2009-10-23, 16:58
Medlem
Punkbrallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groffe

En fråga jag undrar över är i vilken utsträckning SD anpassar sitt budskap efter publiken.

Dom är rätt bra på sånt ja

Kommer ihåg på 90-talet då man hörde fina slagord som ''Svartskallar ut!'' och dylikt

just my 5 cent
2009-10-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkbralla
Dom är rätt bra på sånt ja

Kommer ihåg på 90-talet då man hörde fina slagord som ''Svartskallar ut!'' och dylikt

just my 5 cent

The times they are a-changin'!
2009-10-23, 18:23
Medlem
BeachHunterNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Man kan vara negativ till invandringspolitiken utan att hata invandrare, tycker du det är svårt att förstå?

Vem hatar invandrare och varför?

Hatar man invandrare när man vill att de ska anpassa sig och inte kräva särskilda regler för dem?
2009-10-23, 18:55
Medlem
Punkbrallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuoteUnquote
The times they are a-changin'!

Hehe mycket möjligt, men trovärdigheten har ju fått bestående men
2009-10-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachHunterN
Vem hatar invandrare och varför?

Hatar man invandrare när man vill att de ska anpassa sig och inte kräva särskilda regler för dem?

Dem är alla förvirrade. SD är på ett sätt det mest humanistiska partiet av dem alla. Att vilja införa krav och att skapa incitament för arbete och verksamhet är tydligen förfärligt ondskefullt. Förstår nu varför misärdyrkarna på den andra sidan är så hatiska mot SD. Vad skulle liksom hända om välfärden ökade på grund av en lyckad och rationell invandringspolitik istället?

Kan ni tänka er somalier som blir tvingade till att försörja sig själva? Rena rama Adolf Hitler!
2009-10-23, 20:22
Medlem
Punkbrallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuoteUnquote
Dem är alla förvirrade. SD är på ett sätt det mest humanistiska partiet av dem alla. Att vilja införa krav och att skapa incitament för arbete och verksamhet är tydligen förfärligt ondskefullt. Förstår nu varför misärdyrkarna på den andra sidan är så hatiska mot SD. Vad skulle liksom hända om välfärden ökade på grund av en lyckad och rationell invandringspolitik istället?

Kan ni tänka er somalier som blir tvingade till att försörja sig själva? Rena rama Adolf Hitler!

Jag vill bara fråga om du alltid köper allt som politiker har att säga?
Och isåfall undrar jag ifall du inte ser en fara med det?

Jag är jätte ledsen om det är för OT och förstår ifall QuoteUnquote inte har lust att vara medbrottsling och tar hans avhållsamhet som en bekräftelse på detta

ps. jag har lovat mig själv att inte vistas på flashback när jag har druckit och sägher härmed att jag har brutit detta löfte som försvar till alla skumma saker jag skriver, stavfel och missuppfattningar.ds
2009-10-23, 21:59
Medlem
En i all enkelhet ganska fin och sympatisk betraktelse från Johan Grönlund. En sann nationalist utan att veta om det, som så många andra svenskar. Visst är det pk och kanske lite naivt oanande, men andemeningen är typiskt svensk och alltså vacker. Johan uttrycker förståelse både för Sverigedemokraterna och muslimerna. Johan kommer inte att få delta i några svenska debattprogram. Hans artikel kommer att läsas av max ett hundratal individer och sedan falla i glömska. Etablissemanget har ingen användning för typiska svenskar och deras åsikter. Etablissemanget har bara användning för osympatiska muslimhatare i SD och osympatiska SD-hatare i det övriga samhället:

http://www.newsmill.se/artikel/2009/10/23/varfor-sverigedemokraterna-blir-mer-populara

Citat:
Alla pratar om att SD vinner väljare på sin rasitiska politik och att vi måste bekämpa dem till vilken kostnad som helst. Nu har till och med Moderaterna gått ut och sagt att de kan tänka sig samarbeta med Miljöpartiet. Allt för att undvika Sverigedemokraterna. Men hjälper det? Och är det på grund av den rasistiska politiken som SD är så populära? Nej problemet är mer komplicerat än så. Det handlar om Sverige och om att vi varken är eller tillåts vara stolta över vårt land.

