2024-12-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu skriver du i nattmössan. Målsägande är knappast Hulken på anabola, vilket du ständigt försöker få henne att framstå som. Den dömde tränade MMA och var starkare än henne. Som kvinna är hon i underläge under en starkare man som är kåt och full och beslutsam. Hur vältränad hon än själv må vara.

Målsägande har inte pratat om strypmärken. Hon har pratat om stryptag. och stryptag behöver inte ge strypmärken. men kan vara nog så obehagligt att utsättas för ändå! Fult av dig att komma och påstå att målsägande sagt något om strypmärken.

Varför håller du på och ljuger så här?

Han är nybörjare i jiu-jitsu. Hon är elitidrottare på världsmästarnivå i flera olika kraftsporter med guldmedaljer i bagaget. Hon är inte bara mycket starkare än honom utan också mycket mer tekniskt kunnig.

En nykter person är för övrigt som regel i klart överläge emot en person som är så full som du vill göra gällande att mannen var.

Fult av dig att komma och påstå en massa lögner om den falskt anklagade!
Citera
2024-12-15, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hela version att hon som fysiskt överlägsen skulle bli så rädd bara för en kille tar på henne att hon rider och suger i timmar, det fanns inget inslag av våld hot eller tvång utan det var bara att han rörde henne nejdu det är en saga hon berättar det har inget med verkligheten att göra

Hon är ju inte fysiskt överlägsen! Han beskrivs som starkare än henne. Han är full och kåt. Och han är man. Han är definitivt i fysiskt överläge, över henne. (Det är ju därför det finns folk som inte vill ha kvinnliga poliser, eftersom kvinnor rent generellt, hur vältränade de än må vara, oftast ändå är svagare och mindre än män).

Hon är rädd för honom, eftersom han inte hörsammar henne när hon gör både fysiskt och verbalt motstånd. Hon är rädd att bli skadad. Och hon blir våldtagen.
Citera
2024-12-15, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Varför håller du på och ljuger så här?

Han är nybörjare i jiu-jitsu. Hon är elitidrottare på världsmästarnivå i flera olika kraftsporter med guldmedaljer i bagaget. Hon är inte bara mycket starkare än honom utan också mycket mer tekniskt kunnig.

En nykter person är för övrigt som regel i klart överläge emot en person som är så full som du vill göra gällande att mannen var.

Fult av dig att komma och påstå en massa lögner om den falskt anklagade!

Enligt FUP och dom, så uppger olika personer att han tränar MMA.
Och ge dig! Hon är inte "elitidrottare och världsmästare". Och du ska också låta bli att outa en målsägande.
Citera
2024-12-15, 12:41
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Hon är ju inte fysiskt överlägsen! Han beskrivs som starkare än henne. Han är full och kåt. Och han är man. Han är definitivt i fysiskt överläge, över henne. (Det är ju därför det finns folk som inte vill ha kvinnliga poliser, eftersom kvinnor rent generellt, hur vältränade de än må vara, oftast ändå är svagare och mindre än män).

Hon är rädd för honom, eftersom han inte hörsammar henne när hon gör både fysiskt och verbalt motstånd. Hon är rädd att bli skadad. Och hon blir våldtagen.

Det tugget torde vara vederlagt vid det här laget.
Citera
2024-12-15, 12:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Och ge dig! Hon är inte "elitidrottare och världsmästare". Och du ska också låta bli att outa en målsägande.

Känner du alltså MÄ? Är det därför du är så otroligt biased i detta mål?
Citera
2024-12-15, 13:05
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Läs på om vittnespsykologi. Så får du dina svar. Vittnen kan omtolka saker som sagts, om målsägande tex. bara berättat att hon blev våldtagen vid bordet, så kan ett vittne få en bild (i sitt eget huvud) av att det skett bakifrån.

Det viktigaste är som sagt var att det hela (målsägandes berättelse och stödvittnens berättelse) stämmer överens i stora drag. Så att inte stödvittnen beskriver en anal våldtäkt i ett hus ute på landet i en soffa. När det i själva verket var en vaginal och oral våldtäkt i målsägandes lägenhet i en säng och vid ett bord.

Och det allra viktigaste är ju att vittnenas beskrivning av sina egna iakttagelser av att målsägande var uppenbart traumatiserad och i psykisk chock efter våldtäkten.

Och synnerligen viktigt är det att målsägandes berättelse är densamma förhör, efter förhör, efter förhör och i rättegång osv. Och det är den. Först berättad i stora drag, sedan alltmer i detalj. Och detaljerna stämmer överens med det hon berättat i stora drag. Hennes berättelse är genomgående trovärdig. Till skillnad från den dömdes, som tom slirar på sanningen vid ett och samma förhör över hur kläderna kom av. Och får allt att låta som soft sex, trots att Rättsmedicinalverket styrker att det måste gått hårt till "trubbigt våld". Han ljuger alltså. Vad mer ljuger han om? Våldtäkt?

Vikings berättelse skiftar inte mer än hennes berättelse.

Ska jag behöva slå något hårt i huvudet på dig för att du ska förstå eller sluta ta upp tramset om trubbigt våld.

Om hon stått böjd över bordet och blivit tagen bakifrån på egen begäran och fått blåmärken av bordskanten så skulle det ändå stå "trubbigt våld" i protokollet. Hur kan det vara så svårt för dig att förstå att det inte innebär att det förekommit våld för att blånaden skulle ha uppstått.

Låt leka med tanken att det var med våld han höll fast henne för att kunna genomföra samlaget så går ju det tvärtemot vad hon uppger i förhören. Hon säger ju att hon gjorde som han ville så då behövdes det ju inget våld antar jag? Blir inte hennes vittnesmål konstigt då?
Att just i det ögonblicket då blånaderna sägs ha uppstått enligt MÄ ska vara just det ögonblicket hårt våld har utövats under de 2 timmar de höll på, bara då. Låter som något hon förstärker det hela med i mina öron.
Mycket konstigt att det inte finns någon som helst annan "skada" på kroppen när den hårdföre hänsynslöse Vikingen farit fram i 2 timmar.
Citera
2024-12-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det tugget torde vara vederlagt vid det här laget.

Jag kan ge dig en historia, utifrån fallet:

Du är full och kåt. Ligger i en säng tillsammans med en tjej som du är kåt på. Du vill gärna ha sex med henne och är starkare än henne. Och som sagt var: du är full och kåt, kåt på henne. Du gör närmande, hon säger "nej". Du fortsätter och hon puttar bort dig och säger "nej, jag vill inte". Du fortsätter för du är allt bra sugen på att penetrera hennes sexiga kropp och fyllan gör att du inte riktigt tar in hennes motstånd. Hon kniper ihop sina ben, visar och uttalar sitt motstånd upprepade gånger. Men du ger dig inte. Och till slut är du på henne, får av hennes och dina egna kläder. Och penetrerar henne.

Helt bra känns det ju inte, för någonstans vet du ju att hon inte vill, men fyllan gör det lite luddigt. Som bomull i huvudet. Men nu är hon tyst iaf. Lyder din minsta vink. Men det gnager ändå i dig, att hon inte vill, men fyllan gör det som sagt var lite luddigt... Du säger till henne vad hon ska göra. Hon fortsätter lyda. Du är full och har den där känslan i dig att hon inte vill, så det är svårt för dig att få utlösning. Du tar hårda tag på henne, trycker henne hårt om höfterna, strypgrepp och lite allt möjligt, på något sätt vill du göra henne illa, för att hon inte vill... För att hon har avvisat dig... Du vill att det ska göra ont på henne. Så som det gör ont på dig att hon inte vill...

Du somnar efter två timmar. Hon ligger kvar vaken. Du vaknar. Hon är fortfarande vaken. Du försöker dig på en till omgång, i hopp om att hon nu ska vilja, den här gången är du inte längre full. Och då hörsammar du direkt när hon visar och säger att hon inte vill. Det är inte lika luddigt i ditt huvud längre... Och du har då svårare att gå emot den andra människans gränser...

Du går hem. En kvinnlig polare skriver till dig och frågar hur det är. Du anförtror dig att du haft sex med kvinnan, men att det inte var helt bra. Mer vill du inte berätta. mer kommer du inte berätta. Skönt dock att ha fått sagt något... Inte bära allt själv.

Du skriver sms till kvinnan du haft sex med mot hennes vilja. Du skriver att detta nog är något hon vill att ni ska hålla för er själva... Ett slags hopp om att hon ska skriva "ja, vi håller det för oss själva". Något slags klartecken att det hela ändå är ok... Och ett stort hopp om att hon ska hålla tyst om händelsen.

Du blir gripen för våldtäkt. Förhörd. I förhören får du simulera att du hade samtycke. Väva in fantasi med vad som faktiskt hände med andra sexuella minnen (med andra samtyckande kvinnor) så att du ska få en story som inte låter som våldtäkt. Vid frågor om kvinnans blåmärken, slingrar du dig...

Det är inte helt otroligt att det är så det har gått till.

Och det är inte ovanligt att folk som utsätts för brott är rädda och agerar i rädsla.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-12-15 kl. 13:14.
Citera
2024-12-15, 13:12
Medlem
Citat:

Varför ljuger du om så gott som allting?

Hon är elitidrottare i flera kraftsporter och har flera guldmedaljer i VM, hon är mycket starkare och mycket mer tekniskt kunnig än honom. Hon kunde slängt ut honom genom fönstret vilken sekund som helst, om hon hade velat.
Citera
2024-12-15, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Känner du alltså MÄ? Är det därför du är så otroligt biased i detta mål?

Nej, jag känner inte målsägande. Men hennes identitet röjdes tidigare i tråden och jag har därav sett uppgifter om henne. Och hon är inte "elitidrottare och världsmästare".
Citera
2024-12-15, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Varför ljuger du om så gott som allting?

Hon är elitidrottare i flera kraftsporter och har flera guldmedaljer i VM, hon är mycket starkare och mycket mer tekniskt kunnig än honom. Hon kunde slängt ut honom genom fönstret vilken sekund som helst, om hon hade velat.

Hon har så vitt jag kan se inte en enda guldmedalj i världsmästerskap Ge dig nu!

En elitidrottare tränar i princip konstant och har knappast tid att plugga på Chalmers samtidigt.

Och även om hon nu skulle råka vara världens starkaste kvinna, så är styrka en färskvara. Räcker med två veckor ifrån träning så tappar man både kondition och annat. Så även om hon hade varit rankad på en viss plats vid ett datum, så är det långt ifrån säkert att hon är lika stark vid det tillfälle hon blev våldtagen. Men så långt verkar ni vara några som inte kan tänka... Ni verkar tänka "en gång stark, alltid lika stark".

Hennes expojkvän beskriver att den dömde är starkare än målsägande. Du tror inte att hennes ex har koll på huruvida målsägande är stark som Hulken eller inte? Du tror inte att henens expojkvän skulle vara lite misstänksam om hon nu vore så pass stark du försöker framhävda? Du får ju tänka på att expojkvännen är sårad av målsägande, men ändå tror fullt ut på henne. detta om något borde få klockor att klinga för dig.

Ni får nog lägga ner ert dravel om målsägande som Hulken på anabola.
Citera
2024-12-15, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vikings berättelse skiftar inte mer än hennes berättelse.

Ska jag behöva slå något hårt i huvudet på dig för att du ska förstå eller sluta ta upp tramset om trubbigt våld.

Om hon stått böjd över bordet och blivit tagen bakifrån på egen begäran och fått blåmärken av bordskanten så skulle det ändå stå "trubbigt våld" i protokollet. Hur kan det vara så svårt för dig att förstå att det inte innebär att det förekommit våld för att blånaden skulle ha uppstått.

Låt leka med tanken att det var med våld han höll fast henne för att kunna genomföra samlaget så går ju det tvärtemot vad hon uppger i förhören. Hon säger ju att hon gjorde som han ville så då behövdes det ju inget våld antar jag? Blir inte hennes vittnesmål konstigt då?
Att just i det ögonblicket då blånaderna sägs ha uppstått enligt MÄ ska vara just det ögonblicket hårt våld har utövats under de 2 timmar de höll på, bara då. Låter som något hon förstärker det hela med i mina öron.
Mycket konstigt att det inte finns någon som helst annan "skada" på kroppen när den hårdföre hänsynslöse Vikingen farit fram i 2 timmar.

Vet du. Det är du som har svårt att förstå att jag förstår vad som menas med "trubbigt våld". Jag vet precis vad som menas med det.

Den dömde slingrar sig på punkten om blåmärkenas uppkomst. Försöker få det hela att låta som soft sex. Och har vaga svar på ledande frågor kring blåmärkena. Har man haft så pass hårt sex att blåmärken uppkommit, så vet man om att man har haft hårt sex. Han försöker dock få det att verka som soft sex. Ljuger om blåmärkenas uppkomst. Vad mer ljuger han om? Våldtäkt?

Både målsägande och den dömde säger att hon låg på rygg på bordet, så nej. Hon har inte fått blåmärkena på sina höfter från att ha blivit tagen bakifrån vid bordet.

Det finns annat blåmärke också och skrapskada på henne. Läs FUP.
Citera
2024-12-15, 13:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du förstår fortfarande inte. Den dömde säger ingenting om att ha varit hårdhänt vid de inledande förhören, det är mer på ledande frågor han börjar prata om att han höll lite hårt vid nedre delen av henens mage vid något tillfälle. Han försöker få sexet att låta soft. Men vid soft sex får man inte så stora blåmärken som målsägande hade. Det får man enbart av trubbigt våld, som precis kan vara som du skriver: fall mot en hård sten.

Det är just omständigheten att han låtsas som det inte förekom någon hårdhet från hans sida, som gör mig misstänksam. Mycket misstänksam. Hade han sagt "ja, vi hade hårt sex, där jag höll hårt om hennes höfter så att det förmodligen kan ha uppkommit blåmärken, men allt var i samtycke" och sagt liknande redan vid inledande förhöret, så hade saken fallit i helt annan jord. Nu är det mer som han undanhåller detta. Han nämner inte ens något i förbifarten, som skulle kunna tolkas som berättelse om lite hårdare sex. Han undanhåller det, slingrar sig. Vilket gör att jag starkt misstänker att han vet med sig om att det hela är våldtäkt och att det inte ser bra ut för hans del att han klämde till henne så pass hårt där vid bordet.

Nej, han pratar inte alls om att han hållit hårt om höften. Det han säger är att han kan ha klämt till lite på underdelen av hennes mage. Och det säger han vid ledande frågor.

Sådana blåmärken som målsägande har, får man inte vid vanligt sex. Och det måste gjort förtvivlat ont när hon fick dem. Huden mellan höft och tryck utifrån är känslig. Om man står misstänkt för våldtäkt (och anser sig vara oskyldig) och vet med sig att man har hållit hårt om just det partiet, är det viktigt att prata ur skägget redan vid första förhöret. Inte få sexet att låta soft. Men har man något att dölja (tex. att man har våldtagit) så kan man ha anledning att försöka få allt att låta soft och samtyckande.

Den dömde gör bort sig.

Du gör bort dig återigen. Jag vet inte hur många gånger jag har citerat utlåtandet från rättsmedicin som säger att blånaderna likväl kan ha uppkommit vid samtyckande sex. Så rättsmedicinalverket säger att sådana blånader som MÄ hade kan man få vid vanligt sex.

Fast det är klart att du vet bäst!!!!!

Nästa lögn från dig om att Viking aldrig säger att han hållit runt hennes höft och klämt. Varför ljuger du? Varför kan vi inte hålla en rättvis saklig diskussion.
(Min fetning)
Citat:
Höll du tag i hennes höfter vid något tillfälle?
Ja.
När var det?
Det var nog ganska många tillfällen. Vid ett tillfälle vet jag att jag klämde på hennes höfter.
Jag stod upp på golvet vid sängen och hon var böjd över sängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in