Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
...Varför hatar inte folk reklam?
Därför att media inte spottar på den, snarare bygger upp den, vilket gör att man har vant sig vid det.
Jag hatar reklam generellt. Ungefär lika mycket som jag hatar klotter, och framför allt klottrare. Allt handlar om egoism på hög nivå:
JAG tycker att grå väggar blir snyggare med en massa fula oläsbara bokstäver med samma font (varför använder i princip alla klotter-as samma sorts skrivstil?),
JAG har ingen annanstans att klottra,
JAG bryr mig inte om andras egendom och så vidare...
Det handlar för det mesta om tragiska små revirpissande flumputtar som vill "synas" - visa sin "grej"... Men ändå smyger de om nätterna!
De flesta människor i samhället vill trots allt att våra "tråkiga" grå väggar skall förbli grå. Det är betydligt bättre med en enhetlig färg än en massa skrikiga, grälla och förfärligt fula bokstäver som bara gör oss som har vassare hjärnor ledsna och indignerade över denna fullkomligt meningslösa skit som sprids på våra gator och torg...
De klotterhelveten som nu kommer att försvara sitt destruktiva betende med att reklam är accepterat, så kan jag säga att all reklam också påverkar en massa människor negativt. Bara för att en företeelse finns så måste ju inte klotter/skadegörelse få kunna pågå utan att kloka människor ifrågasätter eländet. Eller hur?!
Bonusinformation: Jag satte faktiskt fast två stycken patetiska pundarkillar med sprayburkar som hade "dekorerat" några trafikmärken nere i Gamlestan på natten, nu för några veckor sedan! Gissa hur bra jag mådde efter det... Rätt gissat!
PS. Jag är alltså EMOT allt klotter! (Så att ingen bitter figur missuppfattar mina ord och försöker påstå att mitt inlägg är OT).
.