2010-01-29, 21:49
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag tror Stahre har blivit övertygad om att han behöver en till anfallare. Burgic har verkligen inte vart bra de senaste matcherna. Om Pavey ska behöva göra mål så är vi illa ute offensivt.

Tror precis som du att han ser att det inte räcker med detta. Vill dock se Burgic bredvid Flavio 2-3 matcher till innan jag verkligen börjar bli orolig. Under dom 2 väderförhållanden dom hittills spelat i tycker jag det är himla svårt att avgöra hur det kommer se ut när allsvenskan börjar även om man får en liten hint om det.

Fast Pavey får gärna hålla upp med statistiken han har om han vill även när allsvenskan drar igång
Citera
2010-01-30, 10:36
Medlem
Stinkproducents avatar
Malmö har ju gått ut med att man siktar på dubbeln redan i år (cupen och allsvenskan).
Man har kontrakterat Roland Andersson, Hasse B verkar bli kvar men enbart sköta transfers. Roland Nilsson blir ensam huvudtränare. Istället för att enbart ha en sportchef delas rollen upp och var och en får ett eget område att fokusera på. Om det blir en succé låter jag vara osagt, men jag tror att MFF är på rätt spår nu. Viktigt att man gjorde sig av med dem trötta stötarna i styrelsen och fick in nytt friskt blod!

Jag ser dock inte Malmö som en självklar guldkandidat. Det kan gå vägen om spelet stämmer från början.
Fortfarande ser försvaret lite tunt ut även om förstalinen ser bra ut. Tufft vid skador på Daniel lr någon annan i backlinjen. På mitten och i anfallet finns det ganska bra med alternativ och man har en trygg utpost i Johan Dahlin.

Blåvitt har dock den klart starkaste truppen och är min favorit. Flera kommande och nuvarande landslagsspelare i truppen, de skadade kommer att vara fit for fight när det drar igång.
Citera
2010-01-30, 12:13
Medlem
Dahlin är sämst.

Idag är det ÄNTLIGEN dags för TFFs första träningsmatch, trotts 5 meter snö och att det blåser 200 m/s blir det av. Vi möter Lyngby hemma och kommer ställa upp med ett sjukt b-lag skador skador och åter skador gör att vi får spela med följaned 11 spelare.

Magnus Andersson - Fisnik Shala
Anderas Whilborg - Kristian Haynes - Viktor Svensson - Daniel Jovanovic
Max Fuxberg - Peter Abelsson - Anders Qvist - Dennis Melaner
Fredrik Persson

Det blir första matchen för klubben för Daniel Jovanovic som kom inför förra säsongen från IFK Malmö men fick tyvärr den förstörd av skador. Provspelaren Anders Qvist bildar mittbackspar med Abelsson, vågar man hoppas på att Qvist imponerar och att han får ett kontrakt?
Citera
2010-01-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Försäsongen är viktigare än du tror. Hela brasseköpet är i stort sett beroende av hur våra anfallare presterar. Burgic har vart värdelös i två matcher, och fortsätter han på det här sättet så kan jag lova dig att det påverkar AIK:s agerande i hur man värvar.

Jag tror man värvat en ny anfallare i vilket fall även om Burgic varit vass i försäsongen eller inte då han inte hållar måttet.

Får jag väl äta upp bara för det.
Citera
2010-01-30, 13:18
Medlem
FabioAugustos avatar
StarOnEarth borde ta sig en titt på KFF-Åtvida som spelas just nu, Sobralense är helt magisk. Utan tvekan en av de spelarna som kommer vara en av de bästa i Allsvenskan 2010.

2-0 efter 20 minuters spel, KFF dominerar och Smylie har gjort bägge målen.
Citera
2010-01-30, 14:00
Medlem
Igloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mardi
Dahlin är sämst.

Idag är det ÄNTLIGEN dags för TFFs första träningsmatch, trotts 5 meter snö och att det blåser 200 m/s blir det av. Vi möter Lyngby hemma och kommer ställa upp med ett sjukt b-lag skador skador och åter skador gör att vi får spela med följaned 11 spelare.

Magnus Andersson - Fisnik Shala
Anderas Whilborg - Kristian Haynes - Viktor Svensson - Daniel Jovanovic
Max Fuxberg - Peter Abelsson - Anders Qvist - Dennis Melaner
Fredrik Persson

Det blir första matchen för klubben för Daniel Jovanovic som kom inför förra säsongen från IFK Malmö men fick tyvärr den förstörd av skador. Provspelaren Anders Qvist bildar mittbackspar med Abelsson, vågar man hoppas på att Qvist imponerar och att han får ett kontrakt?

