Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-09-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3ssan
Nästa vecka är det dags för mig att göra Feast I.
Har gått igenom övningstesterna från eurocontrol och undrar nu hur likt/olikt det faktiska testet är jämfört med dessa.
hyfsat lika var dem när jag gjorde. men var ju inte exakt precis, men bra för att få in tänket
Citera
2025-09-07, 00:04
Medlem
Hej! Någon som redan har gjort FEAST I och kan berätta vilka "moduler"/uppgiftstyper det var?

Och förresten, någon som har köpt Skytest Software och kan dela med sig av .exe filen eller login eller liknande?
Citera
2025-09-07, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3ssan
Nästa vecka är det dags för mig att göra Feast I.
Har gått igenom övningstesterna från eurocontrol och undrar nu hur likt/olikt det faktiska testet är jämfört med dessa.

Grattis!! Jag har också gått vidare och ska göra feast 1. Men kommer göra min längre fram. Återkom gärna om hur det var. Och lycka till!!
Citera
2025-09-07, 01:04
Medlem
Har gjort övningstesterna från Eurocontrol och fastade på dessa två frågor:
https://ibb.co/tM4c8CS1
https://ibb.co/MLjjdfd

Någon som förstår varför mina svar är fel här? Speciellt på den första!
Citera
2025-09-07, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraettkonto
Har gjort övningstesterna från Eurocontrol och fastade på dessa två frågor:
https://ibb.co/tM4c8CS1
https://ibb.co/MLjjdfd

Någon som förstår varför mina svar är fel här? Speciellt på den första!

På första antar jag att det är för att det är ett snabbare plan vilket skall ges lägre prioritet att landa.

Och på den andra har du valt aircraft 65 route L,F men för att inta L,F behöver den passera point A som står inte ska användas. Där ska återigen de snabbare planen ges lägre prioritet att landa.

Detta är såklart bara min teori. Inte fakta.
Citera
2025-09-07, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypekarfinger
På första antar jag att det är för att det är ett snabbare plan vilket skall ges lägre prioritet att landa.

Och på den andra har du valt aircraft 65 route L,F men för att inta L,F behöver den passera point A som står inte ska användas. Där ska återigen de snabbare planen ges lägre prioritet att landa.

Detta är såklart bara min teori. Inte fakta.

Omg det står "Faster aircraft should be given lower priority to land men jag läste det som "Faster aircraft should be given priority to land".
Tack!
Citera
2025-09-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraettkonto
Omg det står "Faster aircraft should be given lower priority to land men jag läste det som "Faster aircraft should be given priority to land".
Tack!

Det var det lilla. 😊👍
Citera
2025-09-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cavalera_
Var och gjorde tester inför en utbildning idag...
Är 99% säker på att jag misslyckades...

Va fan ska jag göra nu???
Det som jag i över 5 år har drömt om att göra är nu en omöjlighet (eftersom man inte får göra om).
Fy fan vad det känns piss...

Börjar bli gammal nu (25) och vill börja plugga så snart som möjligt. Men nu har jag ingen aning om till vad. Fy FAN!!!!!!!

Jag klarade testen, fick intervju och sökt nu 2år utan att komma in. Så kände lite samma nu, så började plugga nätverkssäkerhet nu istället 😕

Edit: trodde det var nytt inlägg😂
Citera
2025-09-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygggggaren
Jag skrev till rekryteringsteamet idag bara och frågade kring det och fick detta till svar - ”Hej
Vi har fått många ansökningar och vi håller på att gå igenom urvalet för att se vilka som går vidare i processen. Du kommer att få ett svar inom kort.
Vänliga hälsningar
LFVs Rekryteringsteam”

Så får verkligen hoppas jag får svar imorgon.. Kommer också välja Malmö om jag får göra.

Hur gick det? Blev du kallad till Feast 1?
Citera
2025-09-10, 15:22
Medlem
Tyckte att Feast 1 gick skit, men fick besked idag att jag gick vidare. Någon som har gjort Feast 2 och kan ge svar på hur mycket svårare Feast 2 är kontra Feast 1? Rätt många som ryker här vad jag har förstått?
Citera
2025-09-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minssc
Tyckte att Feast 1 gick skit, men fick besked idag att jag gick vidare. Någon som har gjort Feast 2 och kan ge svar på hur mycket svårare Feast 2 är kontra Feast 1? Rätt många som ryker här vad jag har förstått?

Hej! Du som fått besked om Feast I, hur länge sedan var det du gjorde provet? Undrar hur länge jag behöver vänta.

Det kändes skit för mig också, mina sämsta "grenar" dök upp på provet och mina bästa grenar gjorde inte det, tyvärr...
Citera
2025-09-10, 17:01
Medlem
Gjorde Feast 1 i måndags och fick svar idag att jag gick vidare 🙂 så mindre än två dagar från prov till svar.
Kände inte att jag lyckades bra på provet men det var ändå tillräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in