Citat:
Ursprungligen postat av Igloon
Berätta gärna hur det gick för Bato. Som du sa varit skadad hela förra säsongen men han har riktigt stor potential! Bättre än brossan enligt mig. Apråpå brossan är Zoran skadad?
Såg inte spec många TFF matcher förra säsongen men hur var den trevliga Haynes spelmässigt?
Det slutade 2-0 till danskarna och de kunde lika gärna varit 3 och 4-0. Dom hade ett jättekskott i stolpen som sen gick längsmed mållinjen tills vår målvakt kunde ta den. Vårt anfallsspel var obefintligt och försvarsspelet såg stundtals jävligt dålgt ut. Framförallt från mittfältet som ofta kom fel och våra ytterbackar dominerade inte precis.
Daniel gjorde ju inte bort sig mer än någon annan men han var absolut inte bra. Han hade svårt med tempot som danskarna drog upp men han visade prov på fin teknik. Zoran är precis som alla andra anfallsspelare skadade känns det som, idag fick vi ju ställa upp med en innermittfältare som anfallare bland annat.
Haynes var faktiskt förvånansvärt dålig, sämst på planen i mina ögon tillsammans med Magnus Andersson. Men man kan väll inte såga alla rent för mycket såhär i Januari men det är skrämmande att se hur beroende vårt anfallsspel är av Allsvenskans mest underskattade spelare, Andreas Drugge.
Bäst på planen var vår provspelande mittback Qvist, han visade upp en trygghet med bollen som jag bara sett Rasmus Bengtsson göra i TFF på ett par år. Han stod ofta rätt och vann många dueller i luften. Komunikatioen med den andra mittbacken, Abelsson/Fakhro var inte helt 100 men jag hoppas att han får ett kontrakt.
Även vår 19 åring Viktor Svensson gjorde en bra match, han borde spelat mer förra säsongen än vad han gjorde för han dominerade på försäsongen redan för ett år sen. Även vår målvakt var Ok.