2008-11-10, 19:40
Bannlyst
Tycker dock graffiti kan vara sjukt snyggt, t.ex ziggy och disey's, que och uzis målningar.. inte sånt skit som någon jävla p12a går runt och drar några streck på en vägg.
Citera
2008-11-10, 23:04
Medlem
MysigaBrallors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myzko
Tycker dock graffiti kan vara sjukt snyggt, t.ex ziggy och disey's, que och uzis målningar.. inte sånt skit som någon jävla p12a går runt och drar några streck på en vägg.

Que och Uzi har riktigt bra cancontroll, men att jämföra dom i samma klass som Ziggy och Disey går inte. Que och Uzi är inga toppenmålare precis, även fast alla småungar verkar tro det nuförtiden.
Citera
2008-11-10, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MysigaBrallor
Que och Uzi har riktigt bra cancontroll, men att jämföra dom i samma klass som Ziggy och Disey går inte. Que och Uzi är inga toppenmålare precis, även fast alla småungar verkar tro det nuförtiden.

då är vi där igen o jämför två helt olika världar. varför är inte que o uzi några "toppenmålare"? gör dom för runda o enkla skisser eller vad fan är det frågan om
Citera
2008-11-10, 23:31
Medlem
MysigaBrallors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarius
då är vi där igen o jämför två helt olika världar. varför är inte que o uzi några "toppenmålare"? gör dom för runda o enkla skisser eller vad fan är det frågan om

Visst är dom bra på att måla. Kanske uttryckte mig fel.
Dom gör inga större grejjer, så som Ziggy och Disey gjorde, (vad jag vet).
Att göra samma och samma sak hela tiden blir tråkigt, även fast det är bra gjort.
Citera
2008-11-10, 23:51
Bannlyst
Citat:
Visst är dom bra på att måla. Kanske uttryckte mig fel.
Dom gör inga större grejjer, så som Ziggy och Disey gjorde, (vad jag vet).
Att göra samma och samma sak hela tiden blir tråkigt, även fast det är bra gjort.

jag ser hellre 20 "newschool" panels med samma stil än massa kantiga oläsbara spektakel på lagliga väggar av dom som du nämnde
Citera
2008-11-10, 23:53
Medlem
MysigaBrallors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarius
jag ser hellre 20 "newschool" panels med samma stil än massa kantiga oläsbara spektakel på lagliga väggar av dom som du nämnde

Mjo, vi har alla olika smak.
Citera
2008-11-11, 00:12
Medlem
C.Kellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
http://www.stockholmsfria.nu/artikel/75752

Fashinate, Dragon, Midsummer Madness bla. blir inte kulturskyddade

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ! Dom får inte sanera FASCINATE! Den har ju suttit där i snart 20 år och jag vet också att "vanliga människor" som sett den och växt upp i området älskar målningen. Det är ju en klassiker om det någonsin fanns en sån målning. Dom tar bort målningen i tystnad så att ingen kan protestera... fan, fan, fan, fan kan man inte ordna nån slags aktion?
Vad håller dom på med?
Citera
2008-11-11, 02:17
Medlem
Lillpuffens avatar
Hmm... Jag börjar bli trött på folk som hatar konst för att det är graffiti. Men jag måste få ge "mad props" till alla som skänker en väldigt stor del av era LIV för att förse våra trista kommunala byggnader med gratis konst. Jag fick inspiration av många målare i sverige när jag började och inspirationen växte till passion som höll mig borta från kriminalitet och droger. Det är passionen vi måste leverera vidare till kidsen och samtidigt kämpa mot att få stämpeln "kriminella" i pannan när det kunde vara så mycket värre än lite färg på en vägg.

Sen undrar jag hur många lagliga väggar man skulle ha kunnat byggt för saneringskostnaderna de senaste 10 åren. Man kanske till och med kunde ha haft råd att bygga en "toy-vägg" lite avskilt men ändå så pass nära city att kidsen kunde dra dit och träna. Vad vet jag jag är ju graffare för fan

ta hand om er!
Senast redigerad av Lillpuffen 2008-11-11 kl. 02:22.
Citera
2008-11-11, 12:24
Medlem
Necrodomuss avatar
Aktion hade ju varit bra. Mediauppbåd som inte skapas av moderaternas propaganda. En chans att förmedla vår sida av historien. Problemet är väl att det jämt ska reclaimas och hela den biten. Lätt att det tar focus från den egentliga anledningen. Pajja hur mycket ni vill, men inte på demonstrationer.
Citera
2008-11-11, 13:58
Medlem
C.Kellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrodomus
Aktion hade ju varit bra. Mediauppbåd som inte skapas av moderaternas propaganda. En chans att förmedla vår sida av historien. Problemet är väl att det jämt ska reclaimas och hela den biten. Lätt att det tar focus från den egentliga anledningen. Pajja hur mycket ni vill, men inte på demonstrationer.

Absolut. Inget reclaimtjafs, för det känns som att denna fråga är så mycket större än att "ta tillbaka väggen" genom hip-hopmusik, lite anti-regeringsplakat och bänga fjortisar. Målningen är inte bara intressant för oss utan också för Stockholm som stad. Det är en del av stadens historia, när den fungerade på ett annat sätt och jag vet att den betytt mycket för också för sådana som i vanliga fall hatar "klotter". Jag har googlat lite och det verkar som att vissa har fört fram frågan om att K-märka väggen men det verkar gå trögt... Här är lite länkar:

Intervju med Jakob Kimvall och Tarik ( som var med och gjorde Fascinate ):

http://www.sr.se/cgi-bin/sidor/amnessida.asp?programID=2842&Nyheter=&grupp=4188&a rtikel=2418406

Artikel från januari förra året:

http://www.metro.se/se/article/2007/01/12/16/1951-32/index.xml
http://www.stockholmsfria.nu/artikel/8494

Det är också bra att det finns en opposition från regeringen men det känns lite som att slaget är förlorat just när det kommer till dessa målningar... fan.
Senast redigerad av C.Keller 2008-11-11 kl. 14:00.
Citera
2008-11-14, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Keller
NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ! Dom får inte sanera FASCINATE! Den har ju suttit där i snart 20 år och jag vet också att "vanliga människor" som sett den och växt upp i området älskar målningen. Det är ju en klassiker om det någonsin fanns en sån målning. Dom tar bort målningen i tystnad så att ingen kan protestera... fan, fan, fan, fan kan man inte ordna nån slags aktion?
Vad håller dom på med?

de kan inte sanera den målningen, men de kämpar ist för att få huset rivet.. helt sjukt hur långt de är villiga att gå för att få bort graffen. moderaterna = taliban regim! minns ni när de spärngde bort de dära 6000år gamla budda statyerna som va inbyggda i berget?
Citera
2008-11-15, 14:55
Medlem
jackees avatar
Citat:

Då Uzi & Que inte är i närheten av samma stilbana som Ziggy och Disey hade, så är det ingen idé att jämföra de fyra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in