2025-10-31, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Då är du inte medveten om den nya lagen.

Mensverket? Jag måste berätta att lagen inte omfattar färdigt innehåll så som stream videos tele osv som styrs av kreatörer !

Synd att du missuppfattat lagen. Men vi fortsätter som vanligt.
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-10-31 kl. 22:39.
Citera
2025-10-31, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu diskuterar vi sexköp och prostitution, det är inte förbjudet att anlita/betala byggnadsarbetare för utfört uppdrag men det är olagligt att köpa sex eller att bedriva koppleri.

Återigen så diskuterar vi sexköpare och prostituerade, om du vill diskutera byggnadsarbetare så föreslår jag att du skapar en ny tråd.

Den nya lagen är förebyggande och syftar till att minska sexhandeln online. Låginkomstländer är dessutom helt off topic eftersom vi diskuterar den nya svenska sexköpslagen som gäller i Sverige.

Men om du vill diskutera sexköp och prostitution i andra länder så skapa en ny tråd, man märker dessutom att du vill normalisera försäljning av kvinnokroppar. Din agenda är rätt tydlig, det skulle inte vara det minsta förvånande om du själv köper sexuella handlingar/tjänster eftersom du verkar anse att det är rätt att sälja/köpa.

Du missar kärnan i resonemanget.

När jag lyfte exemplet med byggbranschen var det inte för att diskutera byggjobb, utan för att illustrera ett logiskt problem i din argumentation:
att peka ut en yrkesgrupp som "mentalt och fysiskt förstörd" som om det vore universellt sant.

Det var alltså en parallell logik, inte ett ämnesbyte.
Att avfärda det som "skapa ny tråd" är att ignorera poängen.

Du skriver att lagen är bra för att den är förebyggande.
Men "det är förbjudet därför är det rätt” är inte ett argument.. det är ett cirkelresonemang.
Diskussionen handlar just om vad som bör vara lagligt, inte en uppläsning av nuvarande lagtext.

När det gäller OnlyFans och digitalt sexarbete:
– Det har varit lagligt i Sverige i decennier (principen om cam-tjejer/on-demand)
– Det handlar om innehållsskapande, likt modell-/porrbranschen, bara i modern form.
– Den nya lagen är ett försök att kriminalisera konsumtionsformen, inte skydda utsatta (även om det finns delar av sanning om att det kan skydda)

Att då säga "diskutera andra länder i ny tråd" missar att digitala plattformar är globala. Ekonomiska effekter och arbetsvillkor påverkar människor världen över, även om svensk lag riktar sig mot svenska konsumenter.

Till sist: att insinuera att jag köper sex istället för att bemöta argument är bara ad hominem.
Det gör inte din position starkare, det visar bara att du saknar sakliga motargument.

Om vi ska fortsätta diskutera behöver du hålla dig till logik och fakta, inte lösa personangrepp eller moraliska utspel. Fortsätter du på den nivån signalerar du bara att du saknar saklig grund för dina påståenden.
Senast redigerad av Caligarii 2025-10-31 kl. 23:37.
Citera
2025-11-01, 00:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Okej jag respekterar din åsikt och kan förstå att en del kvinnor som inte vill jobba med detta inte ska göra det.

Men vi kvinnor som vill jobba med detta blir stigmatiserade pågrund av att det egentligen handlar om andra saker än att skydda oss.

Detta är mitt levebröd
Jag är lycklig, och alla tjejer jag pratat med vi säger samma sak.

Ok, för att sammanfatta det hela så är det alltså ok att dina kunder bryter mot lagen för att du ska känna dig lycklig och tillfreds med ditt levebröd?
Citera
2025-11-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ok, för att sammanfatta det hela så är det alltså ok att dina kunder bryter mot lagen för att du ska känna dig lycklig och tillfreds med ditt levebröd?

Vet inte hur du kan vara så dum, men vi behöver inte bryta mot lagen, även om vi chattar så gör vi det för en försäljning men utan önskemål.

Du är så tröttsam. Försök ta in information.

Jag är lycklig och det är tjejerna jag pratat med också, en del köper lägenheter andra reser lever livet. Förstår du? Vi lever livet !
Citera
2025-11-01, 00:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
När jag lyfte exemplet med byggbranschen var det inte för att diskutera byggjobb, utan för att illustrera ett logiskt problem i din argumentation:
att peka ut en yrkesgrupp som "mentalt och fysiskt förstörd" som om det vore universellt sant.

Det var alltså en parallell logik, inte ett ämnesbyte.
Att avfärda det som "skapa ny tråd" är att ignorera poängen.

Du skriver att lagen är bra för att den är förebyggande.
Men "det är förbjudet därför är det rätt” är inte ett argument.. det är ett cirkelresonemang.
Diskussionen handlar just om vad som bör vara lagligt, inte en uppläsning av nuvarande lagtext.

När det gäller OnlyFans och digitalt sexarbete:
– Det har varit lagligt i Sverige i decennier (principen om cam-tjejer/on-demand)
– Det handlar om innehållsskapande, likt modell-/porrbranschen, bara i modern form.
– Den nya lagen är ett försök att kriminalisera konsumtionsformen, inte skydda utsatta (även om det finns delar av sanning om att det kan skydda)

Att då säga "diskutera andra länder i ny tråd" missar att digitala plattformar är globala. Ekonomiska effekter och arbetsvillkor påverkar människor världen över, även om svensk lag riktar sig mot svenska konsumenter.

