2010-05-02, 04:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Innehåller inga kcal. Mer vätska påskyndar tömningen av magsäcken och leder således till snabbare upptag.

då borde opti alltså vara att häva i sig större mängd vatten i samband med EAA?
brukar försöka att inte ta så mkt vatten till mitt EAA eftersom jag är jävligt trött på det, men det skulle jag lika gärna kunna ändra på
Citera
2010-05-02, 17:48
Medlem
Vibliriblands avatar
Om jag förstod stickyn rätt så är EEA det enda man behöver som kosttillskott om man styrketränar?
Så länge man äter en proteinrik kost så klart.

Jag har rätt svårt att få med så mycket protein jag behöver i kosten, och skall precis köpa de kosttillskott jag behöver.

1: Borde jag dricka proteindryck och äta EAA?
2: Vilket EAA skall jag köpa? länk och allt uppskattas
3: Vilket proteinpulver skall jag köpa om jag nu behöver kompletera EAA med protein?

Tacksam för svar.
Citera
2010-05-02, 18:03
Medlem
Pinkkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Om jag förstod stickyn rätt så är EEA det enda man behöver som kosttillskott om man styrketränar?
Så länge man äter en proteinrik kost så klart.

Jag har rätt svårt att få med så mycket protein jag behöver i kosten, och skall precis köpa de kosttillskott jag behöver.

1: Borde jag dricka proteindryck och äta EAA?
2: Vilket EAA skall jag köpa? länk och allt uppskattas
3: Vilket proteinpulver skall jag köpa om jag nu behöver kompletera EAA med protein?

Tacksam för svar.

EAA står för essentiella aminosyror, alltså de aminosyror du inte får i födan utan som du själv måste tillsätta dig.

1. Ja, varför inte.
2. Finns många olika, vissa bryr sig bara om smaken osv. Men några exempel kan vara, http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/essential-amino-rush-500-g
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/beta-amin-x-500-g
3. Vet inte om du behöver kombinera EAA och proteinpulver om du äter riktigt.
Citera
2010-05-02, 18:57
Medlem
Hej_tjos avatar
Pinkking har redan svarat som jag med skulle svarat.

Men kör på det billigaste du hittar, om det smakar skit så blanda med fun light! Jag kör på kolozzeums EAA och det smakar rätt så illa, men om du tillsätter lite fun light så går det ner utan problem!
Citera
2010-05-02, 19:17
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkking
EAA står för essentiella aminosyror, alltså de aminosyror du inte får i födan utan som du själv måste tillsätta dig.

1. Ja, varför inte.
2. Finns många olika, vissa bryr sig bara om smaken osv. Men några exempel kan vara, http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/essential-amino-rush-500-g
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/beta-amin-x-500-g
3. Vet inte om du behöver kombinera EAA och proteinpulver om du äter riktigt.
Dyyyyrt!

www.gymvaruhuset.se

Sedan tar man Esapro med citrussmak eller EAA FX med red breezersmak. Den nya citrusen är riktigt nice.

Sedan är det dumt att blanda vassle och EAA. Ta EAA ensamt och ta vassle som utfyllnad under dagen.
Citera
2010-05-02, 19:29
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Dyyyyrt!

www.gymvaruhuset.se

Sedan tar man Esapro med citrussmak eller EAA FX med red breezersmak. Den nya citrusen är riktigt nice.

Sedan är det dumt att blanda vassle och EAA. Ta EAA ensamt och ta vassle som utfyllnad under dagen.

Tack för tipset, läste i specifikationen att det var 80g protein per 100g.
Något jag inte riktigt fått 100% klarhet i när jag skummat igenom detta som hastigast är om EAA (som tydligen var 80g protein per 100g) är ungefär som en mer fulländad variant av rena proteiner?

För vissa proteindrycker är bara proteiner eller hur?

Eller har jag fått detta om bakfoten och protein innehåller alltid aminosyror?
Citera
2010-05-02, 19:37
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Tack för tipset, läste i specifikationen att det var 80g protein per 100g.
Något jag inte riktigt fått 100% klarhet i när jag skummat igenom detta som hastigast är om EAA (som tydligen var 80g protein per 100g) är ungefär som en mer fulländad variant av rena proteiner?

För vissa proteindrycker är bara proteiner eller hur?

Eller har jag fått detta om bakfoten och protein innehåller alltid aminosyror?
Protein bryts ner i aminosyror.

Ja, det är så att de har lite smakämnen och annat godis i de med 80g per 100g för att du inte ska dö av smaken. De med smaklökar ifrån en annan planet köper naturell

EAA stimulerar proteinsyntesen(nybildandet av muskelprotein) mer än vassle, ifall det jämnas ut över dygnet är inte undersökt, men det är möjligt.
Citera
2010-05-02, 20:00
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Protein bryts ner i aminosyror.

Ja, det är så att de har lite smakämnen och annat godis i de med 80g per 100g för att du inte ska dö av smaken. De med smaklökar ifrån en annan planet köper naturell

EAA stimulerar proteinsyntesen(nybildandet av muskelprotein) mer än vassle, ifall det jämnas ut över dygnet är inte undersökt, men det är möjligt.

Så EAA är både det bästa och det enda jag behöver tillsätta för att få resultat med min träning?

Tackar
Citera
2010-05-02, 20:01
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Så EAA är både det bästa och det enda jag behöver tillsätta för att få resultat med min träning?

Tackar
Mat är det bästa du kan tillsätta för resultat. Men EAA före och efter passet underlättar. Jag och många kör endast på EAA, det funkar bra
Citera
2010-05-02, 20:10
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Mat är det bästa du kan tillsätta för resultat. Men EAA före och efter passet underlättar. Jag och många kör endast på EAA, det funkar bra

Fantastiskt.

Sista frågan då.
Jag kan inte påstå at min kost är optimal, det är i stort sett sallad och någon form av kött, oftast kyckling eller lax. Ris är det spanmål jag äter om det blir något.

Borde jag då komplettera med något annat är EAA?
Tanken är def inför sommaren =)
Citera
2010-05-02, 20:13
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Fantastiskt.

Sista frågan då.
Jag kan inte påstå at min kost är optimal, det är i stort sett sallad och någon form av kött, oftast kyckling eller lax. Ris är det spanmål jag äter om det blir något.

Borde jag då komplettera med något annat är EAA?
Tanken är def inför sommaren =)
Kyckling eller lax 1-2ggr per dag är riktigt bra. Sedan kanske cottage cheese och/eller kvarg. Men ja, ett vassle-protein är kanske en bra idé. Kolla whey fx på gymvaruhuset.
Citera
2010-05-02, 21:22
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Kyckling eller lax 1-2ggr per dag är riktigt bra. Sedan kanske cottage cheese och/eller kvarg. Men ja, ett vassle-protein är kanske en bra idé. Kolla whey fx på gymvaruhuset.

Tack för alla tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in