Citat:
Ursprungligen postat av
Borgarbadboll
Jag funderar på hur många som köper allt med hull och hår och tycker synd om henne vs folk som följer för drama och rage bait. Lite som fb-trådarna om Hanna Theorin och Linn Andersson. Grejen med A är ju att de vanliga inläggen inte är så galna och vid första anblick ser hyfsat okej ut. Den mesta galenskapen kommer fram i reels och i podden. Om man inte följer detta tror jag att man lätt missar hur galet saker faktiskt är.
Funderar också på exposekonto, hur lagligt är det med sånt egentligen? Var går gränsen för förtal liksom? Sverige är ju ändå ganska speciellt med tanke på att sanningen kan vara förtal... Känns som Misswox inte skulle dra sig för en polisanmälan med tanke på hur hon går loss mot vården och IVO.
Ja, du har nog rätt. Jag själv följer ju i det syftet, det är daily drama och underhållning. Och många missar nog hur störd hon är vid första anblick, det är ju vi som varit med ett tag som ser att hon kör samma trötta gamla bilder/videos/recept i en loop och redan har hört hennes galna svador i podden over and over. Men ändå skrämmande många som stöttar henne i kommentarsfältet, det är som en religiös sekt.
Hahaha, 100% att Alice hade anmält ett exposekonto till alla instanser på exakt alla blanketter som existerar… Allt som hennes svaga och skakiga små fingrar hade kunnat komma över. Sånt klarar hon utmärkt trots alla sina sjukdomar och allvarliga tillstånd. Vet inte heller vart gränsen för förtal går riktigt? Som du säger kan ju även sanningen vara förtal enligt svensk lagstiftning, vilket i sig är helt sinnesrubbat.