2026-08-04, 12:12
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av India73
En liten fråga till er härinne om man skulle outa Alice, skulle det hjälpa om ngn tog reda på hela hennes personnummer, är det olagligt att iså fall skriva det här ?
Personnummer är väl en offentlig uppgift så jag tror inte det är olagligt. Dock lite onödigt eftersom folk kan skapa problem om det står så öppet, typ beställa saker i hennes namn m.m. Vet inte vad det skulle ge att outa personnummer?
Jag tror inte hennes största fans skulle förstå problemet med Alice ens om vi skrev ut en exakt punktlista på alla lögner och överdrifter hon har visat upp under åren. De är så inne på att vården ljuger om Alice och att andra kvinnor är "avundsjuka".

LPT-domen är väl lite intressant i så fall eftersom det står svart på vitt att hon har försökt få med sig laxermedel in på sluten avdelning och påstår att det är en familjemedlems, sedan förbjuder hon personalen att ringa familjemedlemmen för att bekräfta vad hon påstår. Även delen om att hon har en komplex personlighetsstörning säger en del. Men som sagt, fansen (fibrokärringarna) tror väl att psykiatrin också ljuger och har fel om Alice...
Citera
2026-08-04, 12:13
Medlem
Citat:
En liten fråga till er härinne om man skulle outa Alice, skulle det hjälpa om ngn tog reda på hela hennes personnummer, är det olagligt att iså fall skriva det här ?

Det är offentliga uppgifter. Det står överallt, ratsit, mrkoll etc… annars kan man bara ringa Skatteverket och begära det. Precis som att domen från förvaltningsrätten är allmänna handlingar då det är inkommet eller upprättat hos en myndighet.
Citera
2026-08-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Tror bestämt att hon bestämde sig för att köpa lite följare.

Senaste 30 dagarna har hon förlorat följare 19 dagar av 30, 4 av 30 dagar varken förlorat eller fått följare och 7 av 30 dagar har hon fått följare.
Två datum utmärker sig, 19/7 61 nya följare och 3/8 436 nya följare.

Försöker väl dölja det med sin tävling men inte ens så många som är med och tävlar och hon lägger knappt ut något nytt som har med kök att göra så varför skulle någon börja följa?
I en story nu på förmiddagen berättar hon att att hon fått nya följare och vill presentera kollektivet..hon filmar mamman och Leo men när hon säger "Å så är det jag Alice" så filmar hon mamman igen 🤣🤣🤣 Varför tar inte bara mamman och Leo över Inalicekitchen för det är ju dom vi bara ser 😂😂😂
Citera
2026-08-04, 13:18
Medlem
Nu va dom ute för å köpa lunch, väldigt lite mat i påsen för 3 personer och sen visade hon bara 2 st formar. Alice äter ingen mat det är ju så uppenbart.
Citera
2026-08-04, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja59
Nu va dom ute för å köpa lunch, väldigt lite mat i påsen för 3 personer och sen visade hon bara 2 st formar. Alice äter ingen mat det är ju så uppenbart.

Instämmer värdigt liten påse för tre personer, men Leo kanske också bar på en påse ? Hur som helst Alice i ett nötskal visar bara upp två backar, är vi förvånade ????????

Nej att outa någons person nummer kan slå fel, vi glömmer den tanken.

Men vi vet ju att Alice läser här inne, inte sant ? Om man skulle skriva ned punkt för punkt vad som inte stämmer, och att fler och fler fyller på efterhand, skulle det fungera eller tänker jag helt fel ?

Jag tycker så gränslöst illa om hur de pratar illa om vården, när det i själva verket är Alice själv som tackar nej till vård.
Citera
2026-08-04, 13:32
Medlem
Att Alice säger ”imorgon ska VI till onkologen”. Det är så sorligt att dom båda är i ett beroendeförhållande till varandra. Alice kommer aldrig bli självständig, och jag tror inte heller hon vill det.
Citera
2026-08-04, 14:01
Medlem
Kramkrams avatar
Det gör ju ingen skillnad tänker jag, hon vet ju vad hon gör. Hade man velat hit where it hurts så är det ju att kontakta Skatteverket med ett anonymt tips om hur läget ser ut i firman.

Jag är lite stuck in between där. De gör ju sig så ooooerhört svåra att tycka om. Å andra sidan så är det ju sjukdom iblandat. Jag vet inte.
Citat:
Instämmer värdigt liten påse för tre personer, men Leo kanske också bar på en påse ? Hur som helst Alice i ett nötskal visar bara upp två backar, är vi förvånade ????????

Nej att outa någons person nummer kan slå fel, vi glömmer den tanken.

Men vi vet ju att Alice läser här inne, inte sant ? Om man skulle skriva ned punkt för punkt vad som inte stämmer, och att fler och fler fyller på efterhand, skulle det fungera eller tänker jag helt fel ?

Jag tycker så gränslöst illa om hur de pratar illa om vården, när det i själva verket är Alice själv som tackar nej till vård.
Citera
2026-08-04, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja59
Exakt vad jag tänkte på också
Citera
2026-08-04, 15:05
Medlem
Kramkrams avatar
Man kan ju i detta fallet förutsätta att hon handlar privat för pengarna, och kanske till och med tror att det är så det fungerar. Missförstår avdragsregler och köper mat för att ”det ju är hennes verksamhet”. Säkert all skit från Normal etc, för det är ju ett wellnesskonto och hudvårdskonto också. Synnerligen tveksamt att hon skulle kunna förstå ett så komplext system som bokföring i sitt nuvarande tillstånd, och sonika är säkerligen inte någonting alls bokfört.

Även om there is bigger fish och detta bara hade blivit vite så är jag 100% säker på att åtal för skattebrott och bokföringsbrott hade kunnat vara aktuellt om omfattningen av hennes verksamhet hade varit större. Du kommer bara undan med dumhet till en viss gräns. Men i sitt töcken och hur kontot växte har hon väl med sina narcissistiska tendenser trott att det skulle växa i all oändlighet och att hon ”löser detdär sen”.

Hon har ju gått in i ett skov sen ett par dar, eller typ sen krampanfallet. En oerhörd intensitet, sång, mycket mindre negativt visas upp eller skrivs, och framför allt pratar hon en halv oktav högre. Hon kanske faktiskt äter lite nu i en panikreaktion, för hon går snabbare än vanligt på promenaderna tycker jag. Det är ju mer mat än bakning iallafall. Om hon är bipolär, kan man ha så täta skov som ett par veckor?
Citera
2026-08-04, 15:06
Medlem
Kramkrams avatar
Leo jobbar restaurang och käkar kanske på jobbet?
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleyrose
Exakt vad jag tänkte på också
Citera
2026-08-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramkram
Leo jobbar restaurang och käkar kanske på jobbet?
Så har du nångång sett Alice framför kameran och äta och provsmaka?
Senast redigerad av Ashleyrose 2026-08-04 kl. 15:23.
Citera
2026-08-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Det är offentliga uppgifter. Det står överallt, ratsit, mrkoll etc… annars kan man bara ringa Skatteverket och begära det. Precis som att domen från förvaltningsrätten är allmänna handlingar då det är inkommet eller upprättat hos en myndighet.

Man behöver mål nr eller personnr för att få ut den, så den som läst den får gärna dela med sig av mål nr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in