2026-06-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Called itttttt
Hahahhaaa!! Såg just inlägget.
Gå till tandläkaren människa!!!
Citera
2026-06-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Hahahhaaa!! Såg just inlägget.
Gå till tandläkaren människa!!!

Ja men tur hon var i Turkey så hon kunde få antibiotika direkt utomlands måste vara himmelriket för hypokondriker!
Citera
2026-06-11, 12:32
Medlem
Citat:
Ja men tur hon var i Turkey så hon kunde få antibiotika direkt utomlands måste vara himmelriket för hypokondriker!
Vem f*n vill ha antibiotika!?
Citera
2026-06-11, 13:27
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Vem f*n vill ha antibiotika!?
Jättebra när man ska fejka magsjukdom för att fortsätta vara underviktig.
Citera
2026-06-11, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Jättebra när man ska fejka magsjukdom för att fortsätta vara underviktig.
…men så är fallet är hon ju osannolikt trög. Lägga upp det på öppet insta-konto?
Citera
2026-06-11, 18:39
Medlem
Skampis avatar
Citat:
…men så är fallet är hon ju osannolikt trög. Lägga upp det på öppet insta-konto?
Hon slits mellan sina olika issues när hon får antibiotika tror jag. 1. "Ååh bra att lägga upp så ser alla att jag är SÅ SJUK". 2. "Perfekt att sabba magen lite extra så kan jag visa hur sjuk magen är när antibiotikan startar rännsketa snart igen"...
Hon känns inte särskilt eftertänksam så rätt mycket sker nog på impuls. Tänk när hon plockade med sig laxermedel till sjukhus/psyk liksom, vem fan är så dum? Jo Alice som agerar utan att fundera särskilt långsiktigt...
Citera
2026-06-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Hon slits mellan sina olika issues när hon får antibiotika tror jag. 1. "Ååh bra att lägga upp så ser alla att jag är SÅ SJUK". 2. "Perfekt att sabba magen lite extra så kan jag visa hur sjuk magen är när antibiotikan startar rännsketa snart igen"...
Hon känns inte särskilt eftertänksam så rätt mycket sker nog på impuls. Tänk när hon plockade med sig laxermedel till sjukhus/psyk liksom, vem fan är så dum? Jo Alice som agerar utan att fundera särskilt långsiktigt...

Håller med, jag tror också hon giller att få ett kvitto på att hon faktiskt är sjuk eftersom det är det hon pushat för i typ 10 år. Att få antibiotika visar att hon har en infektion och gjorde rätt som sökte vård, och det kan man inte ifrågasätta. Nu är hon ju ”sjuk”.

Kan det här vara det enda, förutom organsvikt, som är något hon kan visa papper på?? 🥲🥲🥲 den där neurologiska utredningen verkar inte leda någonstans
Citera
2026-06-12, 11:09
Medlem
Citat:
Håller med, jag tror också hon giller att få ett kvitto på att hon faktiskt är sjuk eftersom det är det hon pushat för i typ 10 år. Att få antibiotika visar att hon har en infektion och gjorde rätt som sökte vård, och det kan man inte ifrågasätta. Nu är hon ju ”sjuk”.

Kan det här vara det enda, förutom organsvikt, som är något hon kan visa papper på?? 🥲🥲🥲 den där neurologiska utredningen verkar inte leda någonstans
Väntar spänt på att hon ska droppa nåt om utredningen! Ingen idé att ställa några frågor till henne om jag inte prenumererar. Hon svarar icke, men läser frågan
Citera
2026-06-13, 10:25
Medlem
Hon kommer inte svara.
I senaste storyn skriver hon

" jag brukar aldrig klaga, det vet ni som följt mig länge. Men när tandinfektionen har satt sig i tanden, örat, magen och ögat. Ser ingenting på ena ögat just nu, för det är helt inflammerat. Vad är det som händer? Kan det va att jag hade så dåligt immunförsvar fortfarande?"

Alltså så mycket fel i denna text.
Klagar aldrig? Eehh...
Sätter sig i tanden? Ja jo..det brukar en infektion i tanden göra...
Sen när hon säger att hon tycker det är så jobbigt att många inte tror henne..detta är ju ett GULDLÄGE för Alice att lägga upp en bild på hur hennes öga ser ut?
Jag hade varit as-snabb på att visa det om jag hade känt mig misstrodd.
Sen förstår jag inte heller hur hon inte rent ut sagt rusar till akuten för detta.
Hade jag haft ett totalt igen svullet öga pga en tandinfektion som spridit sig hade jag blivit orolig och sökt direkt. Infektioner är trots allt inte att leka med.