Här så inser man värdet av engelska och de flesta yngre personer är väldigt duktiga på engelska. Men man inser också att det aldrig kommer vara en enda värld och ett enda land. Det kommer alltid vara flera länder och varje land är olikt det andra. Finns t.ex. en anledning varför samiska men inte arabiska har massa ord för olika sorter av snö. Eller varför svenska bara har ett ord för kärlek medan grekiska har flera olika ord beroende på vem du älskar och omd e är en sexuell relation eller inte. Alla språk är skapade under olika förusättningar och att då ersätta det nationella språket med engelska vore jättedumt. Det är ju skapat för England inte för Sverige eller Turkiet. Bättre att man får lära sig 2 språk i skolan då. Det håller dessutom hjärncellerna i trim.

Jag tror att det är det ovanstående som gör att folk röstar på SD. De är trötta på att inte få vara stolta över Sverige utan att behöva kallas rasister. Så kanske är lösning att det skapas ett nationalistiskt parti som är stolt över Sverige men samtidigt anti-rasistiskt.
Men det kanske inte går i dagens Sverige? Man kanske måste vara antingen eller? Vad tror ni?
2009-10-24, 00:34
Medlem
Sweetiepies avatar
Agenda söndag - partisk anti-SD program.

Om Sverigedemokraterna på Agenda på söndag.
http://svt.se/agenda

Följande är inbjudna.

Mona Sahlin (S) - Massivandringsförespråkare och islamkramare.
Maud Olofsson (C) - Förvirrad massivandringsförespråkare
Lena Mellin, Aftonbladet - Förvirrad PK anti-SD
Daniel Poohl, Expo - Extremvänster massivandringsförespråkare

Agenda har alltså inte ens bjudit in SD för att försva alla lögner som kommer florera i detta program.

Är detta inte ett fruktansvärt grovt fall av partiskhet i svensk media(fria obundna televisionen)?

Hur många anmälningar kommer SVT få på halsen efter detta?

Maila agenda@svt.se och uttryck ert missnöje!
2009-10-24, 00:39
Medlem
Xujks avatar
Fy faan... man slutar aldrig att förvånas. Nu ska väl Maud berätta om "hur obehagligt det var att sitta i samma soffa som Åkesson".

MAILA!
2009-10-24, 00:41
Medlem
Albrierss avatar
Det ska alltså vara en debatt mellan dessa personer om SD. Hur tusan kan det vara en debatt när båda parter har samma åsikter.

-SD är rasister!, Mona Sahlin
-Nej, de är nazister!, Maud Olofsson
2009-10-24, 00:41
Medlem
InteIgens avatar
Noterade också notis på frianyheter, om de önskar ha med SD så har de naturligtvis den möjligheten men LITE variation bör de åtminstone vara. Två politiker som definitivt inte vill kännas vid sina misstag speciellt inte när det är SD som påpekar dem, samt en journalist från en minst sagt partisk tidning och som avslutningen expo. Du kunde åtminstone bjudit in Ian wachtmeister eller expressens pensionerade skribent så det åtminstone var en debatt och inte ett homogent enhetligt fördömande.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Debatt
Citat:
En debatt är ett formaliserat och reglerat system för logisk argumentation där två eller fler parter försöker övertyga en grupp åhörare i en avgränsad fråga. Ordet debatt kommer från franskans de- 'av, från' och battre 'kämpa', och betyder slå sönder (motståndarens argument).

Vad det än är så kan det inte klassas som en debatt.
2009-10-24, 00:45
Medlem
Freedom Fighters avatar
Se där. Ett statligt sanktionerat mobbningsprogram.

Det är ju för bedrövligt egentligen.
Senast redigerad av Freedom Fighter 2009-10-24 kl. 00:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in