2009-03-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Ni låtsas vara anarkistiska med ert sprayande - ett slags finger i röven på etablissemanget osv... Men ni skonar de rika villaägarna samtidigt som ni förstör för de fattigare människorna som bara har råd att hyra sin lägenhet... men det har väl aldrig fallit er in misstänker jag? Vad ska man säga förutom

det förklarar lite, du tjatar om statlig egendom men vill äga din lägenhet, du vill att framtidens ungdom måste köpa sina lyor för det finns inga hyreslyor kvar, om det blir det ultimata att klottret gör så inga ombildningar sker så sporrade du mig bara mer nu!
Citera
2009-03-04, 19:32
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Nu är jag ju liksom inte medlem enbart på Graffitidelen på FB...

Det jag har så svårt att förstå är hur någon kan stå ut med vetskapen att man är en klottrare - dvs en sådan som smyger ut för att kludda ner samhällets eller privata människors egendom.

Skaffa flickvän så kanske du blir av med frustrationerna.

Fustrerad har alla varit, men det är inte anledningen. Tjej har man haft, hurså?
Citera
2009-03-04, 19:34
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ni låtsas vara anarkistiska med ert sprayande - ett slags finger i röven på etablissemanget osv... Men ni skonar de rika villaägarna samtidigt som ni förstör för de fattigare människorna som bara har råd att hyra sin lägenhet... men det har väl aldrig fallit er in misstänker jag? Vad ska man säga förutom

Jag är inte anarkist på något sätt.
Du har inte förklarat hur jag slår ner på dem fattiga stackarna som bor i hyreshus.
Citera
2009-03-04, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Höja

Topic: Helt rätt att de åkte dit och fick böta, bryter man mot lagen får man vara beredd att acceptera domen när den kommer, oavsett om man gillar lagen eller ej. Särskilt härligt är det när taggare åker dit, hemskt fult och förskönar ingenting (såsom snygg grafitti kan göra ibland).

Egentligen borde det vara fängelsestraff. Men det vore kanske lite väl taskigt mot de små klottrarna - man kan ju föreställa sig mottagandet på kåken bland de rutinerade grabbarna;

- Tjena grabben...vad sitter du inne för då? Bankrån? Misshandel..?
- njaa....eh...graffiti...hehe....
-Klottrare? Kom hit Benke - här har vi en som behöver sprayas!!!
Citera
2009-03-04, 19:38
Medlem
art_s avatar
vilken meningslös tråd för meningslösa personer som vill uttrycka sitt hat till klottrare
Citera
2009-03-04, 19:38
Medlem
Citat:
Egentligen borde det vara fängelsestraff. Men det vore kanske lite väl taskigt mot de små klottrarna - man kan ju föreställa sig mottagandet på kåken bland de rutinerade grabbarna;

haha, flera av mina polare har suttit på kåken för klotter, vet du vad det kostar samhället att ha folk på kåken? bra mycket mer än sanerings kostnader kan ja säga

edit: numera får benke fotboja för han e för fjoll för kåken
Senast redigerad av Kejvs 2009-03-04 kl. 19:41.
Citera
2009-03-04, 19:39
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:

Du har visst aldrig suttit inne.
Citera
2009-03-04, 19:40
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Exempel:

Bam Margera
http://www.mtv.com/content/style/winter2005a/images/flipbooks/trl_guestbook/bam_margera_1.29_3.jpg

http://stylemens.typepad.com/photos/uncategorized/skateboarder.jpg
Mjae, jag håller inte riktigt med om att personen på bilden under överhuvudtaget skulle väljas ut som skateboardåkare ifall tio personer bara såg hans överdel:
http://img6.imageshack.us/img6/8791/skateboarder.jpg

Han ser helt enkelt ut som... vem som helst. Jag har ofta pösigare byxor än vad den där killen har, jag äger munkjackor och har ganska långt hår. Är jag skateboardåkare, är jag klottrare? Nej, ingetdera. Jag kan inte ens stå på en skateboard, i stort sett...

Nu är jag lite väl ute och OT:ar här.

Jag håller med om att personerna som åkte fast bör få betala, helt klart. För att nämna min ståndpunkt i det hela, .
Citera
2009-03-04, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Jag är inte anarkist på något sätt.
Du har inte förklarat hur jag slår ner på dem fattiga stackarna som bor i hyreshus.

Du förstod inte?

Om man skonar de privata villorna från klotter så har man besparat de rika från en extra kostnad. Men om man klottrar ner ett hyreshus så gör man hyresgästerna ledsna samt att man i förlängningen höjer deras hyror eftersom det i slutändan alltid blir någon som måste betala för saneringen. Och om du inte visste om det förut så kan jag upplysa dig nu - hyresgästföreningars merkostnader skapar hyreshöjningar.

Varför stryka penningstarka medhårs och jävlas med normal- eller låginkomsttagare?
Citera
2009-03-04, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs

haha, flera av mina polare har suttit på kåken för klotter, vet du vad det kostar samhället att ha folk på kåken? bra mycket mer än sanerings kostnader kan ja säga

Ja på kort sikt. Men på längre sikt kanske det skulle vara billigare. Om straffen är tillräckligt hårda så kanske man avstår från de barnsliga nattnöjena...
Citera
2009-03-04, 19:45
Medlem
Citat:
Du förstod inte?

Om man skonar de privata villorna från klotter så har man besparat de rika från en extra kostnad. Men om man klottrar ner ett hyreshus så gör man hyresgästerna ledsna samt att man i förlängningen höjer deras hyror eftersom det i slutändan alltid blir någon som måste betala för saneringen. Och om du inte visste om det förut så kan jag upplysa dig nu - hyresgästföreningars merkostnader skapar hyreshöjningar.

Varför stryka penningstarka medhårs och jävlas med normal- eller låginkomsttagare?

du får det att låta som om bara arbetarnas ungar klottrar, nyligen i gbg fick en öfre unge kåken för klotter å mordförsök
Citera
2009-03-04, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Du har visst aldrig suttit inne.

Nej. Jag är ingen loser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto