2024-11-26, 19:23
Medlem
Jag är lite orolig att dom anställer för många.. första gången när jag skulle söka in va utbildningen stängd ett par år men öppnade lägligt efter studenten.. nu anställer dom ju typ 30/år.
Tror ni det finns risk att utbildning pausas igen? Vet att det är brist i Danmark men tyvärr behöver man ju kunna danska
Citera
2024-11-26, 19:36
Medlem
LFV har skrivit att det var 868 sökande denna omgång till 16 platser. Ca 45 kallades till intervju. Men det kan ju finnas folk som klarat testerna tidigare omgångar som redan varit på intervju och därför inte behövde gå på intervju igen.
Citera
2024-11-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blurris
2023 var det också ungefär 20st sa dem. Men tror det var 800 sökande
Där ser man. Kan tänka mig att det är väldigt många i år med då dom själva sa att det var väldigt många i år när jag var på intervjun.
Citera
2024-11-27, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysteriousMiss
Jag är lite orolig att dom anställer för många.. första gången när jag skulle söka in va utbildningen stängd ett par år men öppnade lägligt efter studenten.. nu anställer dom ju typ 30/år.
Tror ni det finns risk att utbildning pausas igen? Vet att det är brist i Danmark men tyvärr behöver man ju kunna danska
När var första gången du tänkte söka? Jag kikade 2020 och väntade till 2022 när dom öppnade har jag för mig. Men däremellan var det pandemi därav måste det väl varit stängd för ansökan? De utbildar och tar in endast utifrån behov.
Citera
2024-11-27, 10:32
Medlem
2015 😌gick i gymnasiet då och såg att utbildningen var stängd ett par år. Jag var så ledsen haha.
Så nu vill man inte falla bort på något annat när man kommit så långt
Citera
2024-11-27, 10:59
Medlem
Citat:
2015 😌gick i gymnasiet då och såg att utbildningen var stängd ett par år. Jag var så ledsen haha.
Så nu vill man inte falla bort på något annat när man kommit så långt
Jaa, jag förstår😊.. man vill ju veta om man börjar få svar nu, tänker att man är ju inne på ”slutet” av november. Eller så menar dom bokstavligt slutet av november alltså på fredag då möjligen.
Citera
2024-11-28, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calle-K
LFV har skrivit att det var 868 sökande denna omgång till 16 platser. Ca 45 kallades till intervju. Men det kan ju finnas folk som klarat testerna tidigare omgångar som redan varit på intervju och därför inte behövde gå på intervju igen.
Har du varit på intervju Calle-k?
Citera
2024-11-28, 21:09
Medlem
Citat:

Det är flygledarbrist i princip överallt, och pensionsavgångarna är stora kommande år, så det finns ett ganska stort behov, sen kan man aldrig veta helt säkert eftersom flygbranschen är så konjunkturkänslig, men som det ser ut just nu kommer behovet fortsätta vara relativt högt i flera år till (och antagligen längre än så).
Citera
2024-11-29, 14:42
Medlem
Någon som har hört någonting än?
Citera
2024-11-29, 14:53
Medlem
Ne hjälp 😂ser att alla är inne o lurkar halva dagen. Om man inte kommer in ska jag nämna det här som det stressigast man varit med om😂🙈
Citera
2024-11-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blurris
Någon som har hört någonting än?
Nä inget svar ännu.. även haft kontakt med en annan via instagram, samma där, ren tystnad… finns bara två alternativ, dom är sena och vi får svar nästa vecka (samtal) eller så har de redan valt ut sina 14 antagande och vi får svar nästa vecka (mejl)🤷🏻‍♂️
Citera
2024-11-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ne hjälp 😂ser att alla är inne o lurkar halva dagen. Om man inte kommer in ska jag nämna det här som det stressigast man varit med om😂🙈
Ja hahah jag går in varje 30nde minut och kollar, ser bara folk aktiva men ingen som skriver😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in