2010-03-11, 11:52
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Ponera att AIK möter något av övriga stockholms lag i svenska cupen, skulle vara skönt att göra en aktion då. Tex. att INGEN löser biljett (inget som skadar klubbarna då pengarna tillfaller svff) utan istället står runt om arenan och hejar fram respektive lag. AIK utanför norra (då matchen garanterat spelas på Råsunda) och dif/bajen utanför södra. Sen kan ju farbror blå (polisen i stort inte bloggaren) sätta upp avspärrningar så man inte kan ta sig emellan. Vore en ganska häftig syn uppifrån om inte annat. Tvivlar på att det skulle gå och genomföra men vore häftigt.

Sen när började publikintäkterna från Svenska cupen tillfalla svff?
Citera
2010-03-11, 11:59
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Sen när började publikintäkterna från Svenska cupen tillfalla svff?

Trodde den alltid hade det? Men glöm va jag sa i så fall.
Citera
2010-03-11, 12:07
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Om du syftar på bortaresebojkotten så håller jag med om att det var ett oerhört dåligt sätt att protestera på. Gynnade knappast AIK och bajen ett dyft. Finns flertalet bättre sätt att markera sitt missnöje på än att bojkotta att se det egna laget på plats...

Det var väl mest dom andra lagen som förlorade på det via uteblivna publikintäkter. Men det viktiga var ju att markera mot SvFF och därför kan fans till bajen och gnaget gå med lite rakare ryggar än andra stockholmare idag. "Armarna i kors/huvudet i sanden" metoden brukar ju inte hjälpa så mycket

Men visst kan ännu bättre aktioner genomföras framöver, bara man gör något åt situationen annat än att gnälla vid frukostbordet
Citera
2010-03-11, 12:20
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Trodde den alltid hade det? Men glöm va jag sa i så fall.

Finalen delas på 3 dock(hemma -och bortalag + svff). Inte övriga matcher.
Citera
2010-03-11, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Det vet du inte. AIK kanske vunnit ändå.
Spelet hade blivit annorlunda. IFK hade inte pressat lika mycket om det stått 0-0.
Om AIK inte gjort 1-0 på "fuskfrisparken" kanske man gjort mål på ett annat läge senare (som inte hände för man gjorde mål på frisparken). Tänk om om inte funnits.
Citera
2010-03-11, 13:18
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderKung
Det vet du inte. AIK kanske vunnit ändå.
Spelet hade blivit annorlunda. IFK hade inte pressat lika mycket om det stått 0-0.
Om AIK inte gjort 1-0 på "fuskfrisparken" kanske man gjort mål på ett annat läge senare (som inte hände för man gjorde mål på frisparken). Tänk om om inte funnits.

För att citera stolpfukaren själv (hämtat ur Allsvenskabilagan från Expressen):
-Det var dumt av mig. men det som störde mig var att jag, som vill vara en förebild, kallades fuskare överallt. Jag hade aldrig sett det som fusk, för mig var det ungefär som att flytta fram bollen vid en frispark för att tjäna ett par meter.
Citera
2010-03-11, 13:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Det var väl mest dom andra lagen som förlorade på det via uteblivna publikintäkter. Men det viktiga var ju att markera mot SvFF och därför kan fans till bajen och gnaget gå med lite rakare ryggar än andra stockholmare idag. "Armarna i kors/huvudet i sanden" metoden brukar ju inte hjälpa så mycket

Men visst kan ännu bättre aktioner genomföras framöver, bara man gör något åt situationen annat än att gnälla vid frukostbordet

Frågan är hur mycket de andra lagen förlorade i publikintäkter som man tog hem i säkerhetsutgifter?
Att försöka få in att ni och era hand i hand bröder från solna kan stå med rakare ryggar i ditt inlägg var starkt däremot.
Citera
2010-03-11, 13:44
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
För att citera stolpfukaren själv (hämtat ur Allsvenskabilagan från Expressen):
-Det var dumt av mig. men det som störde mig var att jag, som vill vara en förebild, kallades fuskare överallt. Jag hade aldrig sett det som fusk, för mig var det ungefär som att flytta fram bollen vid en frispark för att tjäna ett par meter.

Extremt intressant citat eftersom det inte direkt så är att någon på allvar sitter och kallar Bojan för fuskare på det sätt som främst ni kallade Kim för fuskare. De flesta (Blåvita) tycker ju att det är Strömbergsson som gjorde en tabbe i och med att han tillät Bojan att slå frisparken fem meter fel.

/feldgrau
Citera
2010-03-11, 14:08
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Extremt intressant citat eftersom det inte direkt så är att någon på allvar sitter och kallar Bojan för fuskare på det sätt som främst ni kallade Kim för fuskare. De flesta (Blåvita) tycker ju att det är Strömbergsson som gjorde en tabbe i och med att han tillät Bojan att slå frisparken fem meter fel.

/feldgrau

Ursprungligen postat av Heinze
Spoiler:
(vilket vi hade om AIK inte hade FUSKAT med frisparken )

Tror dock Heinze var lite smålustig precis som jag var i mitt inlägg. Ville dock bara visa vad Kim tycker om saker och ting Han tyckte att AIK:s frispark var helt regelkorrekt!
Citera
2010-03-11, 14:25
Medlem
RobEngströms avatar
Snabbt bara angående våran och bajens bojkott,

Visst var det trist att inte åka på bortamatcher och stödja sitt lag, men våra lag hade vart tvunga att stå för säkerhetskostnaderna, sen hur mycket det är vet jag inte.
Det är ju helt orimligt att man ska behöva göra det om man inte får ta del av intäkterna.

Visst var det trist för spelarna just då att dom inte fick något stöd på bortamatcherna, men i och med bojkotten så slipper både vi och bajen nu betala säkerhetskostnader för våra bortaresor så där tror jag våra klubbar faktiskt är ganska nöjda

Sen vet jag inte hur det är med andra lag, feldgrau kan kanske svara på om ifk betalar för säkerheten på era bortamatcher?
Citera
2010-03-11, 14:45
Medlem
RageCBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Snabbt bara angående våran och bajens bojkott,

Visst var det trist att inte åka på bortamatcher och stödja sitt lag, men våra lag hade vart tvunga att stå för säkerhetskostnaderna, sen hur mycket det är vet jag inte.
Det är ju helt orimligt att man ska behöva göra det om man inte får ta del av intäkterna.

Visst var det trist för spelarna just då att dom inte fick något stöd på bortamatcherna, men i och med bojkotten så slipper både vi och bajen nu betala säkerhetskostnader för våra bortaresor så där tror jag våra klubbar faktiskt är ganska nöjda

Sen vet jag inte hur det är med andra lag, feldgrau kan kanske svara på om ifk betalar för säkerheten på era bortamatcher?

Visst behövde dom inte betala en massa säkerhetskostnader men om dom inte hade bojkottat bortamatcherna och istället stöttat sitt lag i vått och torrt så hade dom kanske spelat i Allsvenskan 2010
Citera
2010-03-11, 14:59
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageCB
Visst behövde dom inte betala en massa säkerhetskostnader men om dom inte hade bojkottat bortamatcherna och istället stöttat sitt lag i vått och torrt så hade dom kanske spelat i Allsvenskan 2010

Bojkotten gällde 2008 inte förra året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in