2014-03-28, 07:51
Medlem
Man kan tycka att alla "konstnärer" kan "måla" på sina egna väggar och hus istället om det är så "snyggt".
Citera
2014-03-28, 12:36
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Man kan tycka att alla "konstnärer" kan "måla" på sina egna väggar och hus istället om det är så "snyggt".

Vem säger att vi inte gör det också?
Citera
2014-03-28, 12:58
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:

Och fem van säger att man ska bry sig om vad DU tycker?
Citera
2014-03-28, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSnabbt
Och fem van säger att man ska bry sig om vad DU tycker?

Är det någon som gjort det din idiot? Om man bara vill förstöra för andra utan att ta konsekvenserna så visar det på vilken nivå man, feghetens rätta ansikte.
Citera
2014-03-28, 14:05
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:
Är det någon som gjort det din idiot? Om man bara vill förstöra för andra utan att ta konsekvenserna så visar det på vilken nivå man, feghetens rätta ansikte.

Ditt inlägg vissar ju även på vilken nivå du ligger på.

Det jag syftade på var att det hela bygger på att ingen bryr sig om vad du tycker.
Citera
2014-04-23, 13:45
Medlem
UERATZs avatar
Citat:
Du har ju uppenbarligen inte gjort din läxa. Det handlar om att bli känd att många ska se det. Hur många ser det?
Citera
2014-04-23, 13:48
Medlem
UERATZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtDonaldCobain
Nästan all graffiti är skit, ett litet antal är konst
Men herregud... Åk och kolla på lite moderna konstverk. Så får du bli förvånad över grejjor som dem kallar konst
Citera
2014-05-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.U.C.K
Ni får tänka på att det är inte bara saneringsföretag som köper grejer utan även vanliga småföretagare och privata husföreningar. Saneringsföretagen köper inte en burk utan kanske flera tusen utan det går åt en jävla massa lösningsmedel åt allt klotter och eventuell färg om man nu ska måla över skiten. Sedan gör man om det, om och om igen för skiten kommer tillbaka.

Många bäckar små........... blir till en jävla störtflod till slut!

Det handlar inte heller om att gnugga bort klottret utan när det gäller buss, tåg etc man byter även interiör. För att inte tala om krossande av fönster på t-tågen, kostar skjortan.

Sluta Klottra!

Vad i helvete har krossade rutor med gratiffi att göra?
Citera
2014-05-25, 21:30
Medlem
njekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceHydroDude
Vad i helvete har krossade rutor med gratiffi att göra?

Ganska mycket, hört talas om trashing? Jag själv pangar inte rutor eller vandaliserar i samband med målandet men finns ju de som gör. Spana in Area08 eller Transit Rapetape har för mig för det är en del trashing där...
Citera
2014-05-28, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Ganska mycket, hört talas om trashing? Jag själv pangar inte rutor eller vandaliserar i samband med målandet men finns ju de som gör. Spana in Area08 eller Transit Rapetape har för mig för det är en del trashing där...
Även om övrig skadegörelse i vissa fall kan förkomma i samband med graffiti så känns det ändå som ett helt annat kapitel. I stort sett ses nog inte graffitimålare som personer som vandaliserar tågvagnar genom att måla dem och krossa dess rutor - troligtvis har en ytterst liten procent av alla målare trashat en tågvagn. Statistiken gällande antal utbytta glasrutor involverar säkerligen även övriga rutor som bolagen äger, då tänker jag först och främst de som finns på utomhusperronger och busshållplatser som man mycket oftare ser är krossade i jämförelse med de på tågvagnar.
Citera
2014-06-18, 17:23
Medlem
Randomiserads avatar
Jag tycker att graffiti är okej om man bara inte gör det på privata saker för inget har ju direkt dött av lite färg.
Citera
2014-06-18, 22:27
Medlem
Lägg ner att sanera klotter och graffiti helt och hållet. Låt kreativiteten flöda och låt alla som vill göra våra städer färg-gladare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in