2009-05-20, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyboi36

Det måste ju vara en av dom mest puckade och igenom tänkta åsikter jag nånsin hört.

Schizofren? Dubbelmoral?
Citera
2009-05-22, 18:57
Medlem
CoconutComplexs avatar
För - folk som faktist skapar nått kreativt, t ex förvandlar dom tråkiga gammla gröna papperskorgarna i parken till djur eller nått åt det hållet.

Emot - Folk som klottrar för just klottrandets skull. Dom som inte har nått bättre att göra än att skriva sitt gängs namn på nått otydbart sätt.
Citera
2009-05-22, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CoconutComplex
För - folk som faktist skapar nått kreativt, t ex förvandlar dom tråkiga gammla gröna papperskorgarna i parken till djur eller nått åt det hållet.

Emot - Folk som klottrar för just klottrandets skull. Dom som inte har nått bättre att göra än att skriva sitt gängs namn på nått otydbart sätt.
jag tycker som dig fast tvärtom
Citera
2009-05-22, 23:40
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoconutComplex

Att skriva sitt gängnamn på ett otydbart sätt kan vara VÄLDIGT kreativt. Mycket mer kreativt än att måla om en papperskorg till ett djur. Kan ju säga (Jag som gjort både och) att det krävs en hel del mer finurlighet och kreativitet för att lyckas göra en clean tag än att måla en ap-fejja på en papperskorg. Så om du anser att det är kreativiteten som räknas, så är tags det ultimata.
Citera
2009-05-24, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 666IKVSTR
tycker man själv att det är konst så varför inte? bara man tar konsekvenserna. det har vi också konstaterat
Så om jag spejar ner din bil och skriver kuk på alla sidorna, så är det konst för dig även om du inte vet min åsikt om saken då jag är anonym, därmed så är det acceptabelt enligt dig och du blir inte ens arg?
Citera
2009-05-24, 17:24
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Så om jag spejar ner din bil och skriver kuk på alla sidorna, så är det konst för dig även om du inte vet min åsikt om saken då jag är anonym, därmed så är det acceptabelt enligt dig och du blir inte ens arg?

ja
Citera
2009-05-24, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
om du har ett syfte eller budskap med det så,ja. klart att jag skulle bli lite smått förbannad men vem skulle inte bli det?

jag kan lika gärna stycka din familj och sedan skjuta luftgevär på likdelarna, det hade kunnat vara konst om jag nu velat det
Citera
2009-06-10, 16:09
Medlem
noonesnames avatar
Jag har inte läst igenom men jag tycker så här.

Grafitti är snyggt, klotter/tags är fult. Det borde finnas MÅNGA ställen där grafitti är tillåtet, men nu finns det inte det, så då tycker jag det är okey att de målar. Om dom har gjort det snyggt vill säga...
Citera
2009-06-10, 16:41
Medlem
Malewhales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noonesname

Grafitti är snyggt, klotter/tags är fult. Det borde finnas MÅNGA ställen där grafitti är tillåtet, men nu finns det inte det, så då tycker jag det är okey att de målar. Om dom har gjort det snyggt vill säga...

Du tycker det är ok med klotter om det är snyggt enligt dig.
Okej. Tack för informationen.
Citera
2009-06-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malewhale
Du tycker det är ok med klotter om det är snyggt enligt dig.
Okej. Tack för informationen.

Nu ska jag sluta klottra fult eftersom han inte gillar det.
Citera
2009-06-10, 17:44
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noonesname

Vart går då gränsen mellan "graffiti" och "klotter" för dig? För mig innefattar graffiti allt från superduperfärg-målningar till tags. När det däremot handlar om "info14.com", "kuk", "din mamma" osv så har gränsen gått.
Citera
2009-06-10, 17:59
Medlem
Das_Roddbåts avatar
All "förstörelse" av annans egendom är fördjävligt. Våran lilla butik fick sig en omgång av dessa "konstnärer" för ett tag sedan. Dyrt som satan blev det eftersom vi var tvungna att byta ut skylten då den inte gick att sanera för under priset som den kostade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in