2026-09-16, 13:56
Medlem
Ja och nu söker hon tips mot illamående somm hon haft i flera ÅR?? Av följare
Hur stört är det inte att hon inte ens köpt tabletter mot illamående OM man gått och mått illa i FLERA år ????

Imorgon ska hon träffa gulliga gulliga personalen på Alingsås lasarett som röntgade hennes fot för att se vad som ska göras med den andra ??? Bara det r sjukt . Hon vandrar omkring ett par mil om dagen i Alingsås !!!? Säger hon det ?
Citera
2026-09-16, 15:06
Medlem
Hon läser härinne. Helt klart .
Nu kokar hon en broccoli .
Innan en energidryck
Efter broccolin två bars …..

Hon har all tid i världen att lära sig , laga och äta näringsrik vanlig mat

MEN
Återigen
Svårt med hennes diagnoser ….
Citera
2026-09-16, 15:40
Medlem
Skampis avatar
Anledningen till att hon söker tips mot illamående är lätt för att hon har läst någonstans att algoritmen på instagram gynnas av att följarna svarar på frågor och interagerar. Hon och mamsen kör ju ALLT i chat-gpt så det finns inte en chans att hon saknar tips på hur man minskar illamående och vill att "Malin 47 år med fibromyalgi" kommer med input.
Citera
2026-09-16, 15:52
Medlem
Exakt … de två är ju dessutom experter på ALLT inom sjukvård ( samt experimenterar med hälsokost . Det var ej länge sen mamma H hade börjat äta ngn hälsokost som slagit ut hennes blodtrycksmedicin . Dvs hon skyllde på att hon fått fel blodtrycksmedicin men hade sen kommit på att hon åt eller drack väldigt mkt av ngn hälsokost
Hon om ngn borde veta att sjukvården måste veta vad man äter för ev hälsokost
Kan ju liksom slå ut ngt …) och det är ju glömt för länge sen ….

De har ständigt Fokus : sjukdom ,alla andra har fel
Citera
2026-09-16, 17:11
Medlem
Idag la hon ut Ninja glassmaskinen igen… Om man skrollar ner i flödet finns ett inlägg från 15 maj där det det också görs reklam för att man kan vinna en sån om man börjar prenumerera. Samma trasiga kartong också. Det måste ju vara samma maskin? Detta är väl solklart bedrägeri?
Citera
2026-09-16, 17:12
Medlem
De verkar inte fatta hur farlig chat gpt faktiskt kan vara.
Den är byggd för att hålla med dig, göra dig glad och trygg.
Den kommer alltid sträva efter att se till att du har rätt, även när du skriver fel kommer chatten ändra det till rätt.
Jag testade den en gång med att skriva om ett symtom jag upplevde efter en dropp behandling.
Den svarade att det var typiskt att man kände just som jag gjorde 2 veckor efter den behandlingen och att man skulle ta det på allvar. Då skrev jag "förlåt. Det var 4 veckor sedan"
Varpå den svarade: 4 veckor konstaterar misstanken bara ännu mer!
Då skrev jag att det förresten var 6 veckor sedan varpå den svarade att det är fullt möjligt att problemen kommer först efter 6 veckor. Så det spelade liksom ingen som helst roll. Jag hade kunnat fortsätta - Den hade fortsatt bekräfta alla farligheter.
En annan gång analyserade den mina prover helt fel, vilket jag märkte. Jag påpekade detta och den svarade att man kan tro det men det är faktiskt så här och det förklarar ju varför du mått dåligt. Den var så inne på att hitta anledning till varför jag mådde dåligt och man kunde tolka provsvaren på två sett. Chat gpt valde det sätt som kunde få mig att tro att det fanns en förklaring till mitt dåliga mående.

Nämna att du rådfrågat chat gpt är det absolut värsta du kan göra inför en läkare. De kommer inte ta dig seeiöst då typ. Chat gpt är expert på att få dig att känna symtom du inte har.
Citera
2026-09-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Idag la hon ut Ninja glassmaskinen igen… Om man skrollar ner i flödet finns ett inlägg från 15 maj där det det också görs reklam för att man kan vinna en sån om man börjar prenumerera. Samma trasiga kartong också. Det måste ju vara samma maskin? Detta är väl solklart bedrägeri?

