2009-12-03, 17:36
Medlem
EgggEs avatar
Klottervåg i Lund !

http://sydsvenskan.se/lund/article583505/Klottervag-i-Lund.html

Vad tycker ni om bilderna i den länken, är det rätt att graffa på privata hus och bostadsrätter?

"Polisen har beslagtagit färgsprayburkar som de har hittat intill klottret. "
Dustin' for prints??? Vad ska dem kolla på burkarna, fingeravtryck eller? Är man smart använder man handskar/vantar, inte minst för kylan, brr...
Citera
2009-12-03, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgggE
http://sydsvenskan.se/lund/article583505/Klottervag-i-Lund.html

Vad tycker ni om bilderna i den länken, är det rätt att graffa på privata hus och bostadsrätter?

"Polisen har beslagtagit färgsprayburkar som de har hittat intill klottret. "
Dustin' for prints??? Vad ska dem kolla på burkarna, fingeravtryck eller? Är man smart använder man handskar/vantar, inte minst för kylan, brr...

va händer i skåne?
Citera
2009-12-03, 17:44
Medlem
EgggEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetemannen
va händer i skåne?
Jo jag såg det nu, men tänkte mer en allmän diskussion om hur graffare ser på att klottra på privata hus och bostadsrätter, gör ni det själva, rätt eller fel?
mod kan flytta om det ligger fel ...
Citera
2009-12-03, 18:06
Medlem
Quwes avatar
Jag har för mig att det finns en "oskriven regel" som säger att man inte ska spreja på religiösa byggnader eller privata hus/bilar. Men jag kanske är helt ute och cyklar.
Citera
2009-12-03, 18:09
Medlem
Attjagorkars avatar
mjo, disskutionen har ju varit uppe ett antal gånger vidare det är ok att måla kyrkor/privatägda hus eller inte. Majoriteten låter bli privatägda eller religiösa byggnader. Men det finns alltid folk som gör det ändån.

Man kan jämnföra det med fotboll... Otroligt många gillar att se sitt favoritlag spela hemmamatch och stötta dom via ramsor och vad det nu gäller.. Vissa är bara där för att slåss för sin "firma".. Det hör liksom inte ihop, bara för att man håller på gnaget exempelvis betyder det inte att man vill slåss.
Citera
2009-12-03, 18:10
Medlem
SpirituzSanctis avatar
hmmm riktigt dumt! om man nu ska "klottra" på byggnader så gör det för fan lite snyggt!
Citera
2009-12-03, 18:18
Medlem
EgggEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
mjo, disskutionen har ju varit uppe ett antal gånger vidare det är ok att måla kyrkor/privatägda hus eller inte. Majoriteten låter bli privatägda eller religiösa byggnader. Men det finns alltid folk som gör det ändån.

Man kan jämnföra det med fotboll... Otroligt många gillar att se sitt favoritlag spela hemmamatch och stötta dom via ramsor och vad det nu gäller.. Vissa är bara där för att slåss för sin "firma".. Det hör liksom inte ihop, bara för att man håller på gnaget exempelvis betyder det inte att man vill slåss.
Okej jag förstår din tankeställning, så du menar att det finns lite "Vi-mot dem", eller egentligen bryr man sig kanske inte så mycket???
Citera
2009-12-03, 18:24
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgggE
Okej jag förstår din tankeställning, så du menar att det finns lite "Vi-mot dem", eller egentligen bryr man sig kanske inte så mycket???

Nja alltså jag uppmanar inte någon till att göra det, men jag hindrar heller ingen.. Alla har ju en egen hjärna och det är upp till var och en var man sätter sin signatur. Det är absolut ingenting som gynnar graffitin och min personliga syn på det är att det är ganska puckat.. Men det är ju dom som får stå för det.
Citera
2009-12-03, 18:46
Medlem
Klotterpennas avatar
Som jag ser det, vägg som vägg. Finns flertalet sköna spots, och många av dom ligger på privatägda hus/byggnader.

Bombar man och har sig ser jag inte heller varför man ska skona dom snälla svenssonhusen som ligger i vägen, eller varför den lokala moskén är mer värd och borde få mindre klotter, deras väggar är väggar som allt annat helt enkelt.
.k
Citera
2009-12-03, 18:50
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klotterpenna
Som jag ser det, vägg som vägg. Finns flertalet sköna spots, och många av dom ligger på privatägda hus/byggnader.

Bombar man och har sig ser jag inte heller varför man ska skona dom snälla svenssonhusen som ligger i vägen, eller varför den lokala moskén är mer värd och borde få mindre klotter, deras väggar är väggar som allt annat helt enkelt.
.k
vilken adress har du? tänkte tagga dina fönsterrutor (åhh, gällde inte dig och dina näras egendomer)

Kul att det körs!
Senast redigerad av satur 2009-12-03 kl. 19:03.
Citera
2009-12-03, 18:53
Medlem
Quwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klotterpenna

.k
Vandalisering ö.h.t på privata egendomar kan jag inte acceptera, inte heller på offentliga. Dock kan jag acceptera klotter/graffiti på offentliga byggnader och som tidigare sagt, skulle jag ej acceptera vandalisering på religiösa byggnader oavsett religion.
Citera
2009-12-03, 18:55
Medlem
saprofyt.s avatar
Kul att det körs!

Självklart är det fel att klottra på privatägda hus, men med handen på hjärtat, hur många tänker på om ett hus är privat eller inte när man är ute och kör? Inte många, om jag får ge mig på en gissning...

Det här med att man inte ska lira på kyrkor tycker jag är konstigt. Visst, om det är en gammal 1800-talskyrka ska man självklart inte måla på den, men det ska man ju inte om det är en gammal runsten heller. Fast en modern kyrka, alltså en helt vanlig byggnad, kan man gott och väl köra på. Såvida man inte är troende kristen så förstår jag inte vad man ser för fel med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in