Citat:
Ursprungligen postat av 4kingacehole
läste de första 20 sidorna och en sak fattar ja inte. nån säger att man inte behöver protein eller gainer om man kör med EAA. men för mig som har svårt att få i mig tillräckligt mycke mat tillräckligt många ggr om dan, kan jag inte bara använda proteinet eller gainern som ett rent komplement till maten vid sidan.? ungefär som mellanmål eller på kvällen.
Jadå. Jag kör EAA innan samt ibland efter passet, sen tar jag proteindrinkar som mellanmål på jobbet beroende på vilket skift jag jobbar, ibland hinner jag inte äta så mycket, då blir det mer proteindrinkar. Grejen med EAA är att det är King att ta innan träningen, och lite mindre King efter (men fortfarande bra som fan) träning, det är där som det gör mest nytta. Men om du vet med dig att du har fått i dig för lite protein så kör proteindrinkar istället för EAA, blir mycket billigare.
Både proteindrinkar och EAA verkar snabbt, EAA supersnabbt, så det är därför så många använder det, men du behöver också äta "långsamma" proteiner som du får i dig i form av vanlig mat.