2012-06-17, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fawe17
Stats just nu

18 år
180 cm
77 kg gått ner 8kg i deff de senaste ~8 veckorna
Bänkpress i rep. 70 kg

Vill ha synligare muskler, och ådror. Aldrig tagit kosttillskott innan, vad jag börja med att köpa hem? Endast 4 kg proteinpulver eller något annat?

Tack på förhand.

Proteinpulver e jäkligt basic, köp de, bra att ta efter träning. Jag tar även före för att va säker att ja får i mig tillräckligt protein per kg

Det där med ådror e inget du får av kosttillskott, ganska individuellt, vissa har det andra inte

Synliga muskler? Syns hela tiden träna dem så blir dem större hehe ne men du menar en rippad kropp, du får du deffa, alltså ligga på kcalunderskott för att få mindre fett..
Citera
2012-06-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Proteinpulver e jäkligt basic, köp de, bra att ta efter träning. Jag tar även före för att va säker att ja får i mig tillräckligt protein per kg

Det där med ådror e inget du får av kosttillskott, ganska individuellt, vissa har det andra inte

Synliga muskler? Syns hela tiden träna dem så blir dem större hehe ne men du menar en rippad kropp, du får du deffa, alltså ligga på kcalunderskott för att få mindre fett..

Blir nog lite proteinpulver då. Får väl fortsätta min deff tills jag blir ännu mer rippad.
Citera
2012-06-18, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fawe17
Blir nog lite proteinpulver då. Får väl fortsätta min deff tills jag blir ännu mer rippad.

ja gör så! Eftersom du deffar kanske du känner dig lite trött på gymmet efter ett par sets så släng in en pwo, jacked e inte förbaskat dyr på nätet

Dock använder jag inte själv PWO, men vissa klarar sig inte utan det
Citera
2012-06-22, 11:40
Medlem
kosttillskott vid längdskidåkning

Vad för kosttillskott ska man använda när man åker mycket längdskidåkning? Eller behövs det inte alls? Ska man använda proteinpulver osv
Citera
2012-06-22, 12:18
Medlem
Kan ju vara bra att få i sig lite extra protein om du tränar hårt och inte äter tillräckligt, köp typ whey eller liknande.
Citera
2012-06-22, 12:47
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattetatte
Vad för kosttillskott ska man använda när man åker mycket längdskidåkning? Eller behövs det inte alls? Ska man använda proteinpulver osv
om det är någonting du skulle behöva efter det så är det snabba kolhydrater blandat med protein, så köp malto och proteinpulver som sedan blandar ihop till din egen gainer eller om du är lat så köper du en gainer som är både protein och malto.
Citera
2012-06-22, 13:37
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattetatte

Snabba kolhydrater, t.ex. maltodextrin, och koffein är det enda som har bevisad effekt vid konditionsträning. Även beta-alanin har bevisad effekt, men det är vid mer intensiv konditionsträning, t.ex. intervallträning.
Citera
2012-06-24, 00:18
Medlem
Är nattprotein onödigt?

Funderar på om det skulle spela någon roll om man köpte nattprotein som tas upp långsammare, eller om man lika gärna kan köra med vassle på kvällen.

Själv kommer jag köra med gainer pro, efter träning, + troligen varje morgon för kalorierna och proteinets skull.

Sen har jag funderat på att skaffa protein att ta på kvällen, istället för gainer.

Utöver det kanske ett multivitamintillskott. Äter dåligt med grönsaker och sånt.

Sen kanske en PWO för motivationens skull. <--- Troligtvis skippar jag denna för börsens skull.

--

Man får ju hela tiden höra att man ska sköta kosten bra innan man bryr sig om kosttillskott, och det stämmer säkert, men vad är felet med mycket tillskott om det ändå är mat i pulverform?

Låt säga att jag kör såhär:

Frukost: Några grova mackor + gainer + multivitamintillskott.
[jobb]
Lunch: Vanlig mat.
[jobb]
Middag: Vanlig mat.
Kvällsmål: Proteintillskott + ev. mackor.
+gainer efter varje träning.

(+ något mellanmål. Vad det nu blir för något. En bar, eller protein kanske, beroende på vad jag har tillgängligt).

Skulle det vara "för mycket" tillskott? Jag älskar träningen som sådan, men matdelen, som är så viktig gillar jag inte. Jag tycker den tar för mycket tid.
Senast redigerad av OCB-Filtret 2012-06-24 kl. 00:20.
Citera
2012-06-24, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Är nattprotein onödigt?

Funderar på om det skulle spela någon roll om man köpte nattprotein som tas upp långsammare, eller om man lika gärna kan köra med vassle på kvällen.

Själv kommer jag köra med gainer pro, efter träning, + troligen varje morgon för kalorierna och proteinets skull.

Sen har jag funderat på att skaffa protein att ta på kvällen, istället för gainer.

Utöver det kanske ett multivitamintillskott. Äter dåligt med grönsaker och sånt.

Sen kanske en PWO för motivationens skull. <--- Troligtvis skippar jag denna för börsens skull.

--

Man får ju hela tiden höra att man ska sköta kosten bra innan man bryr sig om kosttillskott, och det stämmer säkert, men vad är felet med mycket tillskott om det ändå är mat i pulverform?

[jobb]
[jobb]

(+ något mellanmål. Vad det nu blir för något. En bar, eller protein kanske, beroende på vad jag har tillgängligt).

Skulle det vara "för mycket" tillskott? Jag älskar träningen som sådan, men matdelen, som är så viktig gillar jag inte. Jag tycker den tar för mycket tid.

äsh, tror inte du kommer märka någon märkbar skillnad om du tar nattprotein eller inte. Men känns det bättre för dig eller om du visa dagar tycker att du inte fått i dig tillräckligt, så kan du ju köpa det.
Citera
2012-06-24, 11:32
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Är nattprotein onödigt?

--

[jobb]
[jobb]

Äter du vanliga mat spelar det ingen roll om du tar "nattprotein" eller vanligt vassleprotein.

Att en stor del av kosten baseras på kosttillskott gör inget, förutsatt att näringsintaget är desamma.
Citera
2012-06-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Äter du vanliga mat spelar det ingen roll om du tar "nattprotein" eller vanligt vassleprotein.

Att en stor del av kosten baseras på kosttillskott gör inget, förutsatt att näringsintaget är desamma.

Jo, få köra mackor med något proteinrikt pålägg på kvällen, samt mjölk till proteinshaken så får jag ju i mig en del av de långsamma proteinet också.

Vad för näring kan man gå miste om ifall man förlitar sig på kosttillskott för mycket?
Citera
2012-06-25, 22:55
Medlem
bigknigts avatar
Någon som vet en gainer som har tillräktligt med protein ca 50g o 50g kolhydrater o lite fetter.. Hittade flera med 50g protte o över 200g kolhydrater, de överdrivet.

Suggestions?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in