2013-01-15, 17:26
Medlem
Timpsiiis avatar
What's the deal med att BCAA verkar vara mer populärt utomlands? Tycker när man går in på många olika sidor om diverse bodybuilders eller bodybuilding forumet att de flesta använder BCAA gentemot EAA.

Men här i Sverige verkar det vara tvärtom, så klart finns det folk som använder det ena eller det andra men jag får känslan av att just utomlands (USA, Australien, UK etc) är det vanligare med BCAA? Någon aning om varför det kan vara så?
Citera
2013-01-15, 21:48
Medlem
Strukturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ta PWO:n 30minuter innan och BCAA precis innan passet.

Ta Gainern precis efter passet istället om du inte tränar jättekorta pass.

Nej, passen är från 60-90 min.

Anledningen till att jag frågade är för att min gainer innehåller ~40 g protein/portion, och såsom jag förstått det så ska ju mitt bcaa (som jag tar precis innan och efter träning) arbeta ostört... Så tänkte att 40 g protein från en annan källa borde rubba bcaa-effekten.
Citera
2013-01-15, 21:56
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struktur
Nej, passen är från 60-90 min.

Anledningen till att jag frågade är för att min gainer innehåller ~40 g protein/portion, och såsom jag förstått det så ska ju mitt bcaa (som jag tar precis innan och efter träning) arbeta ostört... Så tänkte att 40 g protein från en annan källa borde rubba bcaa-effekten.

Nej det "rubbar" inte BCAA-effekten. Så ta du din gainer direkt efter passet.
Citera
2013-01-16, 09:53
Medlem
Tja har börjat träna seriöst efter ett uppehåll med massa annat skit.
Ska deffa ner mig 7-8kg och har en lättränad kropp som svarar bra på träning men min fråga angående kosttillskott så undrar jag förutom en bra diet om detta upplägget verkar ok ?
Frågar främst dig senior då du verka kunna mkt !
2-4 omega 3 kapslar på morgonen
1 shake whey 100% från body science och 1 shake Kasein oxå från body science innan sänggående .....
Kommer träna styrke träning 3 dagar vila 1 och promenader .
Va säger du senior kan detta funka ihop med bra kost ?
Tack på förhand
Med vänlig hälsning
Citera
2013-01-16, 12:05
Medlem
CEBZs avatar
Vill gärna ha lite invändningar.

Ibland börjar jag jobbet 13.00. Är gärna på gymmet då 09.15 och har innan tagit 2 ägg samt en proteinshake. Är på jobbet ca 12.30 och trycker då lite brunch samt ny proteinshake. Vid 3-4 har jag lunch samt tar en gainer. (Haters gonna hate) Middag sker ca 20.30, ev. gainer på vägen hem.

Ibland börjar jag jobbet 10.00. Är då på gymmet 06.15 har har precis som innan tagit två ägg samt en proteinshake. 09.30 ny proteinshake samt frukost. Lunch runt 12.00 med gainer, en till lunch 15.00. Sedan middag kring 19.30. Kanske en gainer till kvällen sen.

Jag vill gärna ha en kunnig som som sagt ger lite invändningar, jag har bulk fram till v.9. Framåt deffen lär det väl inte bli några gainers.. Ska jag ta mina proteinshaker vid andra tillfällen samt mer sällan eller oftare? Vice versa med gainers.

Ps. Jag jack3d på väg till gymmet.
Citera
2013-01-16, 12:20
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CEBZ
Vill gärna ha lite invändningar.

Ibland börjar jag jobbet 13.00. Är gärna på gymmet då 09.15 och har innan tagit 2 ägg samt en proteinshake. Är på jobbet ca 12.30 och trycker då lite brunch samt ny proteinshake. Vid 3-4 har jag lunch samt tar en gainer. (Haters gonna hate) Middag sker ca 20.30, ev. gainer på vägen hem.

Ibland börjar jag jobbet 10.00. Är då på gymmet 06.15 har har precis som innan tagit två ägg samt en proteinshake. 09.30 ny proteinshake samt frukost. Lunch runt 12.00 med gainer, en till lunch 15.00. Sedan middag kring 19.30. Kanske en gainer till kvällen sen.

Jag vill gärna ha en kunnig som som sagt ger lite invändningar, jag har bulk fram till v.9. Framåt deffen lär det väl inte bli några gainers.. Ska jag ta mina proteinshaker vid andra tillfällen samt mer sällan eller oftare? Vice versa med gainers.

Ps. Jag jack3d på väg till gymmet.

Jag tycker du borde sikta in dig på mer "vanlig mat". Kosttillskott ska just vara ett tillskott och inte så stor del av kosten som den verkar vara hos dig. Har du möjlighet ser jag fördelar med att du äter mer kalorier istället för massa gainers hit och dit. Sen är det absolut inte fel att fylla ut proteinintaget med proteinshakes då just proteinrik mat mättar väldigt bra och kan vara jobbigt att äta mycket utav under framför allt bulk.
Citera
2013-01-16, 12:22
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabiff1
Tja har börjat träna seriöst efter ett uppehåll med massa annat skit.
Ska deffa ner mig 7-8kg och har en lättränad kropp som svarar bra på träning men min fråga angående kosttillskott så undrar jag förutom en bra diet om detta upplägget verkar ok ?
Frågar främst dig senior då du verka kunna mkt !
2-4 omega 3 kapslar på morgonen
1 shake whey 100% från body science och 1 shake Kasein oxå från body science innan sänggående .....
Kommer träna styrke träning 3 dagar vila 1 och promenader .
Va säger du senior kan detta funka ihop med bra kost ?
Tack på förhand
Med vänlig hälsning

Så länge du hamnar på kcalunderskott, äter tillräckligt med protein och sköter din träning bra så kommer det funka galant.
Citera
2013-01-16, 12:27
Medlem
CEBZs avatar
Citat:
Jag tycker du borde sikta in dig på mer "vanlig mat". Kosttillskott ska just vara ett tillskott och inte så stor del av kosten som den verkar vara hos dig. Har du möjlighet ser jag fördelar med att du äter mer kalorier istället för massa gainers hit och dit. Sen är det absolut inte fel att fylla ut proteinintaget med proteinshakes då just proteinrik mat mättar väldigt bra och kan vara jobbigt att äta mycket utav under framför allt bulk.
Bor fortfarande hemma och kan inte äta hur mycket som helst, just därför har jag valt att använda gainers, speciellt under bulkperioden.
Citera
2013-01-16, 12:36
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CEBZ
Bor fortfarande hemma och kan inte äta hur mycket som helst, just därför har jag valt att använda gainers, speciellt under bulkperioden.

Då har du inte mycket val med andra ord. Fortsätt som du gör då.
Citera
2013-01-16, 12:44
Medlem
CEBZs avatar
Citat:
Då har du inte mycket val med andra ord. Fortsätt som du gör då.
Tack för svaren
Citera
2013-01-16, 13:06
Medlem
Citat:
Så länge du hamnar på kcalunderskott, äter tillräckligt med protein och sköter din träning bra så kommer det funka galant.

Tack som fan !
Då kör vi ...
Citera
2013-01-16, 18:57
Medlem
HeyBePositives avatar
1-Jag har fiskolja, i den finns det omega 3. Nu får jag veta att kroppen behöver både omega 3 och omega 6. Vad är det för skillnad på dem? Finns det burkar som innehåller båda eller måste man köpa dem separat?

2-Vilken vitamin är det man får utav solen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in