Ja, det är samma. Skrev om detta innan. Gjorde mig mer irriterand än jag vill erkänna. Speciellt när hon lockar folk att betala samtidigt som hon ljuger och luras.
Visst måste det vara bedrägeri? Lottar ut exakt samma och haft en stor tävling på instagram i våras där då ingen vann, ruttet!
Frågan är om det är Optimize Nuteition som stått för maskinen från början då? Eller dom bara hade två påsar pulver och Alice slängde in en maskin också?
Citera
2026-09-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Det är definitivt samma glassmaskin.Hon vill bara ha massa prenumeranter.Och hon delar inte exklusivt innehåll eller har matlagning/bak skolor som hon påstår.Och vad hände med hennes kafferep? Bedrägeri är det hon sysslar med för att tjäna pengar
Citera
2026-09-16, 18:00
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Nämna att du rådfrågat chat gpt är det absolut värsta du kan göra inför en läkare. De kommer inte ta dig seeiöst då typ. Chat gpt är expert på att få dig att känna symtom du inte har.
Ja men exakt, det finns många exempel på när chat-gpt svarat folk helt hey baberiba. Jag såg på nätet hur någon frågade "Bilen ska tvättas på biltvätten som ligger 100 meter bort. Är det bäst att gå dit eller köra bil?" och chat-gpt svarade peppigt att den sträckan är bäst att gå. Jo tjena, lätt att få bilen tvättad om man lämnat den hemma...
Citera
2026-09-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
De verkar inte fatta hur farlig chat gpt faktiskt kan vara.
Den är byggd för att hålla med dig, göra dig glad och trygg.
Den kommer alltid sträva efter att se till att du har rätt, även när du skriver fel kommer chatten ändra det till rätt.
Jag testade den en gång med att skriva om ett symtom jag upplevde efter en dropp behandling.
Den svarade att det var typiskt att man kände just som jag gjorde 2 veckor efter den behandlingen och att man skulle ta det på allvar. Då skrev jag "förlåt. Det var 4 veckor sedan"
Varpå den svarade: 4 veckor konstaterar misstanken bara ännu mer!
Då skrev jag att det förresten var 6 veckor sedan varpå den svarade att det är fullt möjligt att problemen kommer först efter 6 veckor. Så det spelade liksom ingen som helst roll. Jag hade kunnat fortsätta - Den hade fortsatt bekräfta alla farligheter.
En annan gång analyserade den mina prover helt fel, vilket jag märkte. Jag påpekade detta och den svarade att man kan tro det men det är faktiskt så här och det förklarar ju varför du mått dåligt. Den var så inne på att hitta anledning till varför jag mådde dåligt och man kunde tolka provsvaren på två sett. Chat gpt valde det sätt som kunde få mig att tro att det fanns en förklaring till mitt dåliga mående.

Ai och chatt-botar är ju inga uppslagsverk, men det är skrämmande många som inte fattar hur det funkar. Det går bokstavligen att träna upp en Ai att svara som det passar dig!
Citera
2026-09-16, 19:44
Medlem
Varför frågar hon ens om hon ska klippa av håret och bli blond?
Hon grina ju över att det blivit så tunt och vägrar klippa av det så hon köpte hårprodukter för att göra det bättre.

Förstår att hon vill ha engagemang och komplimanger såklart. Men hon tar ju bara bort inlägget efter en stund ändå.
Citera
2026-09-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Varför frågar hon ens om hon ska klippa av håret och bli blond?
Hon grina ju över att det blivit så tunt och vägrar klippa av det så hon köpte hårprodukter för att göra det bättre.

Förstår att hon vill ha engagemang och komplimanger såklart. Men hon tar ju bara bort inlägget efter en stund ändå.

Haha hon har ställt samma fråga i flera år. Ofta med samma selfie, där hon lånat mammans peruk och ett hårt filter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in