2025-10-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad tror du är anledningen till att det är förbjudet att köpa sex?

Det handlar om att kvinnan inte skall få synda där kvinnor som säljer sex kunde få sitta och skämmas utanför kyrkan.

Vill du höra mer besök arkivet, eller läs fallna kvinnor av Eva Dahlgren.

Idag ser sexköpslagen fin ut på utsidan för att man fått bort från gatorna.

Om jobbet inte var bra skulle ingen vilja jobba med det, vi kan faktiskt ändra vårat liv helt.
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-10-03 kl. 15:49.
Citera
2025-10-03, 15:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Det är rätt så intressant att vissa sexköpare anser att det är. moraliskt fel att köpa sex men ändå gör de detta.

"Han tycker att det är moraliskt fel, men rättfärdigar sina nio sexköp med att kvinnorna kanske i alla fall får det lite bättre med pengarna.

– Jag har aldrig haft sex med en kvinna utan att jag betalat för det. Det är inget jag är stolt över, säger han till SVT"

https://omni.se/sexkopare-skulle-aldrig-kopa-sex-igen-i-sverige/a/G3wlKJ

Föga förvånande försöker Johannes rättfärdiga sina sexköp med att kvinnorna kanske får det "lite bättre" med pengarna men samtidigt har han ingen aning om vad pengarna går till eller hur stor del av kakan de får.

Vi ska komma ihåg att missbruk är en anledning till att kvinnor hamnar i prostitution men detta verkar ignoreras helt av sexköparna.
Citera
2025-10-03, 15:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Det handlar om att kvinnan inte skall få synda där kvinnor som säljer sex kunde få sitta och skämmas utanför kyrkan.

Fast nu är det sexköparna som syndar (bryter mot sexköpslagen) och du har ingenting att invända mot detta eftersom din försörjning kommer av att andra människor bryter mot lagen.

Ser du dig själv som en fallen kvinna?
Citera
2025-10-03, 15:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Eller har du någon källa på att våra inkomster försvinner ?

Det finns källor i tråden, leta så finner du.

Intäkterna har minskat för många säljare på grund av den nya sexköpslagen.

De har knappast ökat för annars skulle inte du vara här och gnälla över den nya lagen.

Citat:
Onlyfans har stängt ner en liten del, bara länka till andra sidor så kan man chatta där.

Du försöker alltså runda den nya sexköpslagen?

Är det inte du som vid upprepade tillfällen skrivit att du följer lagen?
Citera
2025-10-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns källor i tråden, leta så finner du.

De har knappast ökat för annars skulle inte du vara här och gnälla över den nya lagen.

Är det inte du som vid upprepade tillfällen skrivit att du följer lagen?

Jag tror du har svårt att förstå only fans har inte tagit bort chatten för att det är förbjudet för oss att chatta, vi chattar och får in pengar helt lagligt, det är enligt lagen alltså lagligt.
Jag följer alltid lagen.

Eller berätta hur jag bryter mot den, genom att använda vpn och streama ?

Vi diskuterar lagen för vi känner oss kränkta.

Simon möter till och med debatt, det har du inte missat va ?
Citera
2025-10-03, 16:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Idag ser sexköpslagen fin ut på utsidan för att man fått bort från gatorna.

Om jobbet inte var bra skulle ingen vilja jobba med det, vi kan faktiskt ändra vårat liv helt.
Jag tror du har missuppfattat innebörden av sexköpslagen och varför den finns.
Om det vore ett bra jobb så varför är det inget som arbetsförmedlingen rekommenderar till arbetslösa?
Citera
2025-10-03, 16:25
Medlem
Citat:
Bla bla bla bla
Ja du, du hoppar alltså flera sidor bakåt i tråden för att hitta något att skriva om eftersom du inte klarar av att svara på de frågor som ställs samt följa tråden?
Så patetiskt.
Du sitter här merparten av dygnets timmar och trollar, och resten av tiden så har väl skötarna full upp med dig.
Citat:
Jaså, fakta på det?
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?:
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Enligt ditt resonemang så borde inte du ha tillgång till internet, så hur kan du ens skriva här ...
För du kan ju köpa sexuella tjänster via nätet, vilket är väldigt vanligt.
Och då kan ju ju din tjänsteleverantör bli misstänkt för koppleri.
Så se nu till att din tjänsteleverantör klipper "kabeln" för du vill väl inte att din tjänsteleverantör ska kunna bli misstänkt/anklagad för koppleri?
Citera
2025-10-03, 16:36
Medlem
Citat:
Finns väl ingen lag mot att man inte får chatta på sidor som har en chattfunktion?
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?:
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Enligt ditt resonemang så borde inte du ha tillgång till internet, så hur kan du ens skriva här ...
För du kan ju köpa sexuella tjänster via nätet, vilket är väldigt vanligt.
Och då kan ju ju din tjänsteleverantör bli misstänkt för koppleri.
Så se nu till att din tjänsteleverantör klipper "kabeln" för du vill väl inte att din tjänsteleverantör ska kunna bli misstänkt/anklagad för koppleri?
Citera
2025-10-03, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror du har missuppfattat innebörden av sexköpslagen och varför den finns.
Om det vore ett bra jobb så varför är det inget som arbetsförmedlingen rekommenderar till arbetslösa?

Varför skulle dom det ? Dom erbjuder väll knappt något jobb? Har aldrig fått jobb via dom.

Men okej Maggie berätta för mig varför den finns ? Och berätta också varför det finns så många som vill jobba med detta lokalt globalt och i Sverige ?

Berätta varför vi är flera som jobbar med detta och lever ett vanligt liv?

Berätta för mig varför du vet mer
Än oss som jobbar i branschen och varför vi inte blir inkluderade ?
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-10-03 kl. 17:19.
Citera
2025-10-03, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Finns väl ingen lag mot att man inte får chatta på sidor som har en chattfunktion?

Han hittar på försöker få oss att framstå som brottslingar. Tror han har svårt att förstå att alla säljare säljer lagligt.

Han är ett tydligt exempel på hur illa det går när Samhället stiftar lagar som denna.

Vi riskerar att bli ännu mer exkluderade ur samhället framförallt därför jag fortsätter skriver här. Inte för att jag tjänar mindre pengar. Är driftig!
Citera
2025-10-03, 17:33
Medlem
Citat:
Han hittar på försöker få oss att framstå som brottslingar. Tror han har svårt att förstå att alla säljare säljer lagligt.
Han är ett tydligt exempel på hur illa det går när Samhället stiftar lagar som denna.
Vi riskerar att bli ännu mer exkluderade ur samhället framförallt därför jag fortsätter skriver här. Inte för att jag tjänar mindre pengar. Är driftig!
Att gräsklipparmannen trollar vet nog alla i denna tråd.
Han upprepar samma sak hela tiden.
Det finns de som tror att om de fortsätter att upprepa en lögn så blir den till sanning tillslut.
Han klipper och klistra inlägg för att försöka att få dessa till någon som de inte är, bara för att ha något att trolla om.

Den nya sexköpslagen är bara en "fasadlösning".
Det finns betydligt bättre sätt att hjälpa de som verkligen behöver hjälp, de som blir utnyttjade m.m.
Citera
2025-10-03, 17:40
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Varför skulle dom det ? Dom erbjuder väll knappt något jobb? Har aldrig fått jobb via dom.

Men okej Maggie berätta för mig varför den finns ? Och berätta också varför det finns så många som vill jobba med detta lokalt globalt och i Sverige ?

Berätta varför vi är flera som jobbar med detta och lever ett vanligt liv?

Berätta för mig varför du vet mer
Än oss som jobbar i branschen och varför vi inte blir inkluderade ?
På nätet finns info om varför sexköpslagen finns.
Lagen är tydlig och enkel att förstå.
Om prostitution vore att ses som ett arbete så borde det finnas ute som jobb hos Arbetsförmedlingen/Platsbanken?
Det behövs varken utbildning eller erfarenhet. Varför ser man inga annonser om detta "jobb"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in