2010-03-20, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho80
Avgå Alla!

Nej, inte alla. Det räcker med Eguren, som i år kommer få pris på fotbollsgalan som "årets Jan Tauer". D.v.s en värdelös fotbollsspelare.
Citera
2010-03-20, 19:25
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Eftersom hög feber råder så kommer här några tankar från TV-soffan:

* Det hann gå drygt 5 minuter innan Eguren stod och gnällde på domaren. Sen undrar jag vafan han håller på med när han försöker filma till sig en straff där i andra. Sämre försök än under Mendes glansdagar.

* Attas grymma brytning i första, som av nån jävla anledning blev frispark till bp. Linjedomaren måste ju bara se att han är på bollen där. För dåligt.

* Mutumba spelade grymt och den enda anledning till bytet måste varit trötthet eller liknande. Andra förklaringar ställer jag mig helt oförstående till.

* Tycker nog allt Stahre borde tagit ut Tjerna och flyttat ner Eguren. Känns så jävla overkill att ha både Ortiz och Tjerna centralt.

* Ingen idé att dra några stora växlar av matchen. Får man avsluta med 9 man så kan man inte förvänta sig några stordåd direkt.

* Sköna publiksiffror. SVFF måste ju bara jubla över hur dom dödar svensk fotboll sakta men säkert, för allvarligt talat. Vem fan vill gå på fotboll i mitten av mars i Sverige?

Hade tänkt skriva ett par rader om matchen men du skrev det jag hade tänkt skriva.

Angående dom 2 röda, Eguren får fan skylla sig själv, tycker Ingvarsson gör helt rätt i att visa ut honom, synd att vi andra blir lidande dock.
Paveys röda är ett skämt, han är lite sen in i situationen men han går på bollen, frispark ja, kanske gult men absolut inte rött.

Tycker vi spelar helt okej idag och är extremt nöjd med Attas insats, tycker vi även denna säsong har allsvenskans bästa mittbackar.
Martin var ruskigt bra idag, kul att se.
Samma med Ortiz, bäst på plan.
Citera
2010-03-20, 19:35
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Paveys röda är ett skämt, han är lite sen in i situationen men han går på bollen, frispark ja, kanske gult men absolut inte rött.

Det spelar ju ingen som helst roll om han försöker gå på boll eller ej. Han har dobbarna före och är rejält sen in i duellen. Rött varje dag i veckan.

/feldgrau
Citera
2010-03-20, 19:35
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström

.
Just den förklaringen har jag aldrig förstått, att man "går på bollen" är ingen förmildrande omständighet. Om man träffar spelaren eller inte så ska såna vårdslösa tacklingar rendera i rött kort, inget snack. Jag hörde liknande förklaringar när samme Pavey mosade S. Ericsson förra säsongen.
Citera
2010-03-20, 19:47
Medlem
Viking-s avatar
Hur långt kontrakt har Atta?
Verkligen en spelare som man ska hålla i, tragiskt att han fick frisparken emot sig i första halvlek när han gjorde en ursnygg brytning.
Citera
2010-03-20, 19:56
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Hur långt kontrakt har Atta?
Verkligen en spelare som man ska hålla i, tragiskt att han fick frisparken emot sig i första halvlek när han gjorde en ursnygg brytning.
Han har kontrakt säsongen ut. Han var ju även mycket nära att gå till Trelleborg för några månader sen, men han räddades väl tack vare Jos försäljningen.
Atta har gjort det bra hittills men jag vill se honom när gräset tillåter annat spel. Nu har han ju haft det ganska lätt när det bara kommit höjdbollar mot aiks backlinje
Citera
2010-03-20, 20:04
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Han har kontrakt säsongen ut. Han var ju även mycket nära att gå till Trelleborg för några månader sen, men han räddades väl tack vare Jos försäljningen.
Atta har gjort det bra hittills men jag vill se honom när gräset tillåter annat spel. Nu har han ju haft det ganska lätt när det bara kommit höjdbollar mot aiks backlinje
Atta har varit bra även utanför huvudspelet, många utav hans brytningar har hållt mycket hög klass, samma sak med bollkontrollen.
Citera
2010-03-20, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det spelar ju ingen som helst roll om han försöker gå på boll eller ej. Han har dobbarna före och är rejält sen in i duellen. Rött varje dag i veckan.

/feldgrau

Din äckliga silverfisk, hur fan kan du få det till rött kort? Det är ett hopslag där båda går på bollen. Hade domaren bara blåst i pipan hade situationen inte ens uppkommit, att han ska få rött kort där är så bisarrt att jag inte finner ord.

I övrigt har jag inget att säga förutom att SAMTLIGA måste höja sig. Det lär väl bli bättre till nästa match dock, både med tanke på att vi slipper spela på våran jordmatta och framförallt att vi slipper sebastian eguren på planen.
Citera
2010-03-20, 20:19
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Din äckliga silverfisk, hur fan kan du få det till rött kort? Det är ett hopslag där båda går på bollen. Hade domaren bara blåst i pipan hade situationen inte ens uppkommit, att han ska få rött kort där är så bisarrt att jag inte finner ord.

I övrigt har jag inget att säga förutom att SAMTLIGA måste höja sig. Det lär väl bli bättre till nästa match dock, både med tanke på att vi slipper spela på våran jordmatta och framförallt att vi slipper sebastian eguren på planen.

Antar att du inte har läst regelboken?

Dobbarna före solklart, inte ens nära att komma först, såg Du inte Lekströms knä?

ang Eguren är han en "riktig bajen ikon"
å agerar mullvad?

Citera
2010-03-20, 20:32
Medlem
Ronaldinho80s avatar
Båda röda korten är korrekta
Citera
2010-03-20, 20:36
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie

.
Läs vad det står i regelboken.....tills dess ska du enbart hålla käften.
Citera
2010-03-20, 20:38
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein

ang Eguren är han en "riktig bajen ikon"
å agerar mullvad?

Haha....ja det är snart så man börjar fundera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera