2025-10-24, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Exakt hur menar du att svenska tjejer ska använda utländskt ID?

Vad är det för tjänster du pratar om?

Går dina ansträngningar ut på att göra det möjligt att runda den nya sexköpslagen?

Berätta gärna mer 😎

Jag har berättat så mycket för dig, men du vill inte genuint lyssna på det jag har att säga. Jag gillar att diskutera, men du tar ingen hänsyn till oss.

Du svarar mina inlägg i flera ämnen nu, du har också pratat med mig några månader nu.

Problemet är att du pratar om samma sak dag ut dag in som du inte har en aning om.

Om du vill att jag skall berätta, betyder det att du tror att jag sitter på sanningen ?
Citera
2025-10-24, 14:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Jag har berättat så mycket för dig, men du vill inte genuint lyssna på det jag har att säga. Jag gillar att diskutera, men du tar ingen hänsyn till oss.

Tala för dig själv, ditt eget högst begränsade perspektiv som säljare kan du inte överföra på helt andra kvinnor som säljer sexuella handlingar/tjänster online.

Citat:
Du svarar mina inlägg i flera ämnen nu, du har också pratat med mig några månader nu.

Jag har ställt massvis med frågor till dig som du inte svarar på. Av någon anledning undviker du att svara på besvärliga frågor.

Citat:
Problemet är att du pratar om samma sak dag ut dag in som du inte har en aning om.

Nu är jag mer insatt än dig, du är bara avundsjuk på mina kunskaper.

Varför kan aldrig du lyfta fram de positiva saker som finns med den nya sexköpslagen?

Citat:
Om du vill att jag skall berätta, betyder det att du tror att jag sitter på sanningen ?

Berätta på du så får vi bedöma sanningshalten i dina påståenden.

Försöker du runda den nya sexköpslagen med VPN?
Citera
2025-10-24, 14:34
Medlem
Citat:

Varför kan aldrig du lyfta fram de positiva saker som finns med den nya sexköpslagen?

Vill du att folk ska ljuga i tråden, hitta på en massa?
Finns inget positivt, så uppenbarligen logiskt felslut av rang där.

Sjölejon tom antagligen.

Varför be folk om omöjligheter?..
Citera
2025-10-24, 14:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Vill du att folk ska ljuga i tråden, hitta på en massa?
Finns inget positivt, så uppenbarligen logiskt felslut av rang där.

Sjölejon tom antagligen.

Varför be folk om omöjligheter?

Vi har hittills kunnat se att flera köpare har sett den nya lagen som sin chans att sluta med Onlyfans som betecknas som ett missbruk som förstört deras ekonomi, vi har även kunnat se att det finns nakenkreatörer har lagt ner Onlyfans för att satsa på en karriär som pilatestränare pga den nya sexköpslagen.

Men om vi ser på på det hela i ett bredare perspektiv så är andelen män som någon gång köpt sex 7 % i Sverige jämfört med 26 % i Tyskland och detta kan vi tacka sexköpslagen för.

Du talar dock troligtvis i egenskap av köpare och vägrar därför att se de positiva effekterna trots att du vet att den nya lagen har vänt upp och ner på "branschen" 😁
Citera
2025-10-24, 21:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Så exakt vilken fakta är det som du vill lyfta fram som bekräftar att den nya sexköpslagen har haft stor effekt.

"Köparna flydde från de etablerade plattformarna för digital sexhandeln när ändringarna i sexköpslagen trädde i kraft. Det berättar både plattformsägare och digitala sexarbetare för P4 Göteborg"

https://www.sverigesradio.se/artikel...-kunderna-igen

Nu är det väl äntligen dags att DU erkänner att den nya sexköpslagen har haft stor effekt 😁
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-10-24 kl. 21:23. Anledning: Tillägg
Citera
2025-10-24, 23:10
Medlem
Citat:
Bla, Bla, Bla, Bla ...
Du väljer alltså att citera ett inlägg från 2025-08-21.
Och så hänvisar du till fakta som kommit fram nu ...
Och du väljer att inte ta med allt.
Snacka om patetisk ...
Som det även skrivs så börjar köparna att återvända till de etablerade plattformarna.
Du känner väl även till att merparten av de som försvann från de etablerade plattformarna enbart flyttade till andra plattformar? Vilket även har diskuterats tidigare i denna tråd.
Så i sak så har inte den nya sexköpslagen någon effekt, vilket jag har påpekat hela tiden.
Återigen så visar du på att du inte är det minsta insatt utan enbart utgår från det som media skriver.
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du vägrar att svara på frågor då du vet att du inte kan vinna diskussionen då du inte är insatt i det som du försöker att diskutera.
Du påstår att man bryter mot lagen genom att köpa tokens, för viket man kan köpa förinspelat innehåll för. Men du klarar inte av att specificera vad exakt det är som man bryter mot i den nya sexköpslagen.
Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?:
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Enligt ditt resonemang så borde inte du ha tillgång till internet, så hur kan du ens skriva här ...
För du kan ju köpa sexuella tjänster via nätet, vilket är väldigt vanligt.
Och då kan ju ju din tjänsteleverantör bli misstänkt för koppleri.
Så se nu till att din tjänsteleverantör klipper "kabeln" för du vill väl inte att din tjänsteleverantör ska kunna bli misstänkt/anklaga
Citera
2025-10-24, 23:16
Medlem
Citat:
Tala för dig själv, ditt eget högst begränsade perspektiv som säljare kan du inte överföra på helt andra kvinnor som säljer sexuella handlingar/tjänster online.

Wtf, jag pratar ju med flera andra tjejer som säger lika dant ?

Jag har ställt massvis med frågor till dig som du inte svarar på. Av någon anledning undviker du att svara på besvärliga frågor.

Har svarat på en hel del frågor, privata frågor och öppnat upp mig här.

Nu är jag mer insatt än dig, du är bara avundsjuk på mina kunskaper.

Vad har du för meriter om ämnet ?

Därför att det är helt fel insats för dom som behöver hjälp

Berätta på du så får vi bedöma sanningshalten i dina påståenden.

Försöker du runda den nya sexköpslagen med VPN?

Vad betyder runda ? Även om jag eller mina kunder använder vpn gör vi inget olagligt. Försökt förklara detta för dig ungefär 50 gånger. Men du säger samma sak.

Vad betyder runda ? Även om jag eller mina kunder använder vpn gör vi inget olagligt.

Om du menar att jag följer lagen men att jag bytt platser så stämmer det, även om vi använder vpn gör vi det bara för att skriva, att skriva är lagligt, om det är det du menar runda ?

Försökt förklara detta för dig ungefär 50 gånger. Men du säger samma sak.

Därför att det är helt fel insats för dom som behöver hjälp, om man nu hade velat hjälpa unga tjejer hade man väll erbjudit jobb speciellt till oss ?

Senast redigerad av Omduvaemin 2025-10-24 kl. 23:19.
Citera
2025-10-25, 12:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vad betyder runda ? Även om jag eller mina kunder använder vpn gör vi inget olagligt.

Om du menar att jag följer lagen men att jag bytt platser så stämmer det, även om vi använder vpn gör vi det bara för att skriva, att skriva är lagligt, om det är det du menar runda ?

Men om du följer lagen, varför har du då bytt platser? Varför använder ni VPN för att skriva?

Här är en intressant artikel som belyser problemet med att sexhandeln har flyttat till mer anonyma forum.

"Den första juli blev det förbjudet att köpa sexuella handlingar på distans. P4 Göteborg har pratat med 15 kvinnor som säljer sexuellt innehåll online, som berättar att lagändringarna gjort att sexhandeln flyttats till mer anonyma forum"

https://www.sverigesradio.se/artikel...onlyfans-lagen

Citat:
Därför att det är helt fel insats för dom som behöver hjälp, om man nu hade velat hjälpa unga tjejer hade man väll erbjudit jobb speciellt till oss ?

Därför att människor har ett eget ansvar, det gäller även unga kvinnor. Samhället kan inte erbjuda någon "gräddfil" eller att "åka på en räkmacka" till människor som ena stunden är driftiga entreprenörer men i nästa stund helt oförmögna att lämna porrbranschen och prostitutionen. De som idag säljer sig får helt enkelt ta kontroll över sina liv och inte förvänta sig att samhället ska bistå med hjälp.
Citera
2025-10-26, 09:56
Medlem
Citat:
Anledningen till att du inte vill att polisen lägger ner tid på att spana på misstänkta kriminella sexköpare är med stor sannolikhet för att du talar i egenskap av "köpare"

Ditt engagemang här i tråden har visat att du är fientligt inställd till den nya sexköpslagen och att du anser att det är fullt normalt att köpa eller sälja sexuella handlingar/tjänster.

Rätt uppfattat? 😁

Du svarade inte på frågan.
Citera
2025-10-26, 10:10
Medlem
Citat:
Tack för din ärlighet men vi vet redan det.

Tack för informationen! Du verkar verkligen anstränga dig, försöker du möjligtvis kringgå den nya sexköpslagen?

Jag hittade förresten en intressant artikel som belyser problemet med att det är nästan riskfritt att köpa sex idag i Sverige. Har du några tankar kring detta Lanfear? Borde inte polisen prioritera denna typ av mängdbrottslighet?

https://www.gp.se/debatt/trots-skarp...3-0d98813f0b9c

Lagändringen har inget med detta att göra, för oss icke-talibaner.

Här får du ändå en tanke: Att skumma typer lockas till Svenska marknaden för irl-prostitution känns inte överraskande. Det påminner om när amerikanska maffian firade vilt när förbudstiden inleddes 1920...
Citera
2025-10-26, 13:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Lagändringen har inget med detta att göra, för oss icke-talibaner.

Här får du ändå en tanke: Att skumma typer lockas till Svenska marknaden för irl-prostitution känns inte överraskande.

Prostitutionsvärlden har sedan länge lockat till sig skumma typer, det är därför vi har lagstiftning inom detta område.

Den nya sexköpslagen är dessutom en påbyggnad/förlängning av den gamla lagen från -99 som förbjöd sexköp IRL, dvs den nya lagen är anpassad efter den digitala miljön.

Jag såg förresten att regeringen följer utvecklingen efter att den nya sexköpslagen började gälla den 1 juli. Det är väl inte helt omöjligt att vi får se en utökad lagstiftning?

https://www.sverigesradio.se/artikel...onlyfans-lagen

Du resonerar förövrigt som en taliban, du accepterar inte att lagar röstas igenom i riksdagen av en bred majoritet utan du vill att sexköpslagen rivs upp trots att en stor del av Sveriges befolkning vill att det ska vara olagligt att köpa sex.
Citera
2025-10-26, 20:09
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Försökt förklara detta för dig ungefär 50 gånger. Men du säger samma sak.

Tänk på dina framtida barnbarn.
Vad vill dom ha för typ av farmor/mormor?
Ta dig ur skiten medans tider är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in