2008-12-10, 10:57
Medlem
Graffiti (italienska, plural av graffito, ‘ristning’, ytterst av grekiska grapho, ‘skriva’)

så även hällristningar e graffiti, vi kanske borde sanera det med
stockholm har ju faktiskt nolltolerans mot all form av graffiti

edit:

detta är ju ett helt idiotiskt argument, men vad e det för skillnad egentligen?
att vår kultur e 30-40år gammal medans en hällristning e nåra tusen, undra om dåvarande människor hade samma åsikter om hällristningar som nutidens graffmotståndare
Senast redigerad av Kejvs 2008-12-10 kl. 11:01.
Citera
2008-12-10, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smakpal
Varför tar inte ni som håller på med graffiti och köper er en egen vägg som ni kan härja fritt på. Det vore ju inte mer än rätt. Då når ni ut med eran "konst" vilket ju borde vara huvudsyftet med målandet. Men ni kanske tycker att det är för dyrt? Det är klart, det är ju lättare att låta andra betala åt en.

Man når ju inte ut med sin konst om man har en jävla vägg i vardagsrummet? Ska man bära runt på skiten eller?
Citera
2008-12-10, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smakpal

Varför tar inte ni som håller på med graffiti och köper er en egen vägg som ni kan härja fritt på. Det vore ju inte mer än rätt. Då når ni ut med eran "konst" vilket ju borde vara huvudsyftet med målandet. Men ni kanske tycker att det är för dyrt? Det är klart, det är ju lättare att låta andra betala åt en.

I stockholm skulle man inte få köpa en vägg om syftet med väggen var att måla graffiti på den. Du vet, nolltolerans och allt sånt där.
Citera
2008-12-10, 18:26
Medlem
mailorss avatar
Världen är min vägg
Citera
2008-12-10, 19:31
Medlem
fittlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
I stockholm skulle man inte få köpa en vägg om syftet med väggen var att måla graffiti på den. Du vet, nolltolerans och allt sånt där.

Man har ju ändå tänkt måla graffiti, och får man inte köpa en vägg för att göra det lagligt så får dom ju skylla sig själva. Det är ju som att dom ber om att få betala saneringskostnaderna.
Citera
2008-12-11, 22:29
Medlem
En fruktpizzas avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
...Varför hatar inte folk reklam?
Därför att media inte spottar på den, snarare bygger upp den, vilket gör att man har vant sig vid det.

Jag hatar reklam generellt. Ungefär lika mycket som jag hatar klotter, och framför allt klottrare. Allt handlar om egoism på hög nivå: JAG tycker att grå väggar blir snyggare med en massa fula oläsbara bokstäver med samma font (varför använder i princip alla klotter-as samma sorts skrivstil?), JAG har ingen annanstans att klottra, JAG bryr mig inte om andras egendom och så vidare...

Det handlar för det mesta om tragiska små revirpissande flumputtar som vill "synas" - visa sin "grej"... Men ändå smyger de om nätterna!

De flesta människor i samhället vill trots allt att våra "tråkiga" grå väggar skall förbli grå. Det är betydligt bättre med en enhetlig färg än en massa skrikiga, grälla och förfärligt fula bokstäver som bara gör oss som har vassare hjärnor ledsna och indignerade över denna fullkomligt meningslösa skit som sprids på våra gator och torg...

De klotterhelveten som nu kommer att försvara sitt destruktiva betende med att reklam är accepterat, så kan jag säga att all reklam också påverkar en massa människor negativt. Bara för att en företeelse finns så måste ju inte klotter/skadegörelse få kunna pågå utan att kloka människor ifrågasätter eländet. Eller hur?!

Bonusinformation: Jag satte faktiskt fast två stycken patetiska pundarkillar med sprayburkar som hade "dekorerat" några trafikmärken nere i Gamlestan på natten, nu för några veckor sedan! Gissa hur bra jag mådde efter det... Rätt gissat!

PS. Jag är alltså EMOT allt klotter! (Så att ingen bitter figur missuppfattar mina ord och försöker påstå att mitt inlägg är OT).

.
Citera
2008-12-12, 00:29
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
...

Jag är ganska delad i frågan trots att jag klottrar själv, ibland tycker jag precis som du och ibland precis tvärtom... varje gång jag börjar väga för- och nackdelar slutar det med en likgiltig attityd för väggarnas öde, det är trots allt bara lite färg och det enda jag kan ansvara för är det jag själv gör.
Citera
2008-12-12, 02:07
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Jag hatar reklam generellt. Ungefär lika mycket som jag hatar klotter, och framför allt klottrare. Allt handlar om egoism på hög nivå: JAG tycker att grå väggar blir snyggare med en massa fula oläsbara bokstäver med samma font (varför använder i princip alla klotter-as samma sorts skrivstil?), JAG har ingen annanstans att klottra, JAG bryr mig inte om andras egendom och så vidare...

Det handlar för det mesta om tragiska små revirpissande flumputtar som vill "synas" - visa sin "grej"... Men ändå smyger de om nätterna!

De flesta människor i samhället vill trots allt att våra "tråkiga" grå väggar skall förbli grå. Det är betydligt bättre med en enhetlig färg än en massa skrikiga, grälla och förfärligt fula bokstäver som bara gör oss som har vassare hjärnor ledsna och indignerade över denna fullkomligt meningslösa skit som sprids på våra gator och torg...

De klotterhelveten som nu kommer att försvara sitt destruktiva betende med att reklam är accepterat, så kan jag säga att all reklam också påverkar en massa människor negativt. Bara för att en företeelse finns så måste ju inte klotter/skadegörelse få kunna pågå utan att kloka människor ifrågasätter eländet. Eller hur?!

Bonusinformation: Jag satte faktiskt fast två stycken patetiska pundarkillar med sprayburkar som hade "dekorerat" några trafikmärken nere i Gamlestan på natten, nu för några veckor sedan! Gissa hur bra jag mådde efter det... Rätt gissat!

PS. Jag är alltså EMOT allt klotter! (Så att ingen bitter figur missuppfattar mina ord och försöker påstå att mitt inlägg är OT).

.

Jag försvarar mig inte.
Jag skiter fullständigt i vad andra tycker.
Citera
2008-12-12, 02:55
Medlem
En fruktpizzas avatar
.. .. .. ... ... ... .... .... .... .... . . . . .

Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Jag försvarar mig inte.
Jag skiter fullständigt i vad andra tycker.

Precis, och det är just det som är så himla tragiskt. Hur blev det så? Vad tråkigt i ditt liv är det som har hänt, som fått dig att anamma den inställningen - "skiter fullständigt i vad andra tycker."?!

Det är just därför som jag har så svårt för klottrare. De skiter i alla andra än sig själva...

Jag tror inte att klottrare är några lyckliga individer. De smyger runt på nätterna i kylan, sedan smutsar de ner det offentliga rummet och gör andra ledsna. Det är väl där ni får er kick? Dels att undgå upptäckt, samtidigt som ni vet att ni når en reaktion. Ni är så jävla grå, färglösa, ointressanta och osynliga att ni bara MÅSTE skrika på uppmärksamhet - genom att förstöra för alla andra. Det är först då som ni finns - eller hur..?
Du skall bara se hur ynkliga alla gripna klottrare ser ut i baksätet på polisbilen nät de sitter och lipar. Då är det inte lika kul längre!

.
Citera
2008-12-12, 07:18
Medlem
Citat:
Precis, och det är just det som är så himla tragiskt. Hur blev det så? Vad tråkigt i ditt liv är det som har hänt, som fått dig att anamma den inställningen - "skiter fullständigt i vad andra tycker."?!

Det är just därför som jag har så svårt för klottrare. De skiter i alla andra än sig själva...

Jag tror inte att klottrare är några lyckliga individer. De smyger runt på nätterna i kylan, sedan smutsar de ner det offentliga rummet och gör andra ledsna. Det är väl där ni får er kick? Dels att undgå upptäckt, samtidigt som ni vet att ni når en reaktion. Ni är så jävla grå, färglösa, ointressanta och osynliga att ni bara MÅSTE skrika på uppmärksamhet - genom att förstöra för alla andra. Det är först då som ni finns - eller hur..?
Du skall bara se hur ynkliga alla gripna klottrare ser ut i baksätet på polisbilen nät de sitter och lipar. Då är det inte lika kul längre!

.

Jag är en lycklig individ, jag sysslar med en konstform som alla är emot. jag är bra på det, en olje tavla tar ett år att måla, en akryl tar veckor, akvarell tar nåra dar, spray tar nån timme. att se nått växa fram så fort ger mig en kick.

varför ska du sitta å va macho över att du griper oss för nånting så banalt som dekorerande av det offentliga rummet? om du inte griper folk som affischerar olagligt hycklar du! det är ju ändå vi alla som äger det. och jag vill gärna ta å göra min del lite mer färgglad.
sen om du är polis så ska du inte snacka om att förstöra för andra, i och omkring våran subkultur har ni hittat på att det förekommer så hemska saker som droger, kanske tillome skejtboards. det är ju en fara för allmännheten och allt som har med oss att göra ska slås ned på hårdare än hårt, och ni har ju tillome fått nya fina vapen att använda på oss vänster radikaler, va det skönt att gå kursen för pepparspray? tycker ni borde bli skjutna för att få använda pistolen med! så kanske det inte blir nåra fler 'ricoschetter' som träffar folk i ryggen.
sen att folk blir ledsna när de sitter i baksätet på en blåtaxi, jo det är knappast för de torskat, utan vilken konstnär som helst skulle bli lite upprörd å känslo laddad om de blev gripna av fasciststatens lakejer, för att de utövat en konstform som blivigt förbjuden av nån byrokrat som inte ens kan va kulturell nog att ha randiga tapeter hemma. under hela våran uppväxt får vi lära oss att färg och form är nånting bra, vi uppmuntras att rita och måla, lera, kladd kritor. sen vid runt 16års ålder blir vi åsiktsregistrerade och utsatta för kulturmord och allt vi fått lära oss under hela uppväxten är helt plötsligt fel, inte bara fel utan oxå förbjudet. skulle du ha gripigt picasso om cubism vart förbjudet?
Senast redigerad av Kejvs 2008-12-12 kl. 07:26.
Citera
2008-12-12, 13:41
Bannlyst
Citat:

det där passar in ganska bra på 99.9 % av övriga mänskligheten också,bara att dom flesta inte säger det rakt ut
Citera
2008-12-12, 13:57
Bannlyst
om man kollar igenom "En_fruktpizzas" tidigare inlägg så ser man att han sitter o skryter om hur fort han kört med div. fordon och hur mycket han överträtt hastigheter. vad är värst,att kladda lite med färg på en betydelselös vägg eller utsätta andra för livsfara? så håll tyst med dig jävla hycklare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in