2009-10-22, 21:41
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oglach
Nja, snarare ett konstaterande av hur dumma i huvudet 3,5% av sveriges befolkning är.

Ja, för alla som inte tycker som du är dumma i huvudet
2009-10-22, 21:44
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetval
Och det är väl jävligt positivt, eller hade du önskat att dom borde ha hållt fast vid en opopulistisk ställning i frågan? Kanske borde detta parti, som har sin största väljarbas bland LO-medlemar siktat på att skapa ett samhälle där man ska satsa på sig själv, bära stora mobiltelefoner och gå omkring i silverfärgade kostymer med gigantiska axelvaddar?
Själv hoppas jag att SD blir ännu mer populistiska och skippar sina KD-värderingar och sin moralism. Jag hoppas dom blir lika populistiska som Socialdemokraterna (nåväl...).

Det där är säkert en vanlig åsikt, att partiet bör anpassa sig efter väljarnas åsikter så gott det går, men det är ju också för att partiet bara har en kärnfråga och den stavas invandring. Man försöker låtsas som att man är mer än ett enfråge-parti, men man drar sig inte för att göra en helomvändning inom en så viktig fråga som arbetsmarknadspolitiken, inom en period som inte ens omfattar en mandatperiod.

Hur ska väljarna kunna veta vad man röstar på, förutom i invandringsfrågor? Om Sd kommer in nu och det om 4 år visar sig att vinden vänder igen, så att det plötsligt blir valvinnande igen att tala om att luckra upp arbetsrätten så får ju dagens Sd-väljare vara inställda på att det är precis vad Sd kommer göra.

Men å andra sidan spelar det förmodligen mindre roll, för det är just invandringsfrågorna man röstar på och inte mycket annat, Sd är ju det parti som är mest i otakt med sina väljare i övriga frågor. Sd är till exempel positiva till privatisering av vård och skola, men Sd-väljarna är mer negativa till det än svenskarna i genomsnitt.
2009-10-22, 21:50
Medlem
TengilKatos avatar
http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/10/22/massiv-medlemstillstromning-till-sd-efter-debattartikel-om-islam/

500 nya medlemmar till SD sedan islampubliceringen!
2009-10-22, 21:54
Medlem
Nalle-Brums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TengilKato
http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/10/22/massiv-medlemstillstromning-till-sd-efter-debattartikel-om-islam/

Det blir till att dra ut och fira. Ett riktigt Genidrag av Jimmie & co att skriva debattartikeln.
2009-10-22, 21:55
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nu var det väl så att Jimmy Åkesson utpekade en viss grupp, muhammedaner, och det är då det blir rasistiskt.
Nej det var Aftonbladet som skrev så i sin rubriksättning för JÅ kritiserade den pågående islamiseringen! Ska man vara seriös i en debatt så är varken muslim eller islam nån folkgrupp därför att islam är en religion och muslim är ett alltför vitt begrepp eftersom det finns både gula,svarta, röda och vita sådana.

Ovanstående är väl överkurs för dig eftersom du inte verkar vilja fatta vad rasism är!
2009-10-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
En rimlig förklaring. Jag skulle vilja addera "att göra en pudel".
Han har efter en tid kommit på att hans uppdrag inte är så uppskattat i familj och bekantskap och hittar ett utmärkt tillfälle ett smita ur situtionen: "Va, är de/vi SÅ extrema?? Jag hoppar då självklart av den här smörjan."

Han ringde säkert upp Aftonbladet själv, en deal gjordes, avhoppet kom och artikeln föddes.
Nja, inte riktigt. Men ganska nära:

http://ungsvensk.se/showpost.php?p=99255&postcount=26
Citat:
Jag har pratat med Lars-Erik och han har inte lämnat SD som medierna vill göra gällande. Han har fått en befodran och mer ansvar på sitt jobb vilket gör att han inte har tid att engagera sig lika myckey som tidigare.
Han fick frågan av journalisten vad han ansåg om Jimmies debattartikel och han svarade vad han ansåg vilket förstärkts av medierna rätt rejält. Lars-Erik liksom vem som helst annars i partiet har rätt att ha en annan åsikt än den exempelvis Jimmie framför.

Ett tips i all välmening är att sluta upp att spekulera och tro på vad medierna skriver.

Sedan hoppas jag att vi kan komma överens om att vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål och för det krävs det att vi håller ihop och hjälps åt.
2009-10-22, 22:03
Medlem
brutusmaximuss avatar
Parlamentet är inte till för fega.
2009-10-22, 22:07
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Det där är säkert en vanlig åsikt, att partiet bör anpassa sig efter väljarnas åsikter så gott det går, men det är ju också för att partiet bara har en kärnfråga och den stavas invandring. Man försöker låtsas som att man är mer än ett enfråge-parti, men man drar sig inte för att göra en helomvändning inom en så viktig fråga som arbetsmarknadspolitiken, inom en period som inte ens omfattar en mandatperiod.

Hur ska väljarna kunna veta vad man röstar på, förutom i invandringsfrågor? Om Sd kommer in nu och det om 4 år visar sig att vinden vänder igen, så att det plötsligt blir valvinnande igen att tala om att luckra upp arbetsrätten så får ju dagens Sd-väljare vara inställda på att det är precis vad Sd kommer göra.

Men å andra sidan spelar det förmodligen mindre roll, för det är just invandringsfrågorna man röstar på och inte mycket annat, Sd är ju det parti som är mest i otakt med sina väljare i övriga frågor. Sd är till exempel positiva till privatisering av vård och skola, men Sd-väljarna är mer negativa till det än svenskarna i genomsnitt.

Jag ger dig rätt i att SD är ett enfrågeparti. Men så är det enligt mig också den viktigaste frågan någonsin. Det är en fråga som står över allt annat. Sedan är jag inte rädd att SD skulle göra en helomvändning nu. Dom är ett nytt parti som genomgått ett stort förändringsarbete dom senaste sju åren.
I dom delar där dom bestämt en politisk linje så tror jag inte att dom kommer ändra så mycket (jag hyser alltså ingen större förhoppning om att dom ska släppa moral och etikfrågorna).
2009-10-22, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TengilKato

Stort grattis!
2009-10-22, 22:10
Medlem
Flashen1961s avatar
Och gammelmedia förnekar sig inte se bl.a SD tappar greppet http://www.expressen.se/Nyheter/1.1751663/sd-tappar-greppet och SD:s sönderfall http://www.expressen.se/Nyheter/1.1751673/sd-s-sonderfall som tar upp att det på många platser i Sverige står tomma stolar så ni som kan ta kontakt med SD och erbjud er att sitta i kommunfullmäktige för 2010 och framåt!

Tyvärr får ni nog räkna med en del ovälkommen uppmärksamhet ifrån folk på vänsterkanten vilket ordförande i Falkenberg för SD nu slipper så det är kanske även det som vägts in när han nu lagt av och fått vågskålen att tippa över?

Men 2010 då hoppas iaf jag att SD kommer in och V åker ut för i en undersökning som dom pratade om på radion idag så fick SD 4.0% och V 4.7% om det varit val idag så - 0.8% räcker för att V ska åka ur vilket då jag isf skulle fira ordentligt!
2009-10-22, 22:11
Medlem
gubben borde mejlbombas
2009-10-22, 22:12
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Nja, inte riktigt. Men ganska nära:
Där ser man. Det huvudsakliga och viktiga är att som individ veta att ingenting någonsin är som synes i mainstreammedia.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in