Berätta gärna hur det gick för Bato. Som du sa varit skadad hela förra säsongen men han har riktigt stor potential! Bättre än brossan enligt mig. Apråpå brossan är Zoran skadad?
Såg inte spec många TFF matcher förra säsongen men hur var den trevliga Haynes spelmässigt?
Citera
2010-01-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igloon
Berätta gärna hur det gick för Bato. Som du sa varit skadad hela förra säsongen men han har riktigt stor potential! Bättre än brossan enligt mig. Apråpå brossan är Zoran skadad?
Såg inte spec många TFF matcher förra säsongen men hur var den trevliga Haynes spelmässigt?

Det slutade 2-0 till danskarna och de kunde lika gärna varit 3 och 4-0. Dom hade ett jättekskott i stolpen som sen gick längsmed mållinjen tills vår målvakt kunde ta den. Vårt anfallsspel var obefintligt och försvarsspelet såg stundtals jävligt dålgt ut. Framförallt från mittfältet som ofta kom fel och våra ytterbackar dominerade inte precis.
Daniel gjorde ju inte bort sig mer än någon annan men han var absolut inte bra. Han hade svårt med tempot som danskarna drog upp men han visade prov på fin teknik. Zoran är precis som alla andra anfallsspelare skadade känns det som, idag fick vi ju ställa upp med en innermittfältare som anfallare bland annat.
Haynes var faktiskt förvånansvärt dålig, sämst på planen i mina ögon tillsammans med Magnus Andersson. Men man kan väll inte såga alla rent för mycket såhär i Januari men det är skrämmande att se hur beroende vårt anfallsspel är av Allsvenskans mest underskattade spelare, Andreas Drugge.

Bäst på planen var vår provspelande mittback Qvist, han visade upp en trygghet med bollen som jag bara sett Rasmus Bengtsson göra i TFF på ett par år. Han stod ofta rätt och vann många dueller i luften. Komunikatioen med den andra mittbacken, Abelsson/Fakhro var inte helt 100 men jag hoppas att han får ett kontrakt.
Även vår 19 åring Viktor Svensson gjorde en bra match, han borde spelat mer förra säsongen än vad han gjorde för han dominerade på försäsongen redan för ett år sen. Även vår målvakt var Ok.
Citera
2010-01-30, 18:25
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stinkproducent
Malmö har ju gått ut med att man siktar på dubbeln redan i år (cupen och allsvenskan).
Man har kontrakterat Roland Andersson, Hasse B verkar bli kvar men enbart sköta transfers. Roland Nilsson blir ensam huvudtränare. Istället för att enbart ha en sportchef delas rollen upp och var och en får ett eget område att fokusera på. Om det blir en succé låter jag vara osagt, men jag tror att MFF är på rätt spår nu. Viktigt att man gjorde sig av med dem trötta stötarna i styrelsen och fick in nytt friskt blod!

Jag ser dock inte Malmö som en självklar guldkandidat. Det kan gå vägen om spelet stämmer från början.
Fortfarande ser försvaret lite tunt ut även om förstalinen ser bra ut. Tufft vid skador på Daniel lr någon annan i backlinjen. På mitten och i anfallet finns det ganska bra med alternativ och man har en trygg utpost i Johan Dahlin.

Blåvitt har dock den klart starkaste truppen och är min favorit. Flera kommande och nuvarande landslagsspelare i truppen, de skadade kommer att vara fit for fight när det drar igång.

En ny assisterande tränare är dock fixad nu. Verkar vara ett intressant namn, Josep Clotet Ruiz, tidigare huvudtränare för Espanyols B-lag. Jag känner inte till honom sen tidigare, men det verkar ju onekligen spännande.

http://www.mff.se/Aktuellt/Nyheter/2009-01-30_Josep_ny_ass.aspx
Citera
2010-01-30, 18:55
Medlem
Igloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
En ny assisterande tränare är dock fixad nu. Verkar vara ett intressant namn, Josep Clotet Ruiz, tidigare huvudtränare för Espanyols B-lag. Jag känner inte till honom sen tidigare, men det verkar ju onekligen spännande.

http://www.mff.se/Aktuellt/Nyheter/2009-01-30_Josep_ny_ass.aspx

Då väntar vi bara på nästa bomb...
Citera
2010-01-31, 11:09
Medlem
Har sällan läst en så fiskstinkande artikel som denna.
Citera
2010-01-31, 11:22
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Och vad är det som inte stämmer menar du?
Citera
2010-01-31, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Förutom den löjliga rubriken har han ju en del poänger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in