2009-03-04, 17:24
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carleoneyäh
Rätt åt dem säger jag, har aldrig förstått tjusningen i att klottra. Jävla idioti.

Har du provat då?
Citera
2009-03-04, 17:25
Medlem
MysigaBrallors avatar
Då får vi köra lite extra i Örebro den närmsta tiden då grabbar.
Citera
2009-03-04, 17:29
Medlem
Trizaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
När Aftonbladet skriver "klottra" så tänker man ju på svarta sprayningar lite hur som haver.
Inte dessa stora feta konstverk på tåg och husväggar (som är snygga).

Försöker AB vinna sympatier åt Örebros tingsrätt genom att kalla dem för klottrare, eller är det vad de var? Så, ni som vet: målade de, eller klottrade de?

Konstverk eller icke, det hör inte hemma på statlig eller andras egendom. Om dom målade sina egna hus skulle det vara lugnt, men om man väljer att placera sitt konstverk på ett hus av statlig egendom utan tillåtelse så får man skylla sig själv.
Citera
2009-03-04, 17:34
Medlem
kultingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcore Junky
Underbart! Det är bra att man slår näven i bordet och visar att förstörelse inte är ok.

Verkligen, tänd eld på någons hus och du får böta ett rum...
Citera
2009-03-04, 17:34
Medlem
Citrals avatar
Nu är jag ingen klottrare, har dock inget emot folk som håller på och har själv vänner som klottrar. Hursom tycker jag att de får skylla sig själva, "If you can't do the time, don't do the crime..." Och är inte just det att det är olagligt och att risken att få böta stora belop som gör eran klottring så pass spännande? Det finns ju lagliga väggar att måla på så varför målar man inte enbart på dem om man inte är ute efter spänningen?

För ni gör väll det inte enbart för att visa att ni är duktiga på att måla även om det är en ganska stor del? Eller är det saknanden av lagliga väggar som gör att ni målar på statlig egendom?
Citera
2009-03-04, 17:37
Medlem
rätt åt dom jävlarna
Citera
2009-03-04, 17:38
Medlem
Glad packs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
kanske inte ska outa nån, men det känns ju rätt givet vem det är faktiskt.. finns väl bara en person/ ett crew som kör riktigt mkt i örebro, och som dessutom reser runt..?

Jag tror att du tänker på helt fel personer men det är inget som ska diskuteras här.

Citat:
Ursprungligen postat av MysigaBrallor
Då får vi köra lite extra i Örebro den närmsta tiden då grabbar.

Absolut. It´s on
Citera
2009-03-04, 17:38
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpMyStrumpa
fan ska vi bli rädda för sån här skit? alla som målar vet ju om konsekvenserna sånt här blir man bara peppad att köra mer av.!

Så alla ni andra "rätt åt dom" snubbar kan suga fet!

Skönt att äntligen se någon som är villig att ta konsekvenserna av sitt handlande.
Från dig kommer vi alltså att slippa allt gnäll om att ditten och datten är orättvist och överdimensionerat om du åker fast? Inte bara lite modigt tangentbordsnack?
Heder åt dig i så fall. Då är du en riktig man!

Jag anser att folk får göra va faen de vill. Det ynkligaste och mest patetiska som finns är när de sen åker fast så är det så jävla synd om dem och allting är någon annans fel.
Citera
2009-03-04, 17:51
Medlem
Nån som har bilder på deras verk?
Citera
2009-03-04, 18:00
Medlem
mannys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trizak
Konstverk eller icke, det hör inte hemma på statlig eller andras egendom. Om dom målade sina egna hus skulle det vara lugnt, men om man väljer att placera sitt konstverk på ett hus av statlig egendom utan tillåtelse så får man skylla sig själv.

Jag tror inte att man får måla på sitt eget hus hur som haver heller

Tungt för dom som måste betala.
Citera
2009-03-04, 18:01
Medlem
Luigis avatar
Så jävla rätt. Klottrande små gossar som troligtvis klottrat för sista gången. Hoppas deras föräldrar är snälla.
Citera
2009-03-04, 18:05
Medlem
Eh, vem betalar resten? Riktigt dåligt.

Klotter är klotter, hur snyggt det än är. Graffiti är klotter om det målas på oönskade och otillåtna platser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in