2009-07-12, 23:03
Medlem
Brunnsparkens avatar
Utifrån erat graffitimålande, hur ser erat liv ut i övrigt?
Vilka jobbar, vilka går i skolan? vilka rackar på dagar och målar på nätter?
Hur ofta är ni ute och vad kör ni mest?

Själv jobbar jag i ett kök, börjar på eftermiddag och slutar lagom till kvällen måndag till fredag. Det finns alltså gott om tid över till målande. Jag har en flickvän, vi bor dock inte tillsammans utan ses lite när det finns tid. Hon är väl medveten om mitt målande. Skulle säga att jag är ute på mission två till tre gånger i månaden och kör fames och andra väggar så ofta jag kan. Umgås i stort sett bara med writers.
Citera
2009-07-12, 23:12
Medlem
delincuentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunnsparken
Utifrån erat graffitimålande, hur ser erat liv ut i övrigt?
Vilka jobbar, vilka går i skolan? vilka rackar på dagar och målar på nätter?
Hur ofta är ni ute och vad kör ni mest?

Själv jobbar jag i ett kök, börjar på eftermiddag och slutar lagom till kvällen måndag till fredag. Det finns alltså gott om tid över till målande. Jag har en flickvän, vi bor dock inte tillsammans utan ses lite när det finns tid. Hon är väl medveten om mitt målande. Skulle säga att jag är ute på mission två till tre gånger i månaden och kör fames och andra väggar så ofta jag kan. Umgås i stort sett bara med writers.

satt precis och tänkte på samma sak, eller ja, tänkt på det i flera veckor nu..

Jag jobbar heltid, vaknar 5 varje morgon Mån-Fre. Har några få vänner som målar men alla verkar ha tappat sitt intresse med åldern. Själv brinner jag för skiten men har räkningar att betala (SUCK). Har helgerna till målandet dock brukar det endast bli lördag för på fredag sover man direkt efter jobbet. Surt liv, dags att ändra på det känns det som. Deltid skulle va perfekt eller andra arbetstider då skulle jag köra på dagligen.

Eftersom att jag själv har det så surt funderar jag ofta på hur andra writers bygger upp sina liv för att kunna måla.
Senast redigerad av delincuente 2009-07-12 kl. 23:15.
Citera
2009-07-12, 23:20
Medlem
JoliQuZs avatar
Haha jo det var typ förra lördagen när jag och en polare va på fest och gick ifrån en stund och satte oss på bryggen o spliffade,

"Vad tror du lirarna i wufc gör nu"?

Brukar också fundera på det ibland, själv så studerar jag, gymmar 6-7 dagar i veckan, har en underbar flickvän och umgås med "ikke writers" mest men jag och min polare som e närmast mig brukar dra ut och måla så ofta vi kan..
Citera
2009-07-12, 23:26
Medlem
delincuentes avatar
Undra hur som stora rävarna som matat på år efter år har anpassat graffen in i sina liv. För man kan ju inte bo hemma förevigt?
Citera
2009-07-13, 00:02
Medlem
parkråttas avatar
Bor hos morsan och farsan, pluggar till vardags. Jobbar lite svart ibland med diverse skitgrejer så man har råd att klottra och dricka lite mer. Är ute på målartur någon gång i månaden kanske, burkar oftast bli någon helg när man har varit hemma hos någon till sent. Tagar gör jag oftast på väg hem från fester och shit om helgerna. Sedan brukar det bli något fejm per helg. De jag umgås med består ungefär 50/50 av målare och icke-målare, dock så är vissa av målarna sånna som jag umgicks med även innan vi började måla. Försöker släpa mig till gymet några kvällar i veckan, på vintern brukar jag promenera hem och taga efter vägen. Ingen flickvän att bry sig om, de flesta tjejer verkar ändå tycka att det är konstigt att skriva lite bokstäver på allt. Har även andra intressen förutom graffiti (fotografi, ue, lite extremsport och sånt), men graffiti känns som min huvudsakliga sysselsättning.
Citera
2009-07-13, 01:16
Medlem
Är arbetslös(lyckligt), Målar 2-4 dagar i veckan mestadels väggar som är mer eller mindre synliga. Har flickvän, och de flesta polarna är ickemålare men umgås ibland med målare också, utanför målandet alltså, I övrigt har jag en rad med andra hobbys som jag förgyller min tid åt.
Citera
2009-07-13, 01:43
Medlem
Arbetslös och istället för att söka jobb så sitter jag inne och kluddar sen åker det förhoppningsvis upp på vägg när jag (ibland) har råd med färg
Citera
2009-07-13, 01:55
Medlem
greger__s avatar
jobbar deltid (ca 100timmar i månaden)
målar kanske 3-4 gånger i månaden och bombar mest varje dag.
inte många polare som målar, och tjejen vet inget.
Citera
2009-07-13, 02:05
Medlem
Risans avatar
Jobbar som bolagsjurist, 4-5 dagar i veckan, har helgerna till o måla o en jävla massa pengar till cans. Bor ihop med min sambo. Målar väl 2 gånger i veckan, umgås med andra writers då o då, har berättat för henne (sambon) att jag målar, hon har accepterat det
Citera
2009-07-13, 02:54
Medlem
crewmatess avatar
Jag vaknar runt 12-13 tiden, tar en runk. Går sedan till duschen, slänger mig på cykeln och är framme på jobbet runt 2, gör mice en place för kvällen och slutar jobba klockan 11-12. om jag orkar drar jag ut på puben/krogen annars ringer jag upp nån ur clicken och lägger nått vettigt. Brukar vara hemma vid 3.

Så är väl en vanlig dag, är ledig fre-mån
Citera
2009-07-13, 07:42
Medlem
jag slutade jobba för ett tag sen, fick inte tid till att måla... men har märkt att det nu är svårt att ha råd att måla. ska nog börja deltid så jag kan börja härja för fullt... fher och beges ska inte få all uppmärksamhet i sthlm bara för att alla andra tunnisar låter som få det
Citera
2009-07-13, 13:54
Medlem
Fourtwosixs avatar
Jag jobbar som ljudtekniker på ett större skivbolag vilket innebär att jag kan komma och gå lite som jag vill. På helgerna vänder jag vinyl, när det behövs.
Utöver det så har jag sambo och andra barnet på väg.

När det kommer till klotter så gör jag det mest när jag är ute med hunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in