2009-08-21, 00:20
Medlem
.54321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Oj vad kul det kan bli när en icke målande sinnessvag dyslektiker via en text ska förklara för en målare vad graffiti är.

Så jävla rätt!! Är så jävla trött på alla idioter som försöker förklara att tags inte är graffiti och allt annat dom kan hitta på.

Diskutera gärna, men för helvete! Kom inte med påhittad fakta, så jävla pinsamt och drygt.
Citera
2009-08-22, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakdeg
Kan du utveckla hur man "spöar på" någon?

Haha ditt jävla grottroll, har du aldrig hört någon säga "ska spöa på den jäveln"?! Spöa på är inte grammatiskt korrekt men i talspråk är det väldigt vanligt, åtminstone i Stockholm.

Man uttalar det som "spöa pÅÅÅ" med betoning på å, inte som vanliga "spÖÖÖa på" där man betonar ö:et så att "på" nästan försvinner.
Citera
2009-08-22, 03:54
Medlem
Jajemensan ni förstår det rätt, jag försöker som helt anonym verka tung och hävda mig själv genom att säga att jag ska gå och spöa på en random graffare. Givetvis skulle jag inte ge mig på tre blattegraffare som stod och målade i nåt gammalt industriområde, men en ensam underlägsen fjolla med graffarburk skulle minsann inte ha många hela ben efter ett möte med mig.
Citera
2009-08-22, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wookad
Jajemensan ni förstår det rätt, jag försöker som helt anonym verka tung och hävda mig själv genom att säga att jag ska gå och spöa på en random graffare. Givetvis skulle jag inte ge mig på tre blattegraffare som stod och målade i nåt gammalt industriområde, men en ensam underlägsen fjolla med graffarburk skulle minsann inte ha många hela ben efter ett möte med mig.

Du äcklar mig och är ömklig.
Citera
2009-08-28, 19:54
Medlem
Latedawns avatar
Citat:

tills den ensamma lilla graffaren fiser dig i ansiktet och hela din existens blåser iväg så hårt att din mamma blir fundersam över om hela din uppväxt var en tråkig obetydlig dröm.
Citera
2009-08-28, 21:18
Medlem
Rands avatar
Citat:

Finns inte en något att diskutera om detta.
Coolt med misshandel!
Citera
2009-08-29, 11:58
Medlem
Vad är tjusningen med tags? Det kan jag faktiskt inte förstå, så förklara gärna. Håller alla graffiti-utövare på med detta?
Citera
2009-08-29, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Armson
Vad är tjusningen med tags? Det kan jag faktiskt inte förstå, så förklara gärna. Håller alla graffiti-utövare på med detta?

Snabbt, enkelt, roligt samt ett effektivt sätt att sprida sin signatur, eller "tag". Alla graffiti utövare startar med en tag, som sedan blir en "throw-up" alltså en enkel målning som går snabbt att göra, sedan blir det målningar med olika färger innan det till slut blir riktig snygga och stora samt detaljerade målningar. Alla målare startar med en tag, därför ser man mycket tags överallt.
Citera
2009-08-29, 12:13
Medlem
.54321s avatar
Citat:

Svårt att förklara men ska försöka. Finns jävligt mycket tjusning i just tags, nästan mer än målningar. Du kan se vilka vägar en person har gått, t.ex:

Du är på väg hem så ser du målare "x" tag, du fortsätter gå vidare, du ser ännu mer, sedan så är det en korsning, du tar en väg och ser att målare "x" tags följer en annan väg. Vet att det låter konstigt men känns väldigt roligt att se vilka vägar folk har gått, e djupare än så men tror inte jag kan förklara bättre.

Sedan är det stället folk lägger sina tags på, alltid roligt att se tags på väldigt befolkade ställen eftersom man vet att det är reskabelt att dra tags där. Också väldigt roligt att se tags på svåråtkomliga, t.ex höga höjder.

Sedan stilen på tagsen, kanske svårt att nämna när man just bor i sverige, stilen har tyvärr inte varit så extremt viktig i sverige på tagsen, men det börjar komma. Testa skriva valfritt ord på pappret, testa sedan få det snyggare genom att fixa till bokstäverna. Dåligt förklarat men poängen är att tags är sjukt svåra att få snygga.

Finns mera men orkar inte skriva mer, hoppas jag var till hjälp.
Citera
2009-08-29, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Go
Snabbt, enkelt, roligt samt ett effektivt sätt att sprida sin signatur, eller "tag". Alla graffiti utövare startar med en tag, som sedan blir en "throw-up" alltså en enkel målning som går snabbt att göra, sedan blir det målningar med olika färger innan det till slut blir riktig snygga och stora samt detaljerade målningar. Alla målare startar med en tag, därför ser man mycket tags överallt.

Aha, på så vis. Själv tycker jag tags är grymt irriterande. Finns ett par här i området som man ser ÖVERALLT. Helt otroligt, måste vara ett heltidsjobb. Hur bär ni er åt får att komma åt alla ställen? Så som skyltar över motorvägar, högt uppe på div saker, har ni med er stege?

Seriösa målningar som ni lagt mycket tid har jag dock inte alls ont av, tvärtom. Men blir det inte en motsägelse i det ni gör, när ni först "bombar" ett ställe med massa tags och det blir plottrigt och slarvigt. Sedan gör ni en grym målning, som passar på stället och är mer genomtänkt. En konstnär vill helst visa upp sina bästa kreationer? Eller det kanske inte funkar så alls...?
Citera
2009-08-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .54321
Svårt att förklara men ska försöka. Finns jävligt mycket tjusning i just tags, nästan mer än målningar. Du kan se vilka vägar en person har gått, t.ex:

Du är på väg hem så ser du målare "x" tag, du fortsätter gå vidare, du ser ännu mer, sedan så är det en korsning, du tar en väg och ser att målare "x" tags följer en annan väg. Vet att det låter konstigt men känns väldigt roligt att se vilka vägar folk har gått, e djupare än så men tror inte jag kan förklara bättre.

Sedan är det stället folk lägger sina tags på, alltid roligt att se tags på väldigt befolkade ställen eftersom man vet att det är reskabelt att dra tags där. Också väldigt roligt att se tags på svåråtkomliga, t.ex höga höjder.

Sedan stilen på tagsen, kanske svårt att nämna när man just bor i sverige, stilen har tyvärr inte varit så extremt viktig i sverige på tagsen, men det börjar komma. Testa skriva valfritt ord på pappret, testa sedan få det snyggare genom att fixa till bokstäverna. Dåligt förklarat men poängen är att tags är sjukt svåra att få snygga.

Finns mera men orkar inte skriva mer, hoppas jag var till hjälp.

Nu såg jag ditt inlägg efter jag skrivit mitt senaste.

Jo men det var allt en hyfsad förklaring.
Citera
2009-08-29, 12:22
Medlem
.54321s avatar
Citat:
Nu såg jag ditt inlägg efter jag skrivit mitt senaste.

Jo men det var allt en hyfsad förklaring.

Ok. Glömde säga att den som inte målar borde kolla in vad det står, snart kommer ni se att vissa tags finns överallt nästan. Då kommer ni förstå att ingen person skulle göra så mycket, riskera så mycket för att sedan åka fast och sedan få höga böter/fängelse utan extrem kärlek för det man gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in