Men jag har tänkt lite på det där med att söka vård.
När alice blev dålig och fick svullna ben/fötter vägrade hon ju först söka vård för det.
Och vägrar man söka vård kan man inte klaga sen och definitivt inte säga att man inte får någon vård.
Det var ju därför alice mamma tillsammans med systern åkte bort till vårdcentralen utan Alice vetskap, för att få hjälp åt henne.
Jag tror det bestämdes där att Alice skulle och behövde bli tvångsinlagd. Jag tror Heidi visste om den planen, men låtsades som att hon inget visste. Och jag tror Heidi mådde fruktansvärt dåligt av att gå bakom ryggen på Alice, för att inte tala om hur livrädd hon säkert var över det då hon visste att Alice skulle gå i taket och skälla ut Heidi efter noter.
Det händer nog väldigt ofta att Alice får diverse utbrott på sin mamma, när hon har en annan åsikt än henne och För att hon andas för högt. Typ.

Det är väldigt mycket mindre inlägg på storys sen hon kom hem från resan.
Jag tror det är någon form av taktik (som är totalt genomskinlig)
Hon har läst att många av oss ifrågasätter hur hon orkar och ens vill åka iväg på semester när hon är så dålig och har så ont. Att då bli mindre aktiv efter resan kommer skapa frågor och funderingar från följare. "Hur mår du? Du är så tyst, hur går det för dig?" Osv.

Nu är hon ute och ränner med mamma på normal. Alltså Hur?, huuuuur med ett totalt igensvullet öga så hon inte ser något, samt smärta i magen och örat?
Hur kan hon inte fatta att det är så svårt att ta henne seriöst med alla hennes besvär?🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
Senast redigerad av Under10 2026-06-13 kl. 11:07.
Citera
2026-06-13, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Hon kommer inte svara.
I senaste storyn skriver hon

" jag brukar aldrig klaga, det vet ni som följt mig länge. Men när tandinfektionen har satt sig i tanden, örat, magen och ögat. Ser ingenting på ena ögat just nu, för det är helt inflammerat. Vad är det som händer? Kan det va att jag hade så dåligt immunförsvar fortfarande?"

Alltså så mycket fel i denna text.
Klagar aldrig? Eehh...
Sätter sig i tanden? Ja jo..det brukar en infektion i tanden göra...
Sen när hon säger att hon tycker det är så jobbigt att många inte tror henne..detta är ju ett GULDLÄGE för Alice att lägga upp en bild på hur hennes öga ser ut?
Jag hade varit as-snabb på att visa det om jag hade känt mig misstrodd.
Sen förstår jag inte heller hur hon inte rent ut sagt rusar till akuten för detta.
Hade jag haft ett totalt igen svullet öga pga en tandinfektion som spridit sig hade jag blivit orolig och sökt direkt. Infektioner är trots allt inte att leka med.

Men jag har tänkt lite på det där med att söka vård.
När alice blev dålig och fick svullna ben/fötter vägrade hon ju först söka vård för det.
Och vägrar man söka vård kan man inte klaga sen och definitivt inte säga att man inte får någon vård.
Det var ju därför alice mamma tillsammans med systern åkte bort till vårdcentralen utan Alice vetskap, för att få hjälp åt henne.
Jag tror det bestämdes där att Alice skulle och behövde bli tvångsinlagd. Jag tror Heidi visste om den planen, men låtsades som att hon inget visste. Och jag tror Heidi mådde fruktansvärt dåligt av att gå bakom ryggen på Alice, för att inte tala om hur livrädd hon säkert var över det då hon visste att Alice skulle gå i taket och skälla ut Heidi efter noter.
Det händer nog väldigt ofta att Alice får diverse utbrott på sin mamma, när hon har en annan åsikt än henne och För att hon andas för högt. Typ.

Det är väldigt mycket mindre inlägg på storys sen hon kom hem från resan.
Jag tror det är någon form av taktik (som är totalt genomskinlig)
Hon har läst att många av oss ifrågasätter hur hon orkar och ens vill åka iväg på semester när hon är så dålig och har så ont. Att då bli mindre aktiv efter resan kommer skapa frågor och funderingar från följare. "Hur mår du? Du är så tyst, hur går det för dig?" Osv.

Klipp tilll att hon några timmar senare är ute och shoppar på Normal….
Jag undrar om hon njuter av att vara sjuk? Om man har tandvärk brukar ju även aptiten och hungerkänslor försvinna. För jag kan för allt i livet inte förstå varför man inte uppsöker tandläkare akut i hennes situation? Hon hade ju problem redan innan semestern? Klart det eskalerar då om man inte tar itu med det. Jag har aldrig litat på att en läkare på ett hotell i Turkiet hade skrivit ut rätt sorts antibiotika. Hon behöver ju få en grundligare tandundersökning. Antagligen är det nåt annat grundproblem i hennes mun som orsakar infektionen som måste ordnas, därför antibiotikan inte verkar ha bitit.
Citera
2026-06-13, 11:10
Medlem
Inflammation i en tand, sedan flera veckor tillbaka som antibiotika inte tycks rå på? Nu ett igenbommat öga och vad gör hon då? Tar en promenad till Normal och babblar på där...
Citera
2026-06-13, 11:35
Medlem
Hmm kan inte gå på potstisfestivalen med systern och hennes familj, men kan springa runt i butiker och filma med mamman… det är nästan som att hon inte VILL gå på festivalen 😂 undrar varför
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in