Till sist: att insinuera att jag köper sex istället för att bemöta argument är bara ad hominem.
Det gör inte din position starkare, det visar bara att du saknar sakliga motargument.

Du känns väldigt förvirrad som börjar yra om byggnadsarbetare vs prostituerade i någon sorts vansinnig jämförelse mellan två "yrkesgrupper"

Den nya sexköpslagen gäller självklart enbart svenska sexköpare och den påverkar även svenska kreatörer såvida inte de flyttar utomlands. Vad andra länder har för lagstiftning på det här området är ovidkommande.

Det är svårt att veta vad du vill komma fram till, den nya lagen kommer knappast att rivas upp bara för att du har någon sorts våt dröm och önskan om detta.

Du låter faktiskt som en sexköpare som känner dig kränkt av den nya lagen, vi har sett flera exempel på tidigare här i tråden. En annan idiot började jämföra prostitution med frisörbranschen men fick då påpekat att det är inte förbjudet att klippa sig och då blev det tyst 😁
Citera
2025-11-01, 00:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vet inte hur du kan vara så dum, men vi behöver inte bryta mot lagen, även om vi chattar så gör vi det för en försäljning men utan önskemål.

Din kritik mot den nya sexköpslagen grundar sig helt på att den orsakar merarbete och minskade intäkter för er sexsäljare, 7 av 10 köpare har försvunnit.

Citat:
Jag är lycklig och det är tjejerna jag pratat med också, en del köper lägenheter andra reser lever livet. Förstår du? Vi lever livet

Du har fortfarande vid upprepade tillfällen diskuterat olika sätt att kringgå den nya sexköpslagen så din trovärdighet är lika med noll. Tror inte alls på glättiga bild du målar upp.

Din påstådda lycka är dessutom beroende av att andra människor bryter mot lagen. Tänk att du har så svårt att erkänna det?
Citera
2025-11-01, 01:37
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Mensverket? Jag måste berätta att lagen inte omfattar färdigt innehåll så som stream videos tele osv som styrs av kreatörer !

Synd att du missuppfattat lagen. Men vi fortsätter som vanligt.

Inga sexuella handlingar får köpas då det är digital prostitution
Citera
2025-11-01, 08:13
Medlem
Citat:
Du bör nog sätta dig in i det som du försöker att diskutera.
Det är t.ex inte förbjudet att köpa en camshow så länge som du inte påverkar innehållet ...
Porr är en form av sexuell handling och det är inte förbjudet ...
Citera
2025-11-01, 09:09
Medlem
Citat:
Din kritik mot den nya sexköpslagen grundar sig helt på att den orsakar merarbete och minskade intäkter för er sexsäljare, 7 av 10 köpare har försvunnit.

Du har fortfarande vid upprepade tillfällen diskuterat olika sätt att kringgå den nya sexköpslagen så din trovärdighet är lika med noll. Tror inte alls på glättiga bild du målar upp.

Din påstådda lycka är dessutom beroende av att andra människor bryter mot lagen. Tänk att du har så svårt att erkänna det?

Ja från den svenska är det så och många lär inte of längre. Vi kör andra ställen, där vi tjänar som vanligt.
Citera
2025-11-01, 09:28
Medlem
Citat:

Man får inte förmå någon. Man får köpa färdiga sexuella handlingar i alla former CAM, videos osv.

Om man ”tippar” (ger dricks eller skickar gåvor) till en person som streamar sexuellt innehåll, utan att be eller förmå personen att utföra någon specifik sexuell handling, så anses det inte vara ett köp av sexuell handling enligt lagen.
Citera
2025-11-01, 09:31
Medlem
Citat:

Det finns en utbredd missuppfattning i samhällsdebatten om vad som omfattas av förbudet mot köp av sexuella handlingar. Enligt 6 kap. 11 § brottsbalken är det olagligt att förmå någon att utföra en sexuell handling mot ersättning, oavsett om det sker fysiskt eller digitalt. Däremot omfattar lagen inte köp av redan färdigproducerat material såsom bilder eller videor, där ingen direkt interaktion sker mellan säljare och köpare.

Trots detta görs i den offentliga debatten ofta ingen skillnad mellan digital prostitution och försäljning av färdigt innehåll. Detta kan förklaras av att sexköpslagen utformades innan den digitala utvecklingen tog fart, men även av att diskussionen om sexarbete i Sverige i stor utsträckning präglas av ideologiska snarare än juridiska utgångspunkter. Följden blir att den rättsliga gränsdragningen osynliggörs och att missförstånd om gällande rätt sprids i det offentliga samtalet.
Citera
2025-11-01, 09:35
Medlem
Citat:

Nej, mina kunder bryter inte mot lagen bara för att de köper digitalt innehåll. Enligt 6 kap. 11 § brottsbalken handlar sexköpslagen om att förmå någon att utföra en sexuell handling mot ersättning. Det gäller alltså när man påverkar en annan person att göra något sexuellt mot betalning.
Att köpa färdigproducerat material, betala för en prenumeration eller lämna dricks utan krav på handling omfattas inte av förbudet.

Jag har dessutom börjat sälja privata cam till utländska köpare mellan 2-10 personer om dagen. Jag camar också med mängder med svenskar, säljer fostrande mitt material eftersom jag oftast har det dom önskar.

Min publik per dag är oftast mellan 100-600 personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in