2009-10-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nu var det väl så att Jimmy Åkesson utpekade en viss grupp, muhammedaner, och det är då det blir rasistiskt.

Så om jag kritiserar blonde och blåögde Nisse med svenska anor ner till yngre paleolitikum som konvorterat till islam, är jag rasist då?
2009-10-22, 21:13
Medlem
Drullknulls avatar
Början till slutet för ZD?

Vi kanske har fått se de första tecknen på att Zverigedemokraterna inre konformitet håller på att rämma?
Det är möjligt att vi innan valet nästa höst får se fler och fler inre slitningar, speciellt med tanke på alla maktkåta halvapor partiet huserar, fascistioda människor har svårt för att samsas.

RIP ZD 2010
2009-10-22, 21:17
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Vi kanske har fått se de första tecknen på att Zverigedemokraterna inre konformitet håller på att rämma?
Det är möjligt att vi innan valet nästa höst får se fler och fler inre slitningar, speciellt med tanke på alla maktkåta halvapor partiet huserar, fascistioda människor har svårt för att samsas.

RIP ZD 2010

Knappast, och knappast att partiet huserar med med maktkåta halvapor. De är snarare idealister som står rakryggade i motvind!
2009-10-22, 21:19
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
De är snarare idealister som står rakryggade i motvind!

Tror du på det där själv?
SD är allt annat än idealister.
2009-10-22, 21:19
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Nej, men i princip alla andra frågor. Läs intervjun med JÅ i Expressen, det är "nja", "kanske" och "det har vi inte tagit ställning till än" på varenda fråga.

För drygt tre år sedan, när det blåste högervindar i Sverige och Alliansen var på väg mot makten då hette det att facket hade allt för mycket makt i Sverige, att MBL borde avskaffas och att LAS skulle rivas upp. Idag, när finanskrisen har förändrat det politiska landskapet så springer Sd benen av sig för att visa hur positiva de är till den svenska modellen, som fungerar jättebra och lagstiftningen behöver alls inte ändras, förutom kanske något litet undantag till i turordningsreglerna i LAS.

Och det är väl jävligt positivt, eller hade du önskat att dom borde ha hållt fast vid en opopulistisk ställning i frågan? Kanske borde detta parti, som har sin största väljarbas bland LO-medlemar siktat på att skapa ett samhälle där man ska satsa på sig själv, bära stora mobiltelefoner och gå omkring i silverfärgade kostymer med gigantiska axelvaddar?
Själv hoppas jag att SD blir ännu mer populistiska och skippar sina KD-värderingar och sin moralism. Jag hoppas dom blir lika populistiska som Socialdemokraterna (nåväl...).
2009-10-22, 21:26
Medlem
Raven35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull

RIP ZD 2010
Sånna som dig är det värsta jag vet! Vad fan tycker du att du tillför diskussionen? Tycker du att du är häftig för att du skriver z? Om du vekligen inte kan komma på ett enda jävla ARGUMENT för det du vill framföra, gör oss då tjänsten att hållakäft! Eller försvinn till Lunar, där du så uppenbart hör hemma!
2009-10-22, 21:33
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Ganska uppenbart att han vill vinna PK-poäng som han sedan ska använda på level 2 - alltså gå med i något riksdagsparti.

Efter vad han sagt lär vi väl se honom i KD snart...?
2009-10-22, 21:35
Medlem
Avva66s avatar
Främlingsfientlighet är förresten ingenting som Svenskar har patent på. Invandrare är lika, om än mer fientliga och rasistiska till andra folkslag.
Varför bor det annars ca 20000 invandrare i Rosengård, som är dimensionerat för 6000?

Jo därför att dom trivs att leva med sina landsmän.
Precis som Svenskarna när dom åker till Mallåkra, och bor på Placa del Stockholm eller va fan dom nu kallar skiten.
2009-10-22, 21:36
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
Så om jag kritiserar blonde och blåögde Nisse med svenska anor ner till yngre paleolitikum som konvorterat till islam, är jag rasist då?

Gör det inte svårt för henne..hon begriper inte sånt.

Hon har en ju bara PK-iternas syn på "rasism" och lär ju inte själv ägnat denna motsägelse en tanke...
2009-10-22, 21:37
Medlem
Brookuss avatar
Bra att Åkessons debattartikel kan filtrera bort islamofiler i partiet. Kära rara människa.
Debattartikeln var inte hård någonstans
2009-10-22, 21:39
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Tror du på det där själv?
SD är allt annat än idealister.

Poängen är att de är allt annat än maktgalna, är man en ung man som vill skaffa sig makt finns det betydligt lättare stigar att vandra.
2009-10-22, 21:40
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nu var det väl så att Jimmy Åkesson utpekade en viss grupp, muhammedaner, och det är då det blir rasistiskt.
För dig ja. Men för oss andra som inte har en hjärna söndersniffad av lim och thinner så är det inte så.
Ni islamofiler har svårt att förstå att islam inte är en ras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in