2010-03-13, 11:46
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Jag förstår verkligen inte hur DIF tänker. Ligger det något annat än det fotbollsmässiga bakom? Samma sak gäller Magnusson.

Förstår inte heller behandlingen av Mwila, han var ju den enda som var farlig i derbyna i alla fall. Vad det gäller magnusson så har jag en polare som är med i dfg. Vill inte skryta om det, tycker alla firmor är ganska patetiska, men en barndoms kompis är en barndoms kompis. Han sa hur som helst att det snackats en del om magnusson var ute och njöt lite för mycket av Stockholms nattliv, detta medans hans sambo tror att han är på borta match eller träningsläger, träffat henne, inte den vassaste kniven i lådan. Ryktades även om att han tagit med sig en brud till hotellet på en borta match. Allt detta kan ju självklart vara kvalificerat skit snack, men kan ju också ligga lite i det. För dif köpte ju loss honom från hans kontrakt om jag förstått det rätt. Och så dålig va han fan inte.
Citera
2010-03-13, 11:55
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Mwila lånas ut till Trollhättan från DIF, skönt att bli av med det problemet.
Varför egentligen?
I årets första derby mot oss (typ det ända jag sett av honom) var han bäst på plan i dif, och kändes som ett ständigt hot.
I andra var han blek lik som hela dif.
Citera
2010-03-13, 11:57
Medlem
whus avatar
Både Boyd Mwila och Peter Magnusson känns som att det är deras personer som inte matchar satsningen.
Citera
2010-03-13, 12:07
Medlem
P3RK3L3s avatar
Mwila var ju rätt farlig i derbyna vill jag också minnas, men passar han inte in i truppen av disciplinära skäl så är det väl mer förståeligt att man gör sig av med honom. Någon djurgårdare som har koll på varför han får nobben?
Citera
2010-03-13, 12:16
Medlem
whus avatar
..
Citera
2010-03-13, 12:19
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Japp, han är professionell fotbollspelare.

Då antar jag att du skämdes ögonen ur dig, för Alexanderssons beteende under och efter guldmatchen förra året?
Samt Selakovics och Lunds barnsliga beteende efter supercupen?

Ja för det var ju verkligen samma sak...

Var det någon som uppförde sig som en osnuten barnunge efter supercupen så var det Bo-Jan.
Visst Selakovic är en dålig förlorare vilket en vinnarskalle av hans kaliber också bör vara, sen stämmer det ju faktiskt också det han säger i intervjun
Senast redigerad av LikeAGlove 2010-03-13 kl. 12:21.
Citera
2010-03-13, 12:26
Medlem
Rubarth23s avatar
Hahaha avundsjukan lyser så stark hos Sveriges ständiga tvåa.
Citera
2010-03-13, 12:34
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Mwila var ju rätt farlig i derbyna vill jag också minnas, men passar han inte in i truppen av disciplinära skäl så är det väl mer förståeligt att man gör sig av med honom. Någon djurgårdare som har koll på varför han får nobben?
Han trivs inte i Stockholm och klubben, då är det lika bra att låta honom gå istället för att skapa ett ännu större problem i truppen.
Citera
2010-03-13, 12:36
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23

Att vi skulle vara Sveriges ständiga tvåa går ju att diskutera, men nivån känns som en diskussion för Bo-Jans nästa videologg
Citera
2010-03-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23

Nåja, att kalla den klubb som har flest SM titlar för den ständige tvåan känns väl sådär.

Angående Mwila tycker jag det hela känns väldigt konstigt, han var en positiv injektion första delen av Allsvenskan. Tycker också att han bör ha högre krav än att lira i Trollhättan då han faktiskt ärr en ganska okej spelare i mina ögon. Tycker likt de flesta att Magnusson hade passat bra som en spelare på avbytarbänken, en bra back up.

Skrämmande hur DIF behandlar sina spelare, Källström, Sören var inte glada på ledningen när dessa lämnade klubben och Magnusson och Mwila nu senast.

Kan verkligen inte ge några bra vibbar för nya unga spelare som Djurgår'n vill ha.
Citera
2010-03-13, 12:52
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Att vi skulle vara Sveriges ständiga tvåa går ju att diskutera, men nivån känns som en diskussion för Bo-Jans nästa videologg

Humor kallas det något du tydligen inte har

BaraBen hade ju sina försök till humor de med inför seriefinalen förra året, tyckte du inte det var roligt heller?
Citera
2010-03-13, 12:53
Medlem
Varför blir folk så sura på Bojans "ödmjukhetsskola" det var väl smårolig, och ett bra marknadsföringsknep. Att sedan AIK:are pratar om värdeord klingar ju lite falskt, men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in