2010-09-24, 21:28
  #12253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeke5
Det som sägs i skavlan ligger farligt nära vad SVT får producera.
Här tar de aktiv ställning i ett demokratiskt val detta strider mot SVT uppdrag.
Detta är kommunist TV på högsta nivå..............
Det är bara att anmäla för opartiskhet det är klockrent.
Förfallet i sverige är anmärkningsvärt

Anmäl gärna till granskningsnämnden. Länk finns några inlägg upp.
2010-09-24, 21:29
  #12254
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Helt sjukt. Kommer nog att bli anmält till Granskningsnämnden ett antal gånger om.

Det ska vara om någon här anmäler då. Eller någon SDare. Anmälen kommer att åka rakt i soporna i vilket fall som helst.
2010-09-24, 21:29
  #12255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perie
Satt och kolla på Aktuellt (svt2) och helt plötsligt kom det upp en SD riksdagsledamot som påstods förneka den globala uppvärmningen. Stämmer detta och är det i så fall något som SD ställer sig bakom?
Vad har det med den här tråden att göra? "Förnekare" är ett olämpligt ordval oavsett man stödjer teorin om global uppvärmning orsakad av människan eller inte.

Beträffande miljöpolitik så har SD uttalat ett generellt stöd för alliansens miljöpolitik. Enda undantaget är att man vill se en symbolisk sänkning av bensinskatten om 200 miljoner.
2010-09-24, 21:29
  #12256
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Neuding, hon som ger ''Legitimitet åt rasismen'':

http://www.expressen.se/kultur/1.2149000/legitimitet-at-rasismen

Citat:
Avsikten är att förstärka det mantra som nu sakta men säkert förvandlas till sanning. Vi vågar inte prata om problemen med invandrarna. Det är den främsta anledningen till att Paulina Neudings och Johan Lundbergs eftervalsanalys är problematisk: fria journalisters bifall av och aktiva stöd till lögnen. Vi vet vad den har lett till i historien. Vi vet vad den gör med Europa i dag.

Johan Lundberg har nu officiellt i Expressen sammankopplats med förintelsen.

Allt är möjligt i svensk debatt.

Ytterligare ett exempel på att en debattör kan vara hur Israelvänlig som helst och varna för antisemitism i Malmö, men minsta felskär i invandringsdiskussionen och han har inte en chans.
2010-09-24, 21:31
  #12257
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoscoTanner
Hörde jag rätt när det först satt någon norsk toka och sa något i stil med (reservation för fel i citaten)?

"Ni i Sverige har haft en politisk korrekthet som ni ska vara stolta över. Men det har kostat er dyrt"

Varvid Måna svarar:

"I så fall så ska vi fortsätta att vara stolta över det. Och vi ska fortsätta att ha det i fortsättningen också"

Ja det var ungefär vad de sa.
Jag undrar verkligen vad Mona Sahlin är för person
2010-09-24, 21:33
  #12258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Det ska vara om någon här anmäler då. Eller någon SDare. Anmälen kommer att åka rakt i soporna i vilket fall som helst.
Varje anmälan får ett ärendenummer och de ser programmet och lämnar ett motiverat beslut. Givetvis kommer går i de flesta fallen statstelevisionens ärenden, men i det här fallet är det så flagrant att det blir svårt att motivera ett avslag. Många anmälninger ger också ett större tryck, därför uppmanar jag alla att göra en anmälan via nätet.
2010-09-24, 21:33
  #12259
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det är intressant att MacShae talar i termer som är fullständigt obegripliga för den som är upplärd via svensk politik. Svenska SD-kritiker pressen talar aldrig om SD som ett "identity party" - identitärer, en term som jag själv var obekant med tills för ett par år sedan, och som fortfarande få känner till här.

"The politics of Gemeinschaft (community) is replacing the politics of Gesellschaft (society)." Även detta är fullkomlig grekiska för svenskar, som inte är det minsta skolade i modern europeisk konservatism och kontinentala tanketraditioner som aldrig slagit rot här.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gemeinschaft_and_Gesellschaft

Stora delar av Europa, och då inte minst Tyskland, har god erfarenhet av en konservatism som nästan helt lyst med sin frånvaro i svensk politik. Konservativ kristdemokrati har i svensk press varit, för att travestera en viss jargong, Det Andra. Men inte för MacShae: "The binary politics between a Christian democratic right and social democratic left, with a small space for classic liberal parties, is now over." Hans politiska karta är alltså kontinentens, med en form av konservatism som är 'otryckbar' än idag i Sverige.

Följden av allt detta är att MacShae inte alls förstår vad SD är för något. Han tror att de är extrema, vi vet att de snarare anses extrema pga det extrema likriktningen i sjuklövern, och att de inte ligger så långt från dessa sju själva utan kan ses som en gradskillnad: lite mer tillbaka till rötterna, lite mer gammalsosse, lite mer restriktiv syn på invandring ungefär i linjen med S 1989...

Jag har skrivit en hel del om andra länder och är därför rätt känslig för när man skriver om Sverige utan att förstå. Väl fångat.
2010-09-24, 21:35
  #12260
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Varje anmälan får ett ärendenummer och de ser programmet och lämnar ett motiverat beslut. Givetvis kommer går i de flesta fallen statstelevisionens ärenden, men i det här fallet är det så flagrant att det blir svårt att motivera ett avslag. Många anmälninger ger också ett större tryck, därför uppmanar jag alla att göra en anmälan via nätet.


Vad sa de i tv då? Jag missade detta och är ganska nyfiken av mig!
2010-09-24, 21:36
  #12261
Medlem
RoscoTanners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Ja det var ungefär vad de sa.
Jag undrar verkligen vad Mona Sahlin är för person

Hon är Mona Sahlin. Det säger det mesta i ämnet. Men lite förvånad blir man ju i att hon faktiskt helt öppet sitter och säger att hon är stolt över vår politiska korrekthet, att det är rätt att strypa yttrandefriheten, och att vi ska fortsätta att strypa yttrandefriheten i fortsättningen också.

Man kan ju undra vem som är odemokratisk?
2010-09-24, 21:36
  #12262
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Varje anmälan får ett ärendenummer och de ser programmet och lämnar ett motiverat beslut. Givetvis kommer går i de flesta fallen statstelevisionens ärenden, men i det här fallet är det så flagrant att det blir svårt att motivera ett avslag. Många anmälninger ger också ett större tryck, därför uppmanar jag alla att göra en anmälan via nätet.


Känns ju hopplöst, då de är i maskopi med varandra. Vad fan gör man? Jag tycker detta är otäckt som fan. Fan i klass med Tyskland anno -36.
2010-09-24, 21:37
  #12263
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoscoTanner
Hon är Mona Sahlin. Det säger det mesta i ämnet. Men lite förvånad blir man ju i att hon faktiskt helt öppet sitter och säger att hon är stolt över vår politiska korrekthet, att det är rätt att strypa yttrandefriheten, och att vi ska fortsätta att strypa yttrandefriheten i fortsättningen också.

Man kan ju undra vem som är odemokratisk?

Dom föraktar folket , dom anser att dom har rätt att missleda genom lögner.
2010-09-24, 21:39
  #12264
Medlem
månss avatar
Jag hatar att gnälla och leka låtsasmoderator men måste ni verkligen starta en ny tråd varje gång Sd dyker upp i tv eller radio?
Varför inte posta här:
https://www.flashback.org/t1036497

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in