2009-05-24, 13:40
  #1
Medlem
Egendomlig valrörelse måste jag säga. Rör det sig om någon muthärva eller den gamla präktiga PKismen?
Citat:
Så om du har svårt att uppbåda motivationen, om du inte ser någon skillnad på S och M, inte känner igen en käft på valaffischerna och inte har lyckats lista ut vad det där traktamente-parlamentet egentligen ägnar sig åt - gå då och rösta mot SD

http://www.expressen.se/ledare/1.1580489/anna-dahlberg-hogerextremismen-ett-skal-att-rosta

2009-05-24, 13:44
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Egendomlig valrörelse måste jag säga. Rör det sig om någon muthärva eller den gamla präktiga PKismen?

Var är avslöjandet du mumlar om?
2009-05-24, 13:47
  #3
Medlem
Vänligen hänvisa till avslöjande..


Extremkritisk åsikt är nog ordet du letar efter.
2009-05-24, 13:50
  #4
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Egendomlig valrörelse måste jag säga. Rör det sig om någon muthärva eller den gamla präktiga PKismen?

Underlig frågeställning. Varför skulle partierna ha mutat Expressen att skriva en artikel som är emot SD? Sådana förekommer ju hela tiden. Jag skulle bli betydligt mer förvånad om det skrevs en positiv artikel om SD, sånt här är ju vardagsmat.

En negativ artikel om SD behöver knappast en egen tråd. Frågeställningen om muthärva lämpar sig möjligen för konspirationsforat.

Konsensus bland Sveriges "journalister" i fråga om SD och invandring är extremt hög, partierna behöver knappast muta någon. Denna artikel är bara en i mängden av tröttsamma försök att koppla ihop SD med "högerextremism".
2009-05-24, 13:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Underlig frågeställning. Varför skulle partierna ha mutat Expressen att skriva en artikel som är emot SD? Sådana förekommer ju hela tiden....
Det är inte själva skrivandet jag syftar på-utan försöket att få folk att rösta MOT någonting snarare än att rösta för sin ideologi.
2009-05-24, 13:58
  #6
Medlem
Snack.

Om något är artikeln ett sätt för avvikare och soffliggare att rösta på någon, vad som helst, bara för att motverka extremhögern. Om någon har en ideologi som stämmer in med SDs så kommer ingen propagandra stoppa dom, tvärtom göra dom mer pigga på att rösta SD, med Flashback som främsta exemplet.
2009-05-24, 14:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Snack.
Om något är artikeln ett sätt för avvikare och soffliggare att rösta på någon, vad som helst, bara för att motverka extremhögern. Om någon har en ideologi som stämmer in med SDs så kommer ingen propagandra stoppa dom, tvärtom göra dom mer pigga på att rösta SD, med Flashback som främsta exemplet.
Jag är inte så insatt i detaljerna men SD är alltså extremhöger som det ska röstas mot?
2009-05-24, 14:04
  #8
Medlem
Avslöjandet tycks vara att "gulasnubben" inte förstår innebörden av en ledare. Att en ledarartikel visar just politiskt färgade åsikter är inte förvånande, det är en självklarhet.
2009-05-24, 14:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daho
... Att en ledarartikel visar just politiskt färgade åsikter är inte förvånande, det är en självklarhet.
Att en ledare försöker få folk att rösta mot någonting snarare än att argumentera för att man sätter sig in i att rösta för någon ideologi är förvånande. Ett slags valstugehot med trycksvärta som vapen.....
2009-05-24, 14:21
  #10
Medlem
PureRuperts avatar
Har inte sett en enda kommentar på expressen där folk håller med henne!

Underbart
2009-05-24, 14:33
  #11
Medlem
Fan jag är så jävla trött på expressens hat mot SD.
2009-05-24, 14:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Att en ledare försöker få folk att rösta mot någonting snarare än att argumentera för att man sätter sig in i att rösta för någon ideologi är förvånande. Ett slags valstugehot med trycksvärta som vapen.....
Expressens ledarsida är "oberoende liberal" och Anna Dahlberg är dess politiska redaktör. Det är ingen nyhetsartikel och ledarsidan utger sig inte för att vara neutrala på något sätt. Om Dahlberg tycker att Sd är ett högerextremt hot så får hon väl tycka det? Jag förstår inte varför du verkar upprörd eller tror att det ligger någon slags konspiration bakom. Det här om att rösta "mot" högerextrema partier är ju inte heller något nytt grepp.

Dock så är det kanske lite märkligt att hon bemödar ta upp en ledare om Sd i ett läge då de är så långt från en EP-plats enligt opinionsundersökningarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in