2024-11-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calle-K
Någon som kallats till intervju nu? Hur många kallas?
Jag sökte första gången för två år sedan. Blev kallad till intervjun efter alla tester. Men detta var då när jag nästan precis tog studenten. Ett år efter blev jag ej kallad till någon intervju. Nu var jag på intervju för någon vecka sedan igen. Det var en del som blev tillkallade till intervjun. Men bara en bråkdel som kommer in i år.
Citera
2024-11-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Tidiga/mitten tjugo, men det finns en del som är äldre. Med 40 kommer du antagligen vara äldst i gruppen, men det behöver inte vara en nackdel.
Hur vet du att det är just tidiga/ omkring 20 årsåldern? Studerar du nu eller är flygledare? Undrar bara för är själv i tidiga 20 årsåldern så är framförallt bara nyfiken
Citera
2024-11-15, 10:12
Medlem
Hur tycker du det gick? Kändes det bra, känns det som man kan ha förhoppning om att komma in iomed att du fick komma på en ny intervju?
Fick du se hur platserna är fördelade? Torn vs en-route?
Håller tummarna 🤞🏻🤓
Citera
2024-11-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysteriousMiss
Hur tycker du det gick? Kändes det bra, känns det som man kan ha förhoppning om att komma in iomed att du fick komma på en ny intervju?
Fick du se hur platserna är fördelade? Torn vs en-route?
Håller tummarna 🤞🏻🤓

Svårt att säga såklart, jag gjorde så bra jag kunde. Svar får man i slutet av november. Om du inte fått något svar angående intervju i år så tror jag utifrån min erfarenhet att du inte kommer komma på någon intervju i år. Då samma hände mig förra året🙂..
Men man får alltid hålla tummarna och vara stolt att man kommit långt. Så får man se vad som händer med var och en som varit på plats och sökt in i år
Senast redigerad av Koffe2001 2024-11-15 kl. 16:13.
Citera
2024-11-15, 16:00
Medlem
En del verkar uteslutas från antagning och vidare prövning utan att de riktigt förstår varför. En sak att tänka på innan man söker är att man vet vilka kraven är för att man ska kunna antas.

Läs på här om den senaste kraven 2024:

https://www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/certifikat-och-utbildning/Flygledare-/
Citera
2024-11-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koffe2001
Hur vet du att det är just tidiga/ omkring 20 årsåldern? Studerar du nu eller är flygledare? Undrar bara för är själv i tidiga 20 årsåldern så är framförallt bara nyfiken
Jag är flygledare.
Citera
2024-11-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Jag är flygledare.
Coolt, hur länge har du varit det?
Citera
2024-11-26, 12:30
Medlem
Koffe2001
Fick du reda på hur många platser som finns denna omgång?

Är det nån annan som vet hur det fördelas mellan torn och enroute? Sist va det mest enroute , jag hoppas på en torn plats 🙏🏻
Citera
2024-11-26, 14:14
Medlem
Citat:
Koffe2001
Fick du reda på hur många platser som finns denna omgång?

Är det nån annan som vet hur det fördelas mellan torn och enroute? Sist va det mest enroute , jag hoppas på en torn plats 🙏🏻
Hej, aa för mig det var omkring 60+ på intervju och 10 enroute och 4 platser på torn🤔 har du fått svar på något ännu?
Citera
2024-11-26, 16:30
Medlem
Citat:
Hej, aa för mig det var omkring 60+ på intervju och 10 enroute och 4 platser på torn🤔 har du fått svar på något ännu?

Ouf tuff konkurrens igen..
Ne inte ännu🤞🏻🤞🏻 slutet av november vet inte om man ska räkna med resultat denna v eller nästa, förra gången ringde dom typ mån-ons iallafall och inte hört någon som fått återkoppling ännu.
Citera
2024-11-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ouf tuff konkurrens igen..
Ne inte ännu🤞🏻🤞🏻 slutet av november vet inte om man ska räkna med resultat denna v eller nästa, förra gången ringde dom typ mån-ons iallafall och inte hört någon som fått återkoppling ännu.
Nä precis, de sade till mig att man får svar slutet av november som du skrev. Så jag gissar att man möjligtvis får svar fredag och så drar man på helg. Om de ej är lite sena. Hur många har sökt in är frågan då inkl. De som gjort testerna? När jag sökte första gången 2022 så var det bara 20 har jag för mig som kom på intervju och då var det omkring 300 sökningar
Citera
2024-11-26, 18:42
Medlem
Citat:
Nä precis, de sade till mig att man får svar slutet av november som du skrev. Så jag gissar att man möjligtvis får svar fredag och så drar man på helg. Om de ej är lite sena. Hur många har sökt in är frågan då inkl. De som gjort testerna? När jag sökte första gången 2022 så var det bara 20 har jag för mig som kom på intervju och då var det omkring 300 sökningar
2023 var det också ungefär 20st sa dem. Men tror det var 800 sökande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in