2009-03-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Ja på kort sikt. Men på längre sikt kanske det skulle vara billigare. Om straffen är tillräckligt hårda så kanske man avstår från de barnsliga nattnöjena...

titta på usa, där har dom dödsstraff på mord, och där mördas ju ingen längre..
Citera
2009-03-04, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
du får det att låta som om bara arbetarnas ungar klottrar, nyligen i gbg fick en öfre unge kåken för klotter å mordförsök

Läs om inlägget du citerar. Du har inte alls förstått vad jag skrev.
Citera
2009-03-04, 19:47
Bannlyst
Citat:

Mord är en desperat handling - du menar väl inte, hoppas jag, att ni är desperata?
Citera
2009-03-04, 19:48
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ja på kort sikt. Men på längre sikt kanske det skulle vara billigare. Om straffen är tillräckligt hårda så kanske man avstår från de barnsliga nattnöjena...
Citat:
Tänkte precis nämna det... Längre straff skrämmer inte många. Det finns alltid "fria själar" som gör vad de vill för att de kan - och så kommer det att förbli.
Att Sverige sen skulle höja straffnivån på överhuvudtaget någonting, (då vi i stort sett får samhällstjänst för seriemord), är så bortom ängarna avlägset.

Men någonting behövs göras.

Mer lagliga väggar? Hur mycket kostar en jävla vägg, liksom? Dra upp en hel jävla graffiti-stad så alla flyttar dit.
Citera
2009-03-04, 19:50
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Du förstod inte?

Om man skonar de privata villorna från klotter så har man besparat de rika från en extra kostnad. Men om man klottrar ner ett hyreshus så gör man hyresgästerna ledsna samt att man i förlängningen höjer deras hyror eftersom det i slutändan alltid blir någon som måste betala för saneringen. Och om du inte visste om det förut så kan jag upplysa dig nu - hyresgästföreningars merkostnader skapar hyreshöjningar.

Varför stryka penningstarka medhårs och jävlas med normal- eller låginkomsttagare?

Ja, lite pengar kostar det ju såklart alla i slutändan.
Men jag förstår inte varför du tror att folk som bor i villa är rika?

Citat:
Men om man klottrar ner ett hyreshus så gör man hyresgästerna ledsna

Citera
2009-03-04, 19:51
Medlem
Citat:
Mord är en desperat handling - du menar väl inte, hoppas jag, att ni är desperata?

jag pratar om att hårda straff inte avskräcker, i av delstaterna så har dom livstid efter 3 grova brott..
sen att diskutera fängelse för klotter anser jag vara kulturmord
Citera
2009-03-04, 19:51
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Nej. Jag är ingen loser.

Nej jag märker det.
Citera
2009-03-04, 19:53
Medlem
Glad packs avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=10514 ?
Citera
2009-03-04, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Tänkte precis nämna det... Längre straff skrämmer inte många. Det finns alltid "fria själar" som gör vad de vill för att de kan - och så kommer det att förbli.
Att Sverige sen skulle höja straffnivån på överhuvudtaget någonting, (då vi i stort sett får samhällstjänst för seriemord), är så bortom ängarna avlägset.

Som jag skev tidigare så är mord en så pass desperat och oftast impulsiv handling att man inte kan sammanlikna det vid klotter för fem öre.

Men jag får väl erkänna att jag ångrar mig lite angående fängelsestraff. Däremot bör varje infångatagen klottrare få betala hela saneringskostnaden. Finns inga pengar så får kronofogden göra en avbetalningsplan. Det ska kännas att jävlas med allmänheten.

Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Men någonting behövs göras.

Mer lagliga väggar? Hur mycket kostar en jävla vägg, liksom? Dra upp en hel jävla graffiti-stad så alla flyttar dit.

Nix. Då är det ju inte "coolt" och "gangsta" längre. Vem av kidsen får "respekt" om klottret gjorts på en tillåten vägg?
Citera
2009-03-04, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Ja, lite pengar kostar det ju såklart alla i slutändan.
Men jag förstår inte varför du tror att folk som bor i villa är rika?

Det är kanske mycket begärt av mig, men kan du förstå när man resonerar i generella termer?

Generellt sett så har villaägare det bättre ställt än hyresgäster. Om du inte kan räkna ut det så tror jag nog att vi slutar diskussionen här...
Citera
2009-03-04, 19:56
Medlem
Citat:

Nix. Då är det ju inte "coolt" och "gangsta" längre. Vem av kidsen får "respekt" om klottret gjorts på en tillåten vägg?

haha, här i storstan 08 har vi nått som kallas nolltollerans så även de 'kids' som inte vill va coola å gangsta inte kan det och blir åsiktsregistrerade av polisen
Citera
2009-03-04, 19:58
Medlem
4283s avatar
Citat:
Som jag skev tidigare så är mord en så pass desperat och oftast impulsiv handling att man inte kan sammanlikna det vid klotter för fem öre.

[...]Däremot bör varje infångatagen klottrare få betala hela saneringskostnaden. Finns inga pengar så får kronofogden göra en avbetalningsplan. Det ska kännas att jävlas med allmänheten.
Det där tror jag mer på. Då det går ut över andra än bara de själva; eftersom de inte kommer ha råd att betala ett skit. De kommer be mamma och pappa om hjälp, och dessa för bidra med allt de kan för att få sin son/dotter clean från anmärkningar.

Citat:

Den som lyckas med någonting jävligt snyggt bör vara stolt. Det är väl de som de måste förstå att de hela handlar om - att vara stolt över det man skapat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in