2010-05-20, 20:30
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Får väl göra det, EAA med smak var slut och jag orkade inte vänta mer. Men det slank ner relativt bra med fun light.
Esapro citrus fanns i lager
Citera
2010-05-20, 21:01
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Citera
2010-05-20, 21:04
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Du kan ta den nästa gång, om sisådär 5mån när du lyckats tvinga i dig burken

Nejdå, vid 24g pulver per dag och 3-5pass i veckan räcker det ungefär 3mån. Esapro citrus är dock hiskeligt söt, ogillar du sött så är nog EAA FX bättre.
Citera
2010-05-20, 21:04
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Den är fan episk. Nu skulle jag kunna dricka den för att det är gott.
Citera
2010-05-20, 21:05
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Den är fan episk. Nu skulle jag kunna dricka den för att det är gott.
+1 på den. Esapro + 4dl iskallt vatten + is + 30grader och sol. Den kombon skulle jag inte säga nej till
Citera
2010-05-20, 21:14
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Du kan ta den nästa gång, om sisådär 5mån när du lyckats tvinga i dig burken

Nejdå, vid 24g pulver per dag och 3-5pass i veckan räcker det ungefär 3mån. Esapro citrus är dock hiskeligt söt, ogillar du sött så är nog EAA FX bättre.

Då tar jag den nästa gång! Men 24g per dag? Är inte det lite mycket, på anvisningarna på burken stod det 1 skopa (6g) per gång, och jag tar innan och efter träning.

Dock slängde jag på lite mer än en skopa, gissar på 10 gram per portion
Citera
2010-05-20, 21:15
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Då tar jag den nästa gång! Men 24g per dag? Är inte det lite mycket, på anvisningarna på burken stod det 1 skopa (6g) per gång, och jag tar innan och efter träning.

Dock slängde jag på lite mer än en skopa, gissar på 10 gram per portion
6-10g ger maximal stimulans av proteinsyntesen. De flesta kör på 10g EAA, du har det nästan rent så det blir 10g. Jag har med sötningsmedel och grejor, då blir det 12g. 12g före och 12g efter passet, alltså 24g
Citera
2010-05-20, 21:17
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
6-10g ger maximal stimulans av proteinsyntesen. De flesta kör på 10g EAA, du har det nästan rent så det blir 10g. Jag har med sötningsmedel och grejor, då blir det 12g. 12g före och 12g efter passet, alltså 24g

Aha! Då förstår jag. Tack!
Citera
2010-05-20, 21:30
Medlem
Kalksalpeters avatar
Citat:
Esapro citrus är dock hiskeligt söt, ogillar du sött så är nog EAA FX bättre.
Jag tycker att red berry breezer är för sötsliskig i smaken, blir dock riktigt bra med några droppar citronkoncentrat tillsatt.
Citera
2010-05-20, 21:34
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalksalpeter
Jag tycker att red berry breezer är för sötsliskig i smaken, blir dock riktigt bra med några droppar citronkoncentrat tillsatt.
Då ska du nog inte testa Esapron, den är iaf dubbelt så söt
Citera
2010-05-20, 21:40
Medlem
Kalksalpeters avatar
Citat:
Då ska du nog inte testa Esapron, den är iaf dubbelt så söt
Tackar så mycket för varningen, använde faring amino rush citron förut, den var inte söt i smaken, inte så jättegod heller men det gick att få ner relativt enkelt.

Men det är väl eiselt som tillverkar både esapron och eaa fx? För i så fall bör väl smakerna påminna endel om varandra.
Citera
2010-05-20, 21:46
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalksalpeter
Tackar så mycket för varningen, använde faring amino rush citron förut, den var inte söt i smaken, inte så jättegod heller men det gick att få ner relativt enkelt.

Men det är väl eiselt som tillverkar både esapron och eaa fx? För i så fall bör väl smakerna påminna endel om varandra.
Japp, Eiselt gör båda. Njae, de är inte så lika. Esaprons recept är nyare ändå tror jag. Men det är lätt godast av de jag smakat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in