2024-07-29, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Man kan ta det tillsammans. Behövs ej ta på tom mage. Det ökar även risken att magen blir dålig av kreatin på tom mage. Ta det när det passar och blir minst komplicerat för dig.

Ok, tack 👍🏼
Citera
2024-07-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Kreatin behöver du inte ta som ovanstående skrev på tom mage. Minimal bättre skillnad har man sett att ta efter träning, men som sagt minimal. Personligen tar jag på morgonen så jag inte glömmer.

Skit i EAA, kör vanligt proteinpulver som tillägg till kosten istället.

Hmm ok, tänkte mest på vad som står i första posten i tråden:

”Slutsats och egna reflektioner
EAA är enligt mig det absolut viktigaste kostillskottet man kan nyttja som en styrketränande, effekterna på muskelbyggning över tid är så överlägsna jämfört med andra kosttillskott och det finns ingenting som kan ersätta EAA med lika bra effekter. Vassleprotein kring träning verkar med identiska mekanismer, om man ser ur aspekten av effekter för en styrketränande individ, fast mindre effektivt än EAA.

Köp EAA om ni inte redan har!”
Citera
2024-07-29, 11:34
Medlem
Citat:
Kreatin behöver du inte ta som ovanstående skrev på tom mage. Minimal bättre skillnad har man sett att ta efter träning, men som sagt minimal. Personligen tar jag på morgonen så jag inte glömmer.

Skit i EAA, kör vanligt proteinpulver som tillägg till kosten istället.

Fast jag skrev ju behövs ej tas på tom mage.
Citera
2024-07-29, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag123

EAA är enligt mig det absolut viktigaste kostillskottet man kan nyttja som en styrketränande, effekterna på muskelbyggning över tid är så överlägsna jämfört med andra kosttillskott och det finns ingenting som kan ersätta EAA med lika bra effekter. Vassleprotein kring träning verkar med identiska mekanismer, om man ser ur aspekten av effekter för en styrketränande individ, fast mindre effektivt än EAA.

Egentligen behöver du inte något av dom så länge du får i dig tillräckligt via vanlig mat dock.
Proteinpulver innehåller EAA och EAA saknar en del aminosyror men de är inte essentiella.
Citera
2024-07-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Fast jag skrev ju behövs ej tas på tom mage.

Ja, exakt och jag höll med. Såg nu i efterhand att man kan misstolka det som att jag menade att du skrev tvärtom, men jag håller med.

Citat:
Ursprungligen postat av Jag123

Du får ha iåtanke att det inlägget är över 10 år gammalt. Man trodde även BCAA var gynnsamt kring den tiden vilket visat sig vara helt verkningslöst. Dock är inte EAA helt verkningslöst, men inget som kommer ha någon nämnvärd effekt på din träning.
Senast redigerad av FB007 2024-07-29 kl. 13:40.
Citera
2024-07-29, 13:44
Medlem
Citat:
Ja, exakt och jag höll med. Såg nu i efterhand att man kan misstolka det som att jag menade att du skrev tvärtom, men jag håller med.

Ja sorry, jag som misstolkade det.
Citera
2024-07-29, 15:13
Medlem
Citat:

Du får ha iåtanke att det inlägget är över 10 år gammalt. Man trodde även BCAA var gynnsamt kring den tiden vilket visat sig vara helt verkningslöst. Dock är inte EAA helt verkningslöst, men inget som kommer ha någon nämnvärd effekt på din träning.

Aah, där ser man. Tack för infon. 👍🏼
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in