskan_vill_kvalitet ssakra
Aprilskämt?

Ett roligt sådant tyckte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in