Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Innerst inne bryr jag mig inte så mycket om andra människor.
Jag väljer att inte måla på villor och bilar för att det är helt säkert att det kostar någon pengar.
När man målar på ett hyreshus eller en tunnelbana känns det inte som att det kommer kosta någon pengar.
Om en ägare till ett hyreshus får höjda kostnader på grund av att han måste sanera huset ett par gånger om året, så kommer detta i slutändan slå till mot hyresgästerna som i sin tur kommer få en höjd hyra.
Så om du målar på ett hyreshus som kommer det att kosta någon pengar!
Citat:
Jag skiter egentligen helt i om det kostar någon kioskägare 5000 spänn att ta bort tags från dennes dörr, det är inte min kiosk eller hur?
Survival of the fittest gäller i allt man gör, jag håller på med något som får mig att må bra och detta är en av sakerna jag lever för då spelar det ingen roll om någon kommer i vägen.
Du skriver i den första delen av ditt inlägg som jag nu citerar:
Citat:
Jag väljer att inte måla på villor och bilar för att det är helt säkert att det kostar någon pengar.
Tror du på fullaste allvar att det inte kostar någon pengar om du taggar eller målar någons kiosk? Om det nu kostar 5000 kronor att sanera efter dig så måste ju dessa pengar betalas ut av någon och oftast blir det då kioskägaren. Och då har du ju orsakat en ekonomisk skada.
Och det går ju helt emot det du själv skriver! Du måste vara konsekvent. I alla fall i ett och samma inlägg!
För att gå On-T: Jag tycker att det är helt rätt att dessa tre personer blev dömda till böter. De gjorde något som var till en ekonomisk skada för andra och de bör ersätta detta. Synd bara att de inte blev dömda till att betala hela beloppet.
Finns det lagliga väggar så måla och tagga dessa. Finns det inte lagliga väggar så se till att skaffa det då.
Ta och skicka förfrågningar till ägare av hyreshus och inkludera en sketch av det ni vill måla. Vem vet ni kanske får måla mer än ni tror. Hade jag haft ett grått trist hyreshus så hade jag kunnat tänka mig att få en riktigt schysst målning på det. Men bara om jag själv fick bestämma.