Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Ja du kan sitta där på din kammare och fantisera och drömma men verkligheten är istället att lagstiftningen har skärpts.
Den nya sexköpslagen kommer säkert också inspirera andra länder att införa liknande lagstiftning.
Nu glömmer du bort att en majoritet av Sveriges befolkning vill att det ska vara olagligt att köpa sex.
Samtidigt röstades den nya sexköpslagen igenom med bred majoritet i riksdagen förra året.
Alltså är det du som befinner dig i minoritet med dina avvikande åsikter.
Jag har inte definierat hur långt in i framtiden det sker att vi får en normaliserad morallagstiftning. Men det kommer ske. Ju förr desto bättre. Men bitterfittor och moraliska översittare som du bromsat så klart. Ni har dessutom övertaget genom stadsmedia.
Du kan fetglömma att liberalare länder tittar med beundran på vårt förbud mot att två vuxna människor ska kunna komma överens om tjänster i utbyte av pengar. Jag tycker det är snuskigt att en person tar betalt för att fixa mina fötter. När blir det förbjudet?
En majoritet av svenska folket har aldrig reflekterat över frågan i dess grund utan utifrån den skräckversion du förmedlar, och har hittills haft monopol på att förmedla. I ett fritt samhälle, med fria medier, hade frågeställningen aldrig ens funnits.
Jag är inte i minoritet, det beror som alltid på hur frågan ställs. "Är du för trafficking och utnyttjande av försvarslösa kvinnor?" "Är du för att fria vuxna människor ska få träffa avtal med varandra?"
Fråga som är relevant för saken men olika ställd. Det är bara den första som någonsin ställts i ämnet. Din majoritet kan du alltså pulla annalen med.