Idag, 00:11
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Grejen är den att vanlig prostituerade blandas ihop med oss som säljer online, även barn brott och brott mot äldre. Så fort han fick frågan att folk gör det frivilligt börja han prata om en 18 åring flicka som precis gått ut gymnasiet.

Hela hans identitet är ju byggd på att sexköp är våldtäkt och han kämpar för utsatta kvinnor. Det hade varit kul att se honom i en debatt med en sexarbetare men han får alltid stå oemotsagd.

Du är dock också prostituerad. Antingen tycker man att vuxna människor bestämmer över sina egna kroppar eller inte. Att vara för sexköp online men inte IRL går inte ihop.
Citera
Idag, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Hela hans identitet är ju byggd på att sexköp är våldtäkt och han kämpar för utsatta kvinnor. Det hade varit kul att se honom i en debatt med en sexarbetare men han får alltid stå oemotsagd.

Du är dock också prostituerad. Antingen tycker man att vuxna människor bestämmer över sina egna kroppar eller inte. Att vara för sexköp online men inte IRL går inte ihop.

Jag är för båda men jag ser inte mig själv som prostituerad, jag säljer online tryggt , skulle inte vilja göra irl. Tycker det är hemskt hur dom som gör irl blir stigmatiserade.

Ja det krävs en debatt, finns många som ställer upp tror jag och hoppas jag.
Citera
Idag, 02:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Hittade en intressant artikel där man intervjuar en medelålders man vid namn Johan som vill ge sin syn på Onlyfans och sexhandeln där.

"På tio veckor har Johan spenderat ungefär 25 000 kronor på Onlyfans.

Han liknar det vid ett spelmissbruk – och säger att han försöker trappa ner.

– Det är tufft med ekonomin den här månaden på grund av det"

"Johan beskriver att han lätt fastnar i chattarna, att han inte kan sluta svara och se vad det kan leda till. Han påtalar att upplägget ofta är utformat för att han som användare ska spendera mer pengar. En komplimang han ger kan leda till ett erbjudande om att betala lite extra för att få se mer naket. Flera gånger har han mötts av uppmaningar om att han ska vara generös.

– Många är väldigt bra på att få en att känna sig snål. De använder ordet ”generös” oftast. Var då ”generös” kan en tjej säga. Man får dåligt samvete, och tänker att man inte ger tillräckligt"

"I flera konversationer är det liknande fraser och frågor som kommer från de tjejer han prenumererar på, förklarar Johan. Han säger att det är som ett internt nätverk, och att det känns som att tjejerna bakom kontona gått i en gemensam skola.

– Jag hade kontakt med två tjejer som är kompisar. De skrev likadant, det kändes så utstuderat.

I BT:s kartläggning syntes liknande exempel på hur flera konton kommunicerar och beter sig på ett liknande sätt, vilket tyder på att det finns en samordning bakom kontona. Alltså att de styrs av så kallade näthallickar"

https://www.bt.se/2025-01-17/johan-b...r-lagt-25-000/

Man kan alltså fråga sig hur vanligt det är med näthallickar med tanke på den kartläggning som Borås tidning har gjort, vi som följt debatten kring den nya sexköpslagen har fått höra påståenden att det är fråga om drivna kvinnliga "entreprenörer" och "kreatörer" som driver sin "business" helt själva men vi ska samtidigt komma ihåg att hallickar är oerhört vanligt inom prostitutionsvärlden så det är alltså fullt möjligt och högst sannolikt att många nakenkreatörer på OF och andra plattformar har hallickar bakom sig som tar del av inkomsterna och då är det isåfall fråga om främjande av prostitution och koppleri.

Den nya sexköpslagen handlar inte bara om att det är förbjudet att köpa sexuella handlingar på distans utan även detta:

"Det blir också olagligt att främja eller ekonomiskt utnyttja någon för att de ska utföra sexuella handlingar mot ersättning på distans"

https://www.gp.se/nyheter/sverige/de...9-f8d00e6e3846
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 Idag kl. 02:17. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in