Äntligen hittade jag tråden jag sökte efter! Har nu efter många om och men som så många gånger förr bestämt mig för att skicka in min ansökan till LFV för att försöka bli flygledare. Att söka till Eurocontrol är inte aktuellt då jag har en sambo och ett ganska bra liv här i Sverige (är 22år)
Skulle vilja höra ifall någon har tips om ansökningarna. Ni skickade bara in ansökningen från
http://www.bliflygledare.nu/ansokan/ tillsammans med betyg till adressen som givits? Ska man skicka med något annat? Har referenser och en arbetsattest ifrån Norge där jag varit och arbetat tidigare (tror ni de vill att man skickar med den?).
Jag har inte gjort värnplikten då jag blev lagd i utbildningsreserven pga jobb så jag antar att jag kryssar i både mönstrat och lagd i utbildningsreserven.
Sen undrar jag ifall de ser ner på folk som läst upp betyg på komvux? Jag hade IG i fysik B på gymnasiet och läste upp det i vinter till MVG men undrar ifall det väger mindre än någon som har fått bättre betyg redan på gymnasiet.
Skall in och göra mitt syntest imorgon för att få en underskrift på visus intyget (ska nog inte vara några problem, har haft perfekt syn i alla år)
Sen undrar jag ifall de betalar flygresan när man ska göra testerna och var dessa sker. Om ni har andra tips att dela med er av gör gärna det ni som redan sökt in och varit på tester.
MVH Fredrik.
Lycka till alla ni som håller på med testerna nu!
Edit: Är akademi linjen i Linköping jag tänker söka till och tänkte därför göra testerna för att få extrapoäng
Citat:
Flygledarutbildningen Akademiseras fr o m 2010.
Sökanden som fått ett skriftligt LFV Elevgodkännande fortsätter därefter till
www.studera.nu och ansöker till kandidatutbildningen programmet Flygtrafik och Logistik vid Linköpings universitet. Detta kan göras senast 15/4.
Vidimerad kopia av Elevgodkännande från LFV skall skickas in senast sista kompletteringsdag (2010-06-21) till