Citat:
Ursprungligen postat av Kwikman
Hur många av er tar droger, hand upp!
Omformulering: jag har ingen källa, det var bara ett påstående gripet ur luften.
Citat:
Ni är inte nyttiga för detta samhälle, ni kostar mer än vad ni smakar, ni tar mer än vad ni ger. Ni är den trasiga takpannan, ni är det som måste åtgärdas innan kostnaderna blivit för stora. Ni följer inte de samhällsnormer som skapats av generationer före er. Ni har ingen respekt för det faktum att era handlingar påverkar andra på ett negativt sätt.
...något mer?
Citat:
1. Ni förfular den offentliga miljön.
Och det där är numera en objektiv sanning, eller?
Citat:
2. Ni gör så att dom fattiga får det sämre genom att smutsa ner statliga och kommunala egendomar, saneringskostnader som annars hade funnits i en budget där de istället kunde ha använts till bättre saker.
Det är mycket jag inte gillar i detta samhälle, som jag ändå måste lägga pengar på. Om jag inte vill titta på SVT måste jag ändå betala TV-avgift, till exempel. Men det rättfärdigar ändå inte det vi gör; jag vet att det på ett sätt är jävligt fel, men jag gör det ändå. Försök stoppa mig.
Citat:
3. Ni gör så att företagarna får mindre vinster genom att de tvingas använda sitt kapital till klottersanering, detta drabbar företagens ägare och dess anställda.
Företagens ägare - ja. Jag kan
lova att de anställda inte hade fått ett öre mer om vi slutade klottra på företagets saker. Det är så många andra faktorer som spelar in, att lite klotter här och där inte spelar någon som helst roll när det kommer till lönenivån.
Citat:
4. Ni är företrädesvis ofta högt över myndighetsåldern men beter er som retarderade 12-åringar.
Ok. Jag tycker curlingsspelare beter sig som retardade 12-åringar, bara så du vet.
Citat:
5. Ni tror att ni utgör en subkultur när graffitin i själva verket populariserats av penningskåta hollywoodkapitalister.
Svara på min fråga.
Citat:
En sjätte punkt skulle kanske vara att ni förstör era egna liv, men det är inte därför jag är emot graffiti. Det är helt OK att ni förstör för er själva, jag ser rent utilitaristiskt på denna punkt.
Härligt att kunna göra dig glad på något sätt.