Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-10-09, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarantellus
Hej! Jag ska göra FEAST 2 nu på fredag i Malmö! Tack för ditt inlägg här, det verkar som att det är svårt att just få nån info om just hur testet går till

Testet är ju i 5 timmar, vad va det mer än flygplan och höjder mm, om man får fråga?

Tack!
Googla multi control test, och kolla bilder eller på youtube. Något liknande det är en stor del av testet.
Citera
2023-10-09, 22:00
Medlem
Citat:
Hej! Jag ska göra FEAST 2 nu på fredag i Malmö! Tack för ditt inlägg här, det verkar som att det är svårt att just få nån info om just hur testet går till

Testet är ju i 5 timmar, vad va det mer än flygplan och höjder mm, om man får fråga?

Tack!

Sen är testet inte 5h. Utan 1,5 varje test och det är 2 test. Och 45min av 1,5 är testet. Det andra är instruktioner och att man får testa innan man gör riktiga
Citera
2023-10-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teddanhej
Googla multi control test, och kolla bilder eller på youtube. Något liknande det är en stor del av testet.

Okej tack! Jag hittade det och har kollat på Multi Control Test, via Skytest. Fanns även med Dynamic Radar test, är det något som kommer. Hänger inte riktigt med på hur man ska göra där? Vet du?
Citera
2023-10-11, 06:20
Medlem
Citat:
Okej tack! Jag hittade det och har kollat på Multi Control Test, via Skytest. Fanns även med Dynamic Radar test, är det något som kommer. Hänger inte riktigt med på hur man ska göra där? Vet du?

Dynamic radar test hade inte vi. Dock Radar control test var det också, den är den lätta och allt får man förklarat väldigt bra där, men på den ska bara bara styra planen genom att välja vilken vinkel dem ska flyga i, samt höjder. det står uppe i höger till vilken exitway dem ska till. samtidigt så pratar dem på radion och ge olika infon om tex väder och luftballonger, så ska man klicka om det påverkar dig eller inte.
Citera
2023-10-11, 11:20
Medlem
Citat:
Jag ska göra FEAST 2 på fredag! När gör du testet?

Hallå! Jag ska göra testet imorgon i Stockholm 😬 rätt nervös, vill ju att det ska gå bra! 😅

Hur kändes FEAST 1?
Citera
2023-10-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centaurico
Hallå! Jag ska göra testet imorgon i Stockholm 😬 rätt nervös, vill ju att det ska gå bra! 😅

Hur kändes FEAST 1?

Jag förstår dig, känner samma, nervös som fan! Den kändes ok, stressig men hanterbar! Själv?
Citera
2023-10-12, 13:48
Medlem
Fick svar. Klarade test 2.

Nu får man vänta o se om man blir kallad på intervju
Citera
2023-10-12, 14:33
Medlem
Citat:
Jag förstår dig, känner samma, nervös som fan! Den kändes ok, stressig men hanterbar! Själv?

Ja jag håller med ang FEAST 1, hade övat online innan så kände mig "bekväm" ändå och de gick ju bra

Blev precis klar med FEAST 2, den kändes lite mer stressigt men ändå lugnt på något vänster, man hade ju 45min på sig att komma in i det. Grejen med testerna är ju att inte klara allt, utan se hur man hanterar stress och hur bra man kommer in i det igen osv jag kollade på youtube det som någon skrev här ovanför, då hade jag lite bättre kolla och kändes bättre.

Lycka till med ditt test, imorn var det va? 😊
Citera
2023-10-12, 14:34
Medlem
Citat:

Åh men kul, grattis! Hur kändes testerna när du gjorde dem? Hur lång tid tog det att få svar? 😃 jag gjorde testerna idag!
Citera
2023-10-12, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centaurico
Åh men kul, grattis! Hur kändes testerna när du gjorde dem? Hur lång tid tog det att få svar? 😃 jag gjorde testerna idag!

Tackar 😊 kändes rätt bra. Men gjorde några slarvfel. Typ styrde ett plan utanför och ett styrde jag fel väg. Sen fick jag någon varning på andra delen att planen var på samma höjd och missade flytta någon sån till rätt checkpoint i tid.
Så man kan ändå göra lite fel och ändå klara👍

Tog 3 dagar att få svar, kollade mailen säkert 10 gånger per dag, sen plötsligt var mailet där 😂

Hoppas det gick bra för dig med!
Citera
2023-10-12, 17:56
Medlem
Citat:
Tackar 😊 kändes rätt bra. Men gjorde några slarvfel. Typ styrde ett plan utanför och ett styrde jag fel väg. Sen fick jag någon varning på andra delen att planen var på samma höjd och missade flytta någon sån till rätt checkpoint i tid.
Så man kan ändå göra lite fel och ändå klara👍

Tog 3 dagar att få svar, kollade mailen säkert 10 gånger per dag, sen plötsligt var mailet där 😂

Hoppas det gick bra för dig med!

Ah ok, lätt hänt ändå. Hade lite svårt att fatta tiderna för de olika "boxarna" så flyttade några för tidigt, några flyttades själv osv så var klurigt. Men om du bara hade "någon" varning och missade "nån" så kommer jag nog inte gå vidare 😂
Citera
2023-10-12, 21:18
Medlem
Citat:

Stort grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto