2010-05-21, 01:48
Medlem
4kingaceholes avatar
läste de första 20 sidorna och en sak fattar ja inte. nån säger att man inte behöver protein eller gainer om man kör med EAA. men för mig som har svårt att få i mig tillräckligt mycke mat tillräckligt många ggr om dan, kan jag inte bara använda proteinet eller gainern som ett rent komplement till maten vid sidan.? ungefär som mellanmål eller på kvällen.
Citera
2010-05-21, 02:33
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4kingacehole
läste de första 20 sidorna och en sak fattar ja inte. nån säger att man inte behöver protein eller gainer om man kör med EAA. men för mig som har svårt att få i mig tillräckligt mycke mat tillräckligt många ggr om dan, kan jag inte bara använda proteinet eller gainern som ett rent komplement till maten vid sidan.? ungefär som mellanmål eller på kvällen.

Jadå. Jag kör EAA innan samt ibland efter passet, sen tar jag proteindrinkar som mellanmål på jobbet beroende på vilket skift jag jobbar, ibland hinner jag inte äta så mycket, då blir det mer proteindrinkar. Grejen med EAA är att det är King att ta innan träningen, och lite mindre King efter (men fortfarande bra som fan) träning, det är där som det gör mest nytta. Men om du vet med dig att du har fått i dig för lite protein så kör proteindrinkar istället för EAA, blir mycket billigare.

Både proteindrinkar och EAA verkar snabbt, EAA supersnabbt, så det är därför så många använder det, men du behöver också äta "långsamma" proteiner som du får i dig i form av vanlig mat.
Citera
2010-05-22, 23:30
Medlem
Tjenare har blivit klar med min deff och tänkte börja köra med Gainer nu igen efter mina gympass.

Jag kör på EAA FX just nu efter träningen och tänkte börja blanda i kolhydrater nu och göra min egna gainer! därför undrar jag vad jag ska köra på för kolhydrat? äre malto som gäller? eller
Citera
2010-05-22, 23:44
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpan12
Tjenare har blivit klar med min deff och tänkte börja köra med Gainer nu igen efter mina gympass.

Jag kör på EAA FX just nu efter träningen och tänkte börja blanda i kolhydrater nu och göra min egna gainer! därför undrar jag vad jag ska köra på för kolhydrat? äre malto som gäller? eller
Ja, det låter väl bra. Vad du nu ska ha malto till, känns ganska onödigt.
Citera
2010-05-22, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ja, det låter väl bra. Vad du nu ska ha malto till, känns ganska onödigt.

Så du tycker det räcker med målet efter gymmet? Eller vad menar du
Senast redigerad av Stumpan12 2010-05-22 kl. 23:53.
Citera
2010-05-22, 23:59
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Så du tycker det räcker med målet efter gymmet? Eller vad menar du
Oja, sålänge du inte väntar för länge mellan avslutat pass och måltid och du kör flera pass per dag så. Även ifall du kör tunga konditionspass kan kolhydrater riktigt snabbt vara trevligt.
Citera
2010-05-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Oja, sålänge du inte väntar för länge mellan avslutat pass och måltid och du kör flera pass per dag så. Även ifall du kör tunga konditionspass kan kolhydrater riktigt snabbt vara trevligt.

Ah, aja har tänkt å göra lite kolhydrat och göra min egen gainer iaf

blir http://www.gymvaruhuset.com/web/Produkter/TRANING/KOLHYDRATER/SNABBA/CARBO_FX_1kg_%28FX%29-2337.aspx räcker got å väl va? tack för hjälpen
Citera
2010-05-23, 18:04
Medlem
tjaaa, ja kolhydrat i drinken efter verkade vara rätt onödigt så skipper det antar jag?

Har dock entill fråga som säkert redans besvarats men frågor ändå:

Mitt kreatin monohydrat, kan jag ta det i min EAA drink före eller efter mitt pass? eller när passar det bäst att ta kreatinet

Skall ju tydligen vad optimalast att ta det när insulin nivårena är höga och med kolhydrater, så varför inta det vid t.ex frukosten ?
Citera
2010-05-23, 18:08
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
tjaaa, ja kolhydrat i drinken efter verkade vara rätt onödigt så skipper det antar jag?

Har dock entill fråga som säkert redans besvarats men frågor ändå:

Mitt kreatin monohydrat, kan jag ta det i min EAA drink före eller efter mitt pass? eller när passar det bäst att ta kreatinet

Skall ju tydligen vad optimalast att ta det när insulin nivårena är höga och med kolhydrater, så varför inta det vid t.ex frukosten ?
Vid frukost så har du ju höga nivåer av insulin. Beroende på vad du äter såklart. Du får ju använda hjärnan själv och titta vilken måltid du äter mest utav. Lättast är ju oftast frukost för det äter man ju alltid hemma, middag, och lunch äter man ju ibland på andra ställen exempelvis. Jag skulle ju aldrig gå runt och släpa på mitt kreatin för att vara opti.
Citera
2010-05-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Vid frukost så har du ju höga nivåer av insulin. Beroende på vad du äter såklart. Du får ju använda hjärnan själv och titta vilken måltid du äter mest utav. Lättast är ju oftast frukost för det äter man ju alltid hemma, middag, och lunch äter man ju ibland på andra ställen exempelvis. Jag skulle ju aldrig gå runt och släpa på mitt kreatin för att vara opti.

true,får bli vid middagen eller frukost då! tack för svaret.

Jag har en snabb fråga som du kanske kan besvara, Undra mina träningsdagar, då ligger jag på överskott så jag undrar ifall de dagar jag INTE tränar skall jag ligga på underskott då eller?
Citera
2010-05-23, 18:44
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
true,får bli vid middagen eller frukost då! tack för svaret.

Jag har en snabb fråga som du kanske kan besvara, Undra mina träningsdagar, då ligger jag på överskott så jag undrar ifall de dagar jag INTE tränar skall jag ligga på underskott då eller?
Nej du skall alltid ligga på överskott om du vill ligga på ett överskott. Eftersom du bygger muskler dygnet runt, inte de dagarna du tränar.
Citera
2010-05-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Nej du skall alltid ligga på överskott om du vill ligga på ett överskott. Eftersom du bygger muskler dygnet runt, inte de dagarna du tränar.

Ah okej, tack för dina svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in