Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Är less på alla dessa Pizza, kebab och Zlatan frågor. Om detta är det enda positiva med invandring så ligger Sverige illa till. "Äter du Pizza"? -Ja!, "Tycker du kebab är gott?" -javisst!, "Anser du att Zlatan är bra för Svenska landslaget?"- Absolut!. Efter dessa skjutjärns frågor kommer då givetvis frågan från en självbelåten journalist (som anser att den intervjuade gått i fällan): "Hur kan du då vara emot massinvandring?".
Svensk skjutjärns journalistik där man anser att vi varken haft god bakfyllemat eller bra fotbollspelare om det inte varit för massinvandring. De anser att man får ta det onda med det goda, tusentals våldtäkter, rån, misshandlar och mord till följd av gigantisk invandring är OK då den även bidrog till att Zlatan spelar fotboll i det svenska landslaget.
Edit: Skulle vilja att PK media svarar på följande fråga: Anser du att tusentals våldtäkter, rån, misshandlar och mord till följd av gigantisk invandring är värt det sålänge Zlatan spelar fotboll och du kan äta pizza och kebab? frågan följer sama logik som "Om du äter kebab hur kan du då vara emot mångkultur?"
Fullkomligt riktigt - Vi hade ju Gre-No-Li som var svenska toppfotbollsspelare på sin tid, Freddie Ljungberg är (eller var kanske jag ska säga) attans duktig... Det är inte folks ursprung jag vänder mig emot personligen, utan invandringspolitiken som tar hit dom.
Det om själva människorna. Då det gäller produkter och/eller tjänster spelar det ingen roll: man måste inte vara italienare för att baka pizza, lika lite som man måste vara svensk för att rulla köttbullar. En bil tillverkad i Tyskland är bara en bil tillverkad i Tyskland - man behöver inte vara tysk för att köra den, lika lite som man måste vara svensk för att köra Volvo.
Frågorna gör det underförstått att man är rasist om man är emot sådant som matimporter, men inte ens rasister behöver vara emot det, eftersom det handlar om produkter och inte människor. Därför gör Mellin dubbelfel med de här frågorna. Därmed ogiltiggör hon ALLT hon skriver. Det är helt enkelt inte seriös journalistik.