Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Förstår inte hur en liten färgklick kan uppröra så himla många människor när det egentligen inte är nå farligt alls..
Nu är det ju oftast inte
"en liten färgklick" för dessvärre stås det ju och kladdas på en hel vagn. Ibland ett helt tågset. Lite mer än en "färgklick" alltså..
Det upprör därför att det är respektlöst, olagligt och inte från början tänkt att se ut så. Sanering sker därför att man 1.) Vill visa noll-tolerans. 2.) Inte visa upp klottret för andra och ge klottrarna uppmärksamhet, samt 3.) återställa tågen i sitt originalskick.
Dock ogillar jag även vagnar
där man lagt på en helsida med reklam. Den diskussionen kan vi dock ta i en annan tråd. Ser ni en sån vagn kan ni ju klottra på den i protest, eller klottra över reklamaffischer inne i tågen. Där är jag mer likgiltig. Men att klottra ner ett tåg för "nöjes" skull förstår jag inte meningen med. Finns visst folk till allt i den här världen...
Jag brukar inte störa mig på klotter överhuvudtaget. Jag är en ganska tågintresserad människa och därför finns det ett undantag: Rör man tåget och tunnelbanan jag åker i till jobbet, då tänder jag på alla pluggar direkt!