2024-01-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Och det finns gott om bevis för hans skuld.[/b]

Tycka vad man tycka vill om lagen. Men Vi*king är inte dömd på lösa grunder enligt denna lag. bevis finns. Godtagbara bevis rentav.

Lagen som den nu är utformad är bra. Även om vissa inte anser det.

Nej, lagen som den nu är utformad är bedrövligt dålig och att du anser att den är bra och rättssäker säger allt man behöver veta om hur okunnig och wokeförgiftad du är.

Vad är det för godtagbara bevis han är dömd på, menar du? Hörsägen och känslor?

Ingenting i den här domen är rimlig, och det finns ingenting rättsäkert med den.
Citera
2024-01-13, 19:39
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Nope. Jag frågade dig vad hon skulle ha för skäl att ljuga. Det var alltså frågor till dig, så seså. Läs om läs rätt och svara på frågorna istället.

Nej, enligt hennes version putade hon bort honom, vände sig bort från honom, knep ihop benen och sa nej. Men du köper istället hans version rakt av. Han som bevisligen ljuger om en del av händelseförloppet och dessutom är full vid tillfället.

Hennes version styrks istället till en del av Rättsmedicinalverket samt hon är nykter.

Just det, "enligt hennes version", men det skrev du inte, istället framställde du hennes version som fakta.

Kvinnor kan ha alla möjliga olika skäl för att ljuga, även om att ha blivit våldtagna. Se bara på kvinnan som falskeligen anmälde Lambertz, och han var inte den första hon falskeligen anmälde för våldtäkt.

Den rättsmedicinska undersökningen styrker varken den ena eller den andra versionen i större utsträckning. Återigen försöker du framställa saker på ett lögnaktigt vis. Man kan undra vad du har för skäl att ljuga!
Citera
2024-01-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det du sysslar med är victim shaming. Det är väl även kvinnors fel, att de ens visar sig för andra män utanför kökets och sovrummets väggar, enligt din logik. Du vider till människa. Åk till arabstaterna, där du hör hemma.

/AI

Ja, någon som har svart bälte i judo kan definitivt och tveklöst göra enormt mycket mer motstånd än så. Och hade garanterat gjort det.

Det här är en brud som blivit kåt och ångrat att hon inte gick på festen.
Tillfälle att ligga dök upp och hon tog det.
Antingen kände hon att hon äntligen kunde ligga med någon annan nu när det var slut med pojkvännen eller så ville hon visa honom att hon minsann kan ligga med andra och göra honom lite svartsjuk.
Dagen efter ångrade hon sig, för hon vill ju egentligen vara tillsammans med pojkvännen(vilket visat sig senare) så hon hävdar att hennes ONS var en våldtäkt. Det är en klassiker och helt uppenbart.

Det sitter en massa oskyldiga snubbar i fängelse för våldtäkter p g a hänsynslösa brudar som ångrat sig, vill straffa dem, eller vill göra en annan snubbe svartsjuk.
Citera
2024-01-13, 19:58
Medlem
Citat:
Nope. Det har jag inte. Känner inte målsägande och vet inte ens vem hon är.
Enligt någon i tråden bodde målsägande i en kristen korridor. Så givetvis är det en hösäck hon hade på sig, när hon säger att hon hade på sig ett nattlinne.

Exakt. Märkligt va? Vissa i tråden vill ha sagt att hade hon på sig ett nattlinne, så är det tydligen en "invit till sex" och därmed har hon inte blivit våldtagen, enligt dessa. Enligt mig är varken nattlinne eller nattnegligé en invit till sex. Det är för fan bara klädesplagg! Som kvinnor har på sig om de inte vill sova nakna. Praktiskt att ha på då de inte vill visa sig nakna för en övernattande gäst.

Hehe, varför är det då så viktigt för dig att poängtera att hennes nattlinne minsann är osexigt? Alltså min lilla tomat, jag har skrattat mig harmynt av att följa dina senaste bidrag till tråden. Du är helt klart en tomat med många talanger: inte bara lingvist och teolog utan även blåmärkesexpert inom judo. Hahaha!
Citera
2024-01-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Har du någon bild på det nattlinne hon hade på sig? Aldrig hört någon använda ordet "nattnegligé" utan många skulle nog kalla ett "nattnegligé" för nattlinne, precis som många kallar en vattenklosett för toalett.

Hur hennes nattlinne såg ut skulle avgöra hur en våldtäkt har ägt rum eller inte har jag dock väldigt svårt att få ihop.

Nejnej, vattenklosett är den sexiga formen av toalett!
Citera
2024-01-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apparentlyso
Nej. Är du efterbliven?

Det jag svarade på, handlade ingenting om sanningshalten i hennes ”nej”. Det handlade om att du inte tycker att en kvinna som säger nej är tillräckligt.
Citat:

”Blir så trött på detta. Alldeles för ofta är detta vad man hör nu. För helvete, lite afekta å anamma. Folk blir ju argare om någon tar deras parkeringsplats. ”

Och även:
”Framför allt när hon släpper in snubben i hennes bostad och säng. ”

Vilket du åter upprepar även i detta inlägget:
” vekheten att inte försvara sig.”

Att en kvinna låter en man vara i hennes bostad och att hon säger nej till sex är alltså i dina ögon lika med fritt fram för mannen att göra vad han vill med henne. Mysig inställning 🤢..
Dessa åsikter är riktigt ofräscha och jag hoppas du håller dig långt borta från kvinnor.
Drick en kopp kaffe, kör tandborsten mellan öronen och läs igen.

Det handlar inte om att ett nej inte är tillräckligt för att det skall vara en våldtäkt om ett tydligt nej yttrats, numera krävs ju även, tycka vad man vill om det, att kvinnan dessutom visat klart samtycke (vilket i efterförloppet är närmast omöjligt för den åtalade att bevisa utöver ett skriftligt samtycke "här skriv på att du vill knulla å sedan ta den i röven och smiska mig på rumpan i 3 akter").

Det handlar att man ska stå upp för sig själv. Att inte bara "jaha, det hände" och låta sig själv bli våldtagen i rädsla för att man kan bli utsatt för våld. Ha lite jävla självrespekt och kurage och slåss! Kämpa! Bit och rivs å klös och sparka honom i kuken! Stå upp för dig själv likt vi ska stå upp för andra.
Citera
2024-01-13, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det du sysslar med är victim shaming. Det är väl även kvinnors fel, att de ens visar sig för andra män utanför kökets och sovrummets väggar, enligt din logik. Du vider till människa. Åk till arabstaterna, där du hör hemma.

/AI
"Victimblaming" är ett märkligt begrepp. Ingen skuldbelägger offret för gärningsmannens akt.

Man måste dock kunna kritisera dumheter. Svennebanan ska t.ex. inte jogga i orten efter kl 23 med guldkedja, airpods, rolex och nike airs.

Att 1/3 av kvinnor inte gör motstånd (enl. vissa källor iaf) är ju skrämmande. Det är ju ett jävla haveri. Klart som fan de ska slåss! Döda snubben om så behövs.

Att tycka synd om offer och förklara hur det minsann är så vanligt göder ju bara en acceptans kring ett dysfunktionellt betéende.
Citera
2024-01-13, 23:40
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Försöker du säga att domstolar är felfria? Varför ens ha överinstanser då?

Och vad har det med saken att göra? Du bad mig liksom bara förklara ett begrepp....

Nej men jag litar på deras professionella bedömning, inte dina okvalificerade spekulationer.
Jag bad dig heller inte att förklara något begrepp utan den här förvirrade meningen:
Citat:
Poängen är att jag ALDRIG skrivit att han är oskyldig, endast att han inte ska dömas. Så antagligen förstår du inte skillnaden
Citera
2024-01-14, 00:14
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Verkar ju finnas en del juristkunnande i tråden förutom några kvinnohatande incels som förmodligen aldrig fått ligga alternativt lider av autism, och/eller är porrskadade. Det som diskuterats i en hel del i fallet är detta med de nämndemän som dömer i Tingsrätten. Vid en snabb googling består nämnden av en yrkesdomare som också är ordförande, samt av kommunfullmäktige 3 stycken utsedda och politiskt obundna lekmannaledamöter. Blir det 2-2 i röstning så har yrkesdomaren utslagsröst.

Tolkar jag det rätt i tråden så verkar en del tro att det sitter idioter och feminazis i dessa nämnder som går igång på att skicka folk i fängelse, helst män, helst sådana som är oskyldiga.
MEN om vi ska vara lite mer objektiva, så tolkar det det som att det "enda" denna nämnd ska göra är att följa lagstiftningen, gör man inte det begår man "tjänstefel"
- Vet någon hur man röstade i detta fall?
- I fall som dessa, finns det någon slags statistik på hur ofta våldtäktsdomar överklagas till Hovrätten där dom också rivs upp?

Domen anger inte någon skiljaktig mening vilket innebär att nämnden var enig.
Skiljaktig mening noteras alltid.

Vet inte statistiken för våldtäktsmål specifikt men har siffror på brottmål generellt.
Enligt domstolsstatistiken 2022 överklagades 11% av brottmålen till hovrätten. Av dessa ändrade hovrätten domen i 33% av fallen. Dvs endast ca 4% av tingsrättsdomarna ändras. Enligt en äldre statistik från 2015 sänkte hovrätten i ca 2/3 av de ändrade domarna och höjde i 1/3 men det betyder ändå bara att 22% av de de överklagade domarna (eller ca 2,5% av alla TR-domar) ledde till sänkta straff.
Det mest sannolika är alltså att hovrätten fastställer tingsrättens straffmätning.
Citera
2024-01-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsUniversum
…………och just DU var förstås där, just DU vet naturligtvis precis vad som sagts och gjorts av vem exakt.
Dumdryga dig!
Nä men jag hänger inte ut brottsoffer. Jag är nämligen ödmjuk inför det faktum att jag kan ha fel. Det har inte outbildade människor som du.
Citera
2024-01-14, 00:21
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Rättsmedicin är fortfarande ingen exakt vetenskap, det är inte alls ovanligt att rättsläkare och experter drar skilda slutsatser. Det finns ett flertal exempel på detta när det gäller kända brottsfall.

Den tilltalade Chalmeristen har väl dessutom varit berusad under händelsen och har troligtvis ej fullständiga minnesbilder av varje enskilt moment.

Blåmärken är dessutom inget vattentätt bevis för våldtäkt, man kan bara spekulera i om de kan ha uppstått en kort tid innan Chalmeristen dök upp på en nattlig visit?

Blåmärken kan dessutom uppstå under en helt frivillig sexakt om det går vilt till under leken.

Blåmärken är inget bevis för våldtäkt generellt sätt. Blåmärken kan uppstå under en frivillig sexakt om parterna samtycker till hårdhänt sex och i så fall förväntar man sig att parterna skulle lämna samstämmiga berättelser om detta.

I detta målsägande har lämnat en detaljerad berättelse om att blåmärkena har uppkommit mot hennes vilja, medan den tilltalade lämnat en mindre detaljerad berättelse som delvis motsäger det rättsmedicinska utlåtandet.
Han kan alltså inte lämna något trovärdig förklaring till hur blåmärkena uppkommit på frivillig väg.

Berusning är ingen förmildrande omständighet och befriar inte från ansvar för brott.
Citera
2024-01-14, 00:34
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snedsneglare
Nej men jag litar på deras professionella bedömning, inte dina okvalificerade spekulationer.

Inget dåligt självmål att du använder ordet "professionell" med tanke på att tingsrätten har tre lekmän och en domare. Bara så att du ska förstå: Nämndemän har alltså per definition inte dömande som profession

En fråga: Om hovrätten river upp domen, kommer du lita på hovrättens professionella bedömning?

Citat:
Jag bad dig heller inte att förklara något begrepp utan den här förvirrade meningen:

Nej, du bad mig förklara skillnaden mellan två begrepp. Hur som helst, lustigt att du verkar vara den enda som inte förstod meningen. Men det var säkert mitt fel det också, inte sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in