2026-08-03, 18:21
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Hon sa väl att hon fick ett krampanfall, kanske då datorn råkade illa ut?
Men ja, var är ni som prenumererar? Tydligen vet ni ju varför datorn inte funkar.

Hon borde fundera på att spara sina saker i någon molntjänst eller på en extern hårddisk eller liknande. Trist om datorn blir stulen, brinner inne eller något så är allt borta.
Hon skrev kortfattat för några dagar sedan att hon ska ha fått ett krampanfall, ramlat och så har datorn åkt i backen också. Hon "har inte berättat för mamma och L". Yeah right... Har inte framkommit så mycket mer.
Citera
2026-08-03, 19:50
Medlem
Hmmm hur kan hon plötsligt ha fått 500 nya följare på bara några timmar…
Citera
2026-08-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Hmmm hur kan hon plötsligt ha fått 500 nya följare på bara några timmar…

Tror bestämt att hon bestämde sig för att köpa lite följare.

Senaste 30 dagarna har hon förlorat följare 19 dagar av 30, 4 av 30 dagar varken förlorat eller fått följare och 7 av 30 dagar har hon fått följare.
Två datum utmärker sig, 19/7 61 nya följare och 3/8 436 nya följare.

Försöker väl dölja det med sin tävling men inte ens så många som är med och tävlar och hon lägger knappt ut något nytt som har med kök att göra så varför skulle någon börja följa?
Citera
2026-08-03, 21:12
Medlem
Kan det vara så att hon åkte till infektionen, de upptäckte ingen infektion. Hon krävde mer prover. De sa nej. Och nu vill hon ha MinDoktor till att skriva ut antibiotika utan prover?
Varför skulle hon annars vilja dölja sin journal?

Snart kanske de flyttar för att byta län. Då är det svårare för läkare att få tag i gamla journaler.
Citera
2026-08-03, 21:15
Medlem
Citat:
Tror bestämt att hon bestämde sig för att köpa lite följare.

Senaste 30 dagarna har hon förlorat följare 19 dagar av 30, 4 av 30 dagar varken förlorat eller fått följare och 7 av 30 dagar har hon fått följare.
Två datum utmärker sig, 19/7 61 nya följare och 3/8 436 nya följare.

Försöker väl dölja det med sin tävling men inte ens så många som är med och tävlar och hon lägger knappt ut något nytt som har med kök att göra så varför skulle någon börja följa?
Om hon köpt följare kommer hon till största del få bottar, de varken gillar eller delar inlägg. So why lixom?
Citera
2026-08-03, 23:10
Medlem
Portapottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
Jag funderar på hur många som köper allt med hull och hår och tycker synd om henne vs folk som följer för drama och rage bait. Lite som fb-trådarna om Hanna Theorin och Linn Andersson. Grejen med A är ju att de vanliga inläggen inte är så galna och vid första anblick ser hyfsat okej ut. Den mesta galenskapen kommer fram i reels och i podden. Om man inte följer detta tror jag att man lätt missar hur galet saker faktiskt är.

Funderar också på exposekonto, hur lagligt är det med sånt egentligen? Var går gränsen för förtal liksom? Sverige är ju ändå ganska speciellt med tanke på att sanningen kan vara förtal... Känns som Misswox inte skulle dra sig för en polisanmälan med tanke på hur hon går loss mot vården och IVO.

Ja, du har nog rätt. Jag själv följer ju i det syftet, det är daily drama och underhållning. Och många missar nog hur störd hon är vid första anblick, det är ju vi som varit med ett tag som ser att hon kör samma trötta gamla bilder/videos/recept i en loop och redan har hört hennes galna svador i podden over and over. Men ändå skrämmande många som stöttar henne i kommentarsfältet, det är som en religiös sekt.

Hahaha, 100% att Alice hade anmält ett exposekonto till alla instanser på exakt alla blanketter som existerar… Allt som hennes svaga och skakiga små fingrar hade kunnat komma över. Sånt klarar hon utmärkt trots alla sina sjukdomar och allvarliga tillstånd. Vet inte heller vart gränsen för förtal går riktigt? Som du säger kan ju även sanningen vara förtal enligt svensk lagstiftning, vilket i sig är helt sinnesrubbat.
Citera
2026-08-03, 23:33
Medlem
Portapottys avatar
Citat:
Vad tror ni? Fick Min Doktor eld i baken av att hon klagade och taggade dom i story och därför dom svarade igår? Eller hon bara vill klaga, göra sig speciell och få uppmärksamhet och stackars henne som inte får hjälp?
Känns väldigt fel OM dom bara svarar för hon la på story och taggade dom, alla vi som inte sitter inne på följare hade inte kunnat göra samma om nu så är fallet. Aldrig använt Min Doktor så vet inte hur lång tid det tar för dom att svara.
Hon la ju upp story att hennes mamma höll på att svara och hon stod bara bakom och babblade som vanligt.

Nu la hon upp
"🫣😂😂" och en bild med en notis
"Min Doktor
Du har fått ett meddelande."

Och detta med datorn är så konstigt! Igår la hon upp bild på sin dataskärm där hon frågade hur man gör för att dölja sina journaler (spännande att hon vill dölja för att söka hjälp hos någon hon inte träffat för att se om hon får bättre hjälp då, men hon sa att hon gav Min Doktor alla journaler, varför?) men kanske lånade H eller Ls dator?

Tror inte att svaret som dröjde har med storyn att göra alls, utan det faktum att Alice är ett enormt komplext patientfall med spaltmeter vårdtillfällen att läsa på innan. Det är liksom inte ”bara” i hennes fall tyvärr. Vilken läkare vill ta sig an en patient som Alice? Stackars sate som åker på den nitlotten. Och dessutom på distans utan att kunna ta prover, göra en klinisk bedömning osv. Hade nog grinat om jag behövt öppna ett vårdtillfälle i hennes journal och för alltid stå med där med mitt fullständiga namn så hon kan hänga ut och anmäla när något inte passar fröken.

Dom gånger jag själv har använt mig av MinDoktor har det gått snabbt och lätt, men då har det givetvis rört sig om enklare vårdärenden. Tro mig, ingen läkare som öppnar Alice bibel till journal vill beblanda sig med det där utan att vara ordentligt påläst. Och ja, spärrar hon den kommer hon att bli en ännu större red flag.
Citera
2026-08-03, 23:43
Medlem
Portapottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Hon skrev kortfattat för några dagar sedan att hon ska ha fått ett krampanfall, ramlat och så har datorn åkt i backen också. Hon "har inte berättat för mamma och L". Yeah right... Har inte framkommit så mycket mer.

Hahaha, hon är så full av skit. Undrar om det är ”krampanfallet” hon sökt vård på MinDoktor för eller något annat? Tackar ödmjukast för att du tappert prenumererar och uppdaterar oss andra om galenskaperna!
Citera
2026-08-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi

Krampanfall = medvetslös...
Citera
2026-08-04, 09:54
Medlem
En liten fråga till er härinne om man skulle outa Alice, skulle det hjälpa om ngn tog reda på hela hennes personnummer, är det olagligt att iså fall skriva det här ?
Citera
2026-08-04, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av India73
En liten fråga till er härinne om man skulle outa Alice, skulle det hjälpa om ngn tog reda på hela hennes personnummer, är det olagligt att iså fall skriva det här ?

Jag har för mig om man blir medlem på upplysning.se så får man hela personnumret
Citera
2026-08-04, 11:59
Medlem
Nu lades det upp några recept i flödet för prenumeranter. Kände igen några från längre bakåt i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in