Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Tänkte göra en liten lägesrapport inför säsongen på hur era förväntningar på era lag ser ut. Motivera gärna
Lag: IFK Göteborg
Mina förväntningar: Att vara med och slåss om guldet igen. Ser oss som ett utav ett gäng lag som kan ta hem det (Elfsborg, AIK, Helsingborg, MFF, Kalmar)
Jag förväntar mig att vi ska tåla skador med vår breda trupp och att de som varit skadade ska komma tillbaka i god form (Söder, Adam Johansson)
Jag förväntar mig att unga spelare som Tobias Sana och Niklas Bärkroth på allvar ska konkurrera om en startplats.
Jag förväntar mig även att Tobias Hysén kommer att fortsätta ösa in mål under vårsäsongen.
Sen vill jag gärna se att vi kan prestera något i europaspelet. Som svensk fotboll ser ut idag så är jag nöjd om vi åtminstone kan få möta något lite "sexigare" lag än isländska eller östeuropeiska lag
Okej.
Lag: IFK Göteborg
Mina förväntningar: Att vinna med ganska bred marginal så länge vi inte förlorar allt för många spelare på grund av avslitna ledband eller liknande.
Vi har en enormt bred trupp där vi har det lyxproblemet med vem som ska få spela och vem som inte ska få spela. På vissa platser, bl a mittfältet är det en enorm konkurrens vilket är mycket positivt enligt mig. Detta får våra gubbar att tända till och kriga på för en plats i startelvan. Lägg där till att vi har ett samspelt lag från förra året, ett lag med en enorm revanschlust, en stabil backlinje. och en målskytt av enorm klass, gör att vi har alla förutsättningar. Jag skulle vilja säga att vi har hög klass på alla positioner. Den enda platsen som är lite kritisk till är våran högerback Erik Lund. Men när Adam kommer tillbaka så får vi tillbaka en av allsvenskans bästa högerback.
Jag hoppas självklart på att vi kommer långt i europa, ända fram till europa league, men om vi förlorar allt för många spelare till sommaren; Hysén, Sigurdsson, Gustav S och Adam, så kan det bli svårt.
Tongivande spelare som kommer briljera denna säsongen tror jag är, främst Elmar Bjarnarsson och Hjalmar Jonsson. Även Tobias Sana kommer nog få sitt genombrott om han får tillräckligt med speltid.
Sen tror jag Alexander Falsetas och Pär Ericsson kommer bli spelare av hög kvalité.