Citat:
Ursprungligen postat av pellesvansloes
Grafitti på rätt sätt kan vara det snyggaste som finns, och är enligt mig en del av kulturen i storstäder.
att gå runt och "tagga" eller annat skit är dock totalt onödigt och bara slöseri på skattepengar att ta bort, klottrarnas tid att måla, och tar upp min tid att läsa. en riktigt fet väggmålning ska det vara, där man ser att den som klottrat verkligen lagt ner sin själ, då blir det mer ett konstverk.
Graffitikonst - Ja
Onödigt Klotter - Nej
Många som inte vågar sig på så feta målningar för att de är så hårda straff. Skulle de inte va något straff alls mildare straff skulle de definitivt va finare målningar. Kan säga att ibland är de svårt att måla under press med. Man vill inte stå för länge, man vill bara få skiten gjord.
Det med skattepengar är ju så sjukt. Alla graffare betalar ju också skatt.
Det jag säger nu kanske är helt orimligt ja vet inte en teori iaf. När de klottras så blir de ju mer jobb eftersom de behövs mer folk som tar bort skiten mer folk som betalar skatt, så de jämnar ju endå ut sig?
Fattar inte hur de kan va något så starkt hat mot något så fint som graffiti. Självklart vill man inte ha sin bil nerklottrad eller så men de är inte graffiti målare som gör sånt det är vandaler.