Citat:
Ursprungligen postat av The_arne
Jag kan nog lova att den normala knegaren hellre åker i ett nerkladdat tåg 06.21 än tar ett försenat tåg 08.00 pga skadegörelse. Hur kan man tänka så?
SL gör väl fan vad dom vill med sina tåg. Vill dom köra rena fräscha tåg istället för tåg som stinker målarfärg så är det deras sak, knappast din iaf.
Citat:
Varför ställa in ett tåg en vinterdag och lämna den betalande massan frysande pga färgen på utsidan av ett tåg? Vad är problemet?
Det är väl en markering för att dom inte accepterar skadegörelse kanske.
Citat:
Kör med tåget som normalt sen varje söndag åker man med tågen och sanerar dem. Klart slut. Trött på att se Försening pga skadegörelse eller Vagnen avstängd pga skadegörelse. Låt tågen rulla säger jag!
Så dom ska köra omkring med skitiga tåg som ser ut som fan i en vecka? Det låter ju som något man skulle göra i ett U-land... Varför inte ta det ett steg längre genom att bara städa perongerna och tömma soptunnorna en gång i veckan också? Det skulle säkert bli jättretrevligt.
Citat:
Ursprungligen postat av memorexonece
Så varför inte sätta upp en vägg i stockholm som inte stör någon? I norrköping har klottret tydligen minskat.
Jag håller helt klart med dig angeånde lagliga väggar. Med tanke på hur mycket pengar onödiga konstprojekt får borde man helt klart kunna avvara några kronor på detta. Det känns som det har blivit en ren principsak för dom styrande. Samtidigt tycker jag det är otroligt mycket gnäll från målarnas sida också. Att fixa lite saker själva är inte så svårt... Vill man verkligen måla lagligt